Inlägg från: Anonym (Mrs B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mrs B)

Gift vid första ögonkastet (säsong 12)

Har bara sett ett avsnitt - nr 3 - och reagerade på att samtliga framstod so ganska så omogna och självupptagna. Jag, jag, jag!
    Det saknas attraktion mellan flera av dem. Sams fysiska äckel inför den snusande Denise har jag full förståelse för. Skulle aldrig kunna kyssa en snusare, tycker att det är en vedervärdig ovana. Samma sak med rökare, de går bort omedelbart. Noll intresse hur snygga och trevliga de än är.
    Sedan var det en tjej som hette Ebba. jag undrade rätt mycket vilken slags diagnos hon har. Ett mer svängande och otrevligt humör får man väl ändå leta efter. 
    Det blir nog skilsmässor jämsöver.

• Anonym (Mrs B)
    Xenia skrev 2025-06-17 00:42:19 följande:

Ja, snart är den här säsongen slut och jag undrar verkligen om några går  vidare.

Amanda säger att "du har inte lång tid på dig att imponera", Alex måste "step up". Men är det bara han som ska imponera? Får han inte vara sjuk och trött någon gång?

Och Ebba ville se Pontus jobb men det var tydligen för mycket för henne. Hon blev trött och slut och sedan sur. Jag undrar om hon har någon diagnos. Stackars Pontus gör sitt bästa men hon är alltid missnöjd. Jobbig människa att leva med.

Och Sam känner ingen attraktion för Denise trots att hon både är snygg och verkar lättare att leva med än Amanda och Ebba. Är det bara snuset som är i vägen? Samtidigt kramas de mycket.

Jannika tyckte tydligen att Dennis var för intensiv och "på". Hon kanske borde ha parats ihop med Pontus i stället.

Men det blev iaf Jannika och Dennis som fortsatte vara gifta. 

Man kände verkligen för Pontus som blev så ledsen när Ebba sa nej. Det är ju alltid så sorgligt när bara en vill fortsätta.

Sam och Denise var ju överens om att inte fortsätta. Men Sam såg ändå ledsen ut.

Kanske att Sam nått vissa insikter om sig själv och det är väl bra för han kommer nog att leta partner igen och det snabbt. Det kan vara så att programmakarna redigerat fram en Sam som inte riktigt stämmer med verklighetens man.
    Sam har ett renlevnadsperspektiv med sport, hälsosam mat,hälsosamt leverne, ordning och reda som nog inte tilltalade Denise på alla fronter. Och så snusandet. Det skulle många, inte bara Sam, haft svårt för. Båda två verkade vara emotionellt ovana för att var i trettiofemårsålder och med andra relationer bakom sig.
    Misstänker att det är samma sak med Ebba som fått en bitchframtoning som motsägs helt i andra sammanhang.
    Den jag haft svårast för är Amanda. Vill hon ha en partner på heltid ? Tvivlar på det. En kk eller lydig särbo passar nog denna pitbulltjej bättre än den hon matchades med.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet (säsong 12)