Ett par från en tidigare säsong Christoffer och Rosanne har också fått barn. Tydligen har de båda paren blivit vänner, tycks som bägge paren bor i Skåne.
Jannikas och Dennis son fick andranamnet Anders efter fotografen. Hade det blivit en flicka hade hon fått andranamnet Tove. Vet inte om Tove också är en fotograf?
"? Anders och Tove har varit med på vår resa hela tiden. Utan er hade kanske inte jag och Dennis hållit ihop. Så det är en hyllning till er, säger Jannika.
Eftersom det blev en son fick han namnet Anders, döpt efter SVT-filmaren Anders Kronborg som följt paret under resan.
? Jag blev berörd, men jag har varit berörd hela tiden. Det förtroende vi fick är den finaste komplimangen man kan få som filmare. Jag har gjort det här många säsonger nu och det känns som vi har en väldigt fin kultur på redaktionen, säger han till Aftonbladet.
Han berättar att han och kollegan Tove, som följt paret genom programmet, ofta fått kliva in inte bara som filmare utan även som ?hobbypsykologer?.
? Jag och Tove har kanske varit där allra närmast och fått stötta i jobbiga stunder. Det är ju liksom inga lätta ämnen de har pratat om, Dennis och Jannika. Experterna är ju inte på plats hela tiden, så vi får kanske ta första ordet om det är något, säger han.
---
Jannika berättar för Aftonbladet att namnvalet var självklart.
? Redan från första stunden när vi gifte oss och efteråt blev vi som ett kollektiv. De har följt med på hela vår resa från att vi gifte oss till att vi sa ja till varandra. Till att vi fick missfall och sedan blev gravida igen. De har blivit mina och Dennis första gemensamma vänner, säger hon till Aftonbladet.
Dennis Svensson instämmer och skriver i ett sms:
?Både han och Tove är otroliga människor som är värda all kärlek.? www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XjKk6n/jannika-och-dennis-svensson-i-gvfo-doper-sonen-efter-anders-kronborg-fran-filmteamet