Inlägg från: Anonym (GD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GD)

Gift vid första ögonkastet (säsong 12)

Sämsta, tråkigaste säsongen sedan start.
    Jag gav upp efter bara ett par avsnitt.

Följer MAFS UK istället, mycket mer fart och bättre på alla sätt.

• Anonym (GD)
    Xenia skrev 2025-06-06 12:24:59 följande:
    Nja, om det är mycket drama och fart och fläkt misstänker jag att deltagarna inte är seriösa och att produktionen är införstådd med det.

Jag såg en säsong av australiska Married at first sight. Alla kvinnor var jättesexigt klädda och hårt sminkade. En del hade varit på Onlyfans och andra började med det efteråt. De kanske inte var ute efter en make utan framtida kunder. Jag ser Onlyfans som ett slags prostitution. Det var bråk inte bara mellan de nyblivna makarna utan även mellan paren. Folk valde sida och bråkade vid middagarna.

Ett par skildes åt tidigt och kvinnan for hem igen. Men den ratade maken blev kvar och inledde en otrohetsaffär med en av kvinnorna. Maken hade ingen aning och försökte förgäves charma sin fru genom blommor etc. De skulle också rejta sina partners jämfört med andra. Mannen rejtade sin fru högst, hon rejtade honom lågt och anklagade honom för att bara ställa sig in.

Jag undrar hur många äktenskap det ledde till. Även de som gick vidare gjorde slut efter en tid.

Nej, det viktiga ska vara att deltagarna hittar kärleken. Alla småbråk kan vara ett steg på vägen - eller ett steg mot skilsmässa. Ibland fattas attraktionen hos den ena parten och då hjälper inget. Ibland är deltagarna sina egna största fiender. De kan behöva psykologhjälp, mer än vad de får i programmet.

Men om inget av de fyra äktenskapen håller måste det räknas som ett misslyckande. Håller två äktenskap får det räknas som succé.
    Nåja, det finns äktenskap där också (både UK och Aus) som hållit.

Jag delar inte din uppfattning som du säkert förstår. 

Hur du ser på Onlyfans, eller jag för den delen, har heller inget att göra med produktionen av MAFS.

Hur många bestående äktenskap har tråkiga GVFÖ genererat i då? Två vad jag vet, jag följde serien förr innan jag upptänkte det roligare alternativet.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet (säsong 12)