Inlägg från: Anonym (Vedklyv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vedklyv)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Tycker svenska män som är ute efter en kvinna från ett fattigare land inte har förstått konceptet. Han måste förstås  stå för det ekonomiska. Mannen verkar mest vara ute efter att skydda sin ekonomi, typ äta kakan och ha den kvar. Svenska män är snåljåpar. De inbillar sig att det handlar om att de själva är attraktiva och att hon ska bevisa något genom att inte få tillgång till hans pengar.

Och som någon redan nämnt så innehar de ett typ av förakt mot kvinnor på ett sexistiskt sätt. 

Kvinnan kan säkert acceptera det om mannen tar upp henne från fattigdom. Då blir det iaf en symbios.

• Anonym (Vedklyv)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-05-04 23:38:20 följande:

Funderar faktiskt på att på lite sikt söka efter en asiatisk kvinna. Har inga problem alls att få tag i svenska kvinnor, om jag hade varit ute efter det. Är gift sedan många år men händer ganska ofta att kvinnor som jag ser på stan visar intresse med blickar, leende. Måste därför skilja mig först... en sak i taget.

Jag är 50 men har en fysik som lika gärna hade kunnat sitta på en vältränad 30-åring. drar in 7 siffriga inkomster om året, har några miljoner i sparkapital, är social, får lätt omgivningen att skratta och har lätt för att prata med andra människor. Har alltid haft höga krav på mig själv och de runt omkring mig men har länge upplevt att frun är för trött, för lat och gör alldeles för lite i hemmet. Det är jag som fixar det mesta i hemmet och med barnen, förutom att driva mitt företag, sköta och sköta mitt vanliga arbete. Jag söker en partner som matchar mig energimässigt, inte en soffpotatis, och en partner som inte är rädd för att ta tag i hushållsuppgifterna när så behövs. Det skulle frigöra tid för mig som jag kan spendera med henne istället för att fixa mat, diska, dammsuga, rensa ogräs, rensa avlopp eller något annat...

Det är inte ett måste att ha en partner. Det är bara att skilja dig om skon inte passar.
  • Anonym (Vedklyv)
    Anonym (/*_*/) skrev 2025-05-05 10:43:03 följande:

Det finns ett rasligt hierarki och förställningar om asiatiska kvinnor från utvalda länder, som representeras av en del svenska kvinnor också. Vi kan se förakt som trycker ut i "postorderfru", "köpfru" och "lyckasökerska" och insinuanter att de är svaga och kan inte besluta själva. Bara viljelösa och måste gå med på vad som helst och att vad som helst män duger. Det finns förställningen också som visar ett rasligt hierarki: "Om han inte kan vara med svenska kvinnor så kan han vara med kvinnor från Asien." Det är insuniant att svenska kvinnor är högre i ett rasligt hierarki och asiatiska lägre. Män kan också ha liknande förställningar.

Tycker det är ffa de männen som är ute efter "asiatiskor" som uppvisar tecken på en raslig hierarki (och misogyni)titta bara på hur föraktfullt de pratar om svenska kvinnor och en föreställning om att "asiatiskan" ska vara en hushållerska och göra som hon blir tillsagd.

Svenska kvinnor (och svenska män) känner ett medlidande för "asiatiskan" och ett lätt förakt mot mannen som har en sån nedlåtande syn.
  • Anonym (Vedklyv)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-05-05 12:23:58 följande:
    Först och främst - vuxna bör vara fria att fatta sina egna beslut och leva sina egna liv så som de själva vill. Att bli upprörd över andra vuxnas livsval är inget annat än ett erkännande av sina egna problem och personliga missnöje. Lyckliga människor blir inte illa berörda av att andra finner lycka.

För det andra - det finns en missuppfattning att svenska män dejtar asiatiska kvinnor endast för att de inte kan attrahera svenska kvinnor. Detta stämmer inte. Många män skiljer sig enkom just för att vara tillsammans med asiater eftersom de anser att dessa kvinnor har mer att erbjuda. Ytterst är det denna preferens som svider hos många svenska kvinnor - omedvetet om inte annat. "Va, hur kan han välja HENNE över MIG?!". Det finns ofta en gnutta rasism i det hela också, eftersom de anser att dessa kvinnor är mindre värda än dem själva (vilket kan ses av alla nedvärderande ord som använts i den här tråden för att beskriva asiater). Även om svenska kvinnor inte är intresserade av dessa män, kan valet i sig självt (en österländsk kvinna istället för dem själva) kännas som en avvisning, vilket förstärker osäkerheter kring deras egna värde och konkurrenskraft i dejtinglandskapet.
    Faktum är att moderna relationer i väst kräver oproportionerligt mycket ansträngning från män, medan män får betydligt mindre tillbaka jämfört med tidigare decennier. Det är en ekvation som helt enkelt inte går ihop för många. Fokus ligger ofta på vad män bidrar med, men sällan på vad kvinnor erbjuder i gengäld. Så vad exakt är det svenska kvinnor tror är så fantastiskt med dem själva som andra kvinnor inte kan erbjuda eller göra ännu bättre?

I slutändan vill män ha en harmonisk relation med lugn och ro, och detta verkar mer sällsynt än någonsin i dagens Sverige. Så det är knappast ett mysterium varför män söker sig dit där dom känner sig uppskattade och välkomna.
    Läs va "kanske" skriver så är det uppenbart en 50-års kris. 
  • Anonym (Vedklyv)
    Anonym (/*_*/) skrev 2025-05-05 13:13:20 följande:
    Kan du visa representationer av alla dem? Det är inte konstigt att träffa partner i andra länder. Det finns asiatiska länder vilka ganska många svenskar kan åka till semester. Ett medlidande, förr att du ser henne som svag och viljelös. Förakt mot mannen för att han valde fel i rasligt hierarki. Om du ser en kvinna, yngre, med en man, äldre, varför kan det inte vara kärlek? Hur vet du vad hon känner? Om det inte är kärlek, varför kan de inte ha bra förhållande? Varför ska premissen att förhållande ska vara baserad på kärlek vara enda giltiga?
    Vad menar du med visa "representationer"?

Det är min åsikt att männen som vill bli tillsammans med en "asiatiska" bara för att hon är "asiatiska"  har en sorts raslig hierarki och viss misogyni där de ser på kvinnor med en sorts förakt. 

Jag ser inte henne som svag och viljelös. Det kan bli en sorts symbios.
  • Anonym (Vedklyv)
    Anonym (/*_*/) skrev 2025-05-05 14:25:15 följande:
    Du skrev att männen, plural bestämda form, som vill vara med asiatiska kvinnor har rasligt hierarki. Bevisa det i representationer, att påståenden är sant.
    Anonym (Vedklyv) skrev 2025-05-05 13:42:39 följande:
    Det är min åsikt att männen som vill bli tillsammans med en "asiatiska" bara för att hon är "asiatiska"  har en sorts raslig hierarki och viss misogyni där de ser på kvinnor med en sorts förakt. 
    Jaha, åsikt. Åsikt utan grund av tydliga representationer. Du har rätt att vara rasistisk, förakta, många är. Hon är inte viljelös, men väljer en man du tycker har förakt mot. Visst, du behöver inte tycka hennes val är bra. Visst, du kan känna medlidande för vilka val hon begår.
    Exempel på detta finns i tråden. En man som tycker att frun är lat och gör det antagandet att "asiatiskor" är stöpta i en annan form och tar hand om hushållsarbetet. Att de då enbart pga deras "ras" ska vara helt annorlunda från de kvinnor mannen föraktar pga deras "ras"

Jag har full respekt för "asiatiskor" känner ett medlidande när männen de träffar resonerar som ovanstående. Alla kvinnor förtjänar en man som inte är misogyn eller betraktar henne som annorlunda enbart pga hennes "rastillhörighet" (där han sätter sina egna fördomar och grupperar "rasen" enligt sina egna värderingar)

Män som resonerar på det sättet har naturligtvis inte några framgångar med svenska kvinnor där han blottar sina åsikter så fort de kommunicerar. Han betraktar kvinnor som aliens. Eller hundraser där en golden retriver är snäll och en pitbull är aggressiv. Han betraktar inte kvinnor som människor utan mer hur de kan serva honom på bästa sätt.

Därför känner många svenskar ett förakt mot mannen. Att han skaffar någon han kallar för "asiatiska" är enbart ett symptom på en sunkig (oattraktiv) personlighet.
  • Anonym (Vedklyv)

Vad förväntar du dig för "representanter" egentligen? Tror du det existerar någon form av statistik över hur män är? Titta på tråden isf. "Asiatiskor" (vem fan benämner andra på det sättet?) kommer genast med förutfattade meningar från männen som vill ha "asiatiskor"

• Anonym (Vedklyv)
    Anonym (Hjä) skrev 2025-05-05 15:43:06 följande:

Den här tråden är i mångt och mycket , förutom det vanliga gnälla på kvinnor- tugget,  en uppvisning av exempel på blindhet för sin egen rasism.
    Ts kanske det tydligaste exemplet.

Eller hur "asiatiskor" respekterar svenska män som inte svenska kvinnor gör. Inte alls rasistiskt. Undrar hur ts skulle reagera om hans fördomar inte överensstämde med verkligheten.
  • Anonym (Vedklyv)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 17:02:00 följande:
    Det finns en viss rasism av vissa svenska kvinnor framförallt.
    Inte av män alltså?

Det är ju ganska uppenbart att iaf du har en hög halt av rasism i dig. Då du är sarkastisk över:

"Om jag då ser invandrare som är kriminella och stökiga och homosexuella som är feminina till sättet så har jag fått lära mig att det är just fördomar."

Nu hävdar du säkert att det inte är sarkasmer. Det är ganska komiskt om du svarar på det här inlägget oavsett vilken riktning du väljer att ta ditt svar.
  • Anonym (Vedklyv)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 19:16:25 följande:
    Då har du tolkat mitt svar fel. Jag är inte rasist.

Som svar på din fråga så ja, jag tror att svenska kvinnor är mer rasistiska gentemot asiatiska kvinnor och då även de svenska männen. Män bryr sig troligtvis inte lika mycket på just detta fenomen vi pratar om.
    hahaha!! Du är ju helfestlig!!
    Jag uppskattar att du tog dig tid att svara
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor