Inlägg från: Anonym (EvigaSingeln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EvigaSingeln)

Nätdejting omöjligt?

Jag har försökt hitta en tjej att dejta via nätet i över tio år men inte lyckats överhuvudtaget. Är det någon kille som faktiskt lyckas få någon framgång på nätet? Jag har testat varenda svensk sida oavsett gratis eller inte.

• Svar på tråden Nätdejting omöjligt?
  • Anonym (EvigaSingeln)
    Anonym (QW) skrev 2025-05-04 17:43:38 följande:

Hur presenterar du dig då? Vad har du för bilder? Vad söker du för kvinnor? Har du skrivit med någon/varit på dejter? Finns det något mönster kring när konversationerna/dejtandet i så fall tar slut?

Jag har testat alla möjliga texter och bilder igenom åren. Ingen skillnad. Jag har träffat tjejer men det var över tio år sedan, då kunde man träffa någon ibland. Sedan dessa swipe-appar började komma blev det omöjligt.
  • Anonym (EvigaSingeln)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-04 18:16:42 följande:
    Gå till en bar, ser du nån där du tycker är fin, fråga om hon vill ha sällskap.
    Vill hon det så presentera dig och fråga om hon vill ha nåt att dricka.
    Säg att du tog dig dit då du är ensam sedan länge och att du tyckte att hon såg snäll ut.
    Om det är trevligt efter en stund så fråga om hon vill hitta på nåt nån gång typ biograf eller annat...vad som...är hon på så fråga om hon kan tänka sig att byta nummer eller om hon har Facebook.
    Jag hänger inte så mycket på barer längre, men jag gjorde det när jag var yngre. Gick inte så bra då heller. Självförtroendet är ju inte på topp efter mer än ett decennium av misslyckanden.
    Anonym (Malin) skrev 2025-05-04 18:44:33 följande:

Har du någon gissning på varför det blir så? Jag tänker att vi alla har ju våra svaga sidor, och det är ju bra att veta om sina egna. Har någon tjej hintat om varför hon inte vill ses? 
    Vilka tjejer swipar du på/skriver du till? Är det sådana tjejer som du är målgrupp för? 
    De flesta av mina vänner som varit singlar de senaste typ 10 åren har träffat nya partners via nätdejting, så det är klart att det går. 
    Hur har du det med kompisar/kollegor? Har du ett bra umgänge? Kan någon av dem hjälpa dig med tips?

Det finns helt enkelt män som ser bättre ut än mig, svårare än så är det nog inte. Nej jag har inte direkt fått någon hint om varför. Det roliga är att de tjejer jag känner träffar killar utan problem på dejtingsidor. Men jag har flera nära killar som arbetskollegor och sånt som inte lyckats få en enda dejt dom heller. Killar misslyckas medans tjejer lyckas. Det finns ju teorier om att 20% av killarna ligger med 80% av tjejerna och jag börjar tro att det är sant.
  • Anonym (EvigaSingeln)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-04 21:58:24 följande:
    Dom tjejerna träffar ju killar där och då förstår du ju själv att även killar lyckas träffa någon.
    Förmodligen ett fåtal män som träffar nästan alla kvinnor?
    Ezmeraldah skrev 2025-05-05 07:54:41 följande:

Har du provat om det funkar?

I yngre ålder ja. Men inte dom senaste åren. Det fungerade inte heller.
Svar på tråden Nätdejting omöjligt?