Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Gift vid första ögonkastet (säsong 12)

Jag följer det och håller inte alls med om Dennis. Det var bra, nyttigt för många och modigt att hans problem kom upp till ytan direkt. Och självklart behövde Jannika veta direkt så hon kunde hantera det. Hon verkade väldigt bra från början men rasade helt i förra programmet då hon blev sur för att Dennis var intresserad och omtänksam mot henne när han frågade om Hallus Valgus.

Kampsportskvinnan tror jag får det svårt, hennes tuffa framtoning attraherar inte män. Och snusaren fick som du säger en dålig start. Men produktionen manipulerar för att göra alla problem större än de är, man kan inte lita på något man ser eller hör.

• Tecum

Jag har fortfarande svårt att se några andra än Dennis och Jannika som ett framtida par. Och de är inte heller säkra, Jannika verkar labil.

Sam och Denise har i princip redan separerat, någon osmidigare än Sam har väl aldrig förekommit i programmet
    Kampsportkvinnan har lyckats få sin man ointresserad av henne sexuellt genom höga krav, en prestation bara det. Han känner att han måste tassa på tå och det är ingen bra början på en relation.
    Ebba ser ner på sin man och letar fel av alla krafter. Han tassar också på tå för att inte trigga igång ett utbrott och då blir hon sur för det. Hur han än gör blir det fel.

Förstår att vissa söker hjälp att träffa någon, åtminstone tre personer kommer få det väldigt svårt även i framtiden. För mycket jag, jag, jag och för lite självinsikt.

• Tecum
    Xenia skrev 2025-06-06 13:52:52 följande:

Amanda ser ju jättebra ut! Sen kan jag förstå att hon kan verka skrämmande för en man.

Alexander ville ha en sportig kvinna men hon är ju sportigare än han, hon tränar 15 timmar/vecka, det kan han inte matcha. Han ville ha någon med skinn på näsan men inte så mycket.

Amanda är väldigt rak och frank. "Jag vill inte ha en kram, jag vill ha sex!" Men det blir alltför rakt, det blir ett krav Alexander inte kan uppfylla.

Det känns som att de i bästa fall kan bli kompisar som har kul ihop, men att det är kört att förbli ett par.

Sam och Denise tror jag inte heller på. Det är inte bara snuset som är i vägen. Sam saknar också attraktion för Denise trots att hon ser bra ut. Att han tappade ringen verkar olycksbådande.

Det borde framgå i matchningen. Är man rökare/snusare passar man bara ihop med en annan rökare/snusare.

Men jag har en känsla av att Sam inte passar ihop med någon. En snygg läkare borde ju hittat någon för länge sen, jag misstänker att det är något fel. Han kanske är narcissist.

Ja när snygga och framgångsrika personer behöver ta hjälp av TV att hitta någon tyder det på problem av något slag. Det är genomgående i alla dejtingprogram, några såna finns det alltid med.

Jag tror som du att  Amandas utseende inte är avskräckande utan hennes framtoning som formligen skriker "höga krav".

I en annan årgång av GVFÖ var det mycket riktigt rökning som fällde en relation.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet (säsong 12)