Inlägg från: Blommanc |Visa alla inlägg
  • Blommanc

Plus på stickan 5-6 dagar efter ägglossning?

Hej! Vi har försökt bli gravida med vårt 3e barn nu i 5 månader. Jag har pcos och ganska korta menscyklar, mellan 23-26 dagar. Min senaste mens började 17 april, jag hade äggviteflytningar 27/4 och idag kunde jag inte stå emot att ta ett test (testnarkoman här 😂) och jag ser ett svagt svagt svagt streck?! Kan man få det såhär tidigt? 😂

• Svar på tråden Plus på stickan 5-6 dagar efter ägglossning?
  • Blommanc
    Anonym (Neg) skrev 2025-05-03 20:35:36 följande:
    Ser ingenting tyvärr.
    På bilderna jag la in syns inget streck men på bilderna i telefonen ser man 😩 och syntes mer i verkligheten. Men ska ta test imorgon igen och se om det syns mer 😊
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-04 20:16:34 följande:

Men sjukt!! Jag ser något! Skrev precis ett liknande i lägg då jag är på äl+6 och tyckte mig också se ett postivt gravtest🙈

Kul!! Du får gärna uppdatera här hur det gått för dig 😍 jag tog ett test imorse som såg likadant ut.. Ska ta ett nytt imorgon på morgonen för då borde det verkligen synas lite bättre ???? håller tummarna för oss!! 
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-04 21:15:01 följande:
    Ja absolut!! Jag kunde inte hejda mig men ska nog vänta några dagar till. Ja! Du får uppdatera oss är såå nyfiken🙈 har du några symptom?
    Haha ja jag är testnarkoman så kan inte motstå när jag får suget att ta ett test 😂 jaa lite tror jag.. Ömma bröst, lite mensvärk till och från, inte sugen på någon mat osv. Fick även blodsmak i munnen helt plötsligt idag 🙈 och i fredags fick jag plötslig huvudvärk. de andra gångerna jag varit gravid har jag typ bara haft ont i brösten och inga andra symptom. Har du några symptom? 😍
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-05 10:11:57 följande:
    Haha! Har du tagit nåt mer test? Idag ser jag inget, men jag mår illa idag? men kan ju vara progesteronet tänker jag? men annars är de väl trötthet bara. Haha men shit!!
    Tog ett test imorse men syns lika svagt fortfarande... Så frustrerande 😂 ska köpa ett annat märke och se om det syns något där.
    Håller tummarna för oss!! 🥰
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-05 18:13:44 följande:
    Haha tusan! Köp ett clearblue tidigt! de gjorde jag med första ungen, då rfsu visade inget sen köpte jag clearblue då jäklar! Jaa håller tummarna!!😊
    Köpte på mig massa test på apoteket innan, det var inte billigt kan jag säga 😂 tog ett clearblue tidigt nu (inte kissat på ca 4 timmar). Såhär såg det ut inom den tiden som står på paketet. Har fått såna streck innan när jag kollat efter att testet torkat, men nu var det efter ca 5 minuter ???? syns dock lite bättre i verkligheten 

• Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-05 19:33:37 följande:
    Men hallå!! Det är ju positvit jag ser ju😍😍
    Jag vågar inte hoppas på det ännu 😂 när jag tagit de testerna innan har det visat ett sånt streck när testet har torkat. Vet inte varför jag köpte de egentligen 😂 nu visade det ju ett streck inom 10 minuter visserligen 😂 men har köpt digitalt test också. Men det väntar jag med att ta så jag inte använder det i onödan 🙈 
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-05 20:06:36 följande:
    Haha jag fattar! Man är så desperat på ett sätt när man väl börjar testa😂😂 men åh när tänker du köra digitalt? 🙈
    Haha ja man blir verkligen desperat 😂 jag tänkte ta ett digitalt test på torsdag, om strecken på de andra testerna blir tydligare 🙈

Appen jag använde för redigering heter "negative image" 🥰
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-05 20:08:06 följande:
    Förresten första testerna du tog kort på i början då använder du ett visst program eller redigering för att se strecket tydligare, vad heter det? Vill testa med mina test🙈
    Du får gärna lägga upp bilderna här i tråden, vill se 😍
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-07 12:11:31 följande:

Hur går det har du testat nåt mer? Jag har testat idag med tycker jag ser en svag skugg men vettefan? blodsmak i munnen idag😅

Det blev tyvärr ett tidigt missfall för min del 🥺 fick en blödning igår, på cykeldag 20, minst 5 dagar innan min bim... Bara nya tag igen

Hur har det gått för dig? ❤️
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-08 11:20:36 följande:
    Nej vad säger du? 😩 så himla tråkigt!! Du är säker på att det var missfall å inte tidig mens då? ❤️ 

jag tog ett test i morse som visade svagt positivt men ska köpa clearblue early i helgen så får vi se 🙈
    Ja jag är rätt säker på det eftersom jag fick ett svagt streck på ett test och hade symptom 😩❤️

Åh spännande! Har du bild på testet från imorse? 😍 Vä

Håller tummarna för dig 😍
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-10 16:18:30 följande:
    Jag är gravid🙏😍
    Nej men sluta!! Stort stort grattis till dig!! 😍😍
  • Blommanc
    Anonym (Nanna) skrev 2025-05-10 16:18:30 följande:
    Jag är gravid🙏😍
    Hej! Nyfiken tjej här! Hur har det gått? 😍
Svar på tråden Plus på stickan 5-6 dagar efter ägglossning?