Skansen
En sak jag funderat länge på: kan man övernatta i Skansen i smyg? Vad tror ni? Är det möjligt?
En sak jag funderat länge på: kan man övernatta i Skansen i smyg? Vad tror ni? Är det möjligt?
Nej, det går inte att övernatta på Skansen i smyg. De har väktare.
Eller du kanske menade skansen på en båt, då du skrev I Skansen? Stor bokstav på skansen var auto-korrekt?
Det är nog olika beroende på.
Menade Skansen i Stockholm.
Menade Skansen i Stockholm.
En gång kom vi väldigt sent till Skansen precis före stängning. Det var rätt häftigt.
Djuren tittade på oss eftersom det bara var vi där. De kanske trodde att vi var skötare och att det var matdags, vad vet jag, men det var en helt annan upplevelse.
Jag funderade faktiskt på samma sak. Det var ingen som kontrollerade oss efter stängning utan vi fick hitta ut själva.
Det finns som sagt väktare och säkert kameraövervakning överallt men helt omöjligt tror jag inte att det är.
När vi vår där på nyår så gick vi till andra sidan och tittade på fyrverkerier över stan. Det var kompakt mörker , nästan inte en enda lampa tänd, och det var också en rätt häftig upplevelse. Jag vet inte hur de skulle kunna hitta folk i det mörkret.
En gång kom vi väldigt sent till Skansen precis före stängning. Det var rätt häftigt.
Djuren tittade på oss eftersom det bara var vi där. De kanske trodde att vi var skötare och att det var matdags, vad vet jag, men det var en helt annan upplevelse.
Jag funderade faktiskt på samma sak. Det var ingen som kontrollerade oss efter stängning utan vi fick hitta ut själva.
Det finns som sagt väktare och säkert kameraövervakning överallt men helt omöjligt tror jag inte att det är.
När vi vår där på nyår så gick vi till andra sidan och tittade på fyrverkerier över stan. Det var kompakt mörker , nästan inte en enda lampa tänd, och det var också en rätt häftig upplevelse. Jag vet inte hur de skulle kunna hitta folk i det mörkret.
Exakt min tanke. Man hade säkert kunnat sova i någon bod. De har stenkoll på vilka som kommer in men det är omöjligt att ha koll på när och vilka som kommer ut.
Jag var lite nyfiken på att testa men jag hade mitt barn med mig och numera är jag en ansvarsfull vuxen. I min ungdom försökte jag klättra in på Skansen efter stängning men muren var för hög (eller så var jag för full).
Nja det funkar inte så. Vakter har de och övervakningskameror. Dessutom släpper de ut vissa djur i olika områden på nätterna. Det är så de håller skadedjur och inkräktare borta. De flesta djurparker har nattpatrullerande djur. Inget man pratar högt om.
Klart att det går, som du säger kan väktarna inte kolla överallt men risken är att man blir upptäckt.