Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
Svenska damer vill inte ha konkurrens, dom blir sura då.
Svenska damer vill inte ha konkurrens, dom blir sura då.
Varför är ämnet så känsligt?
På vilket sätt skulle svenska tjejer brista i respekt för sina män? Inget jag har märkt av iallafall.
Jag är östasiat (adopterad från Vietnam). Rasismen och mobbingen man utsätts för av alla andra grupper än just svenska pojkar och män är tydlig redan i dagis.
Der handlar inte om att man är köpt eller att svenska män är äckliga gubbe osv utan att det är tydligt redan som litet barn med vem man "hör hemma" och vem man är uppskattad och välkommen respektive inte är det av.
Har samma erfarenhet som du. Väldigt få par av den typen som matchar varandra. Oftast så stor åldersskillnad, att gubben självfallet är ytterst medveten om att kvinnan enbart är med honom av ekonomiska skäl.
Det är inte asiatiskor jag ser ner på. Det är inte prostituerade jag ser ner på. Det är köparna som äcklar mig.
Jag hade aldrig klarat av att ligga med någon jag skulle känna mig äcklad av. Ännu mindre med en person som både är oattraktiv, och har en syn på att kvinnor är varor som kan köpas.
Om det nu är få som matchar. Varför bryr ni er?
Jag vet också att det finns kvinnor inte bara asiatiska , som väljer efter trygghet och ekonomi. Men jag bryr mig inte nämnvärt.
Det som är intressant är inte att fenomenet förekommer, för det gör det. Inte heller att det ofta skiljer i ålder och ekonomiska möjligheter. För det gör det troligtvis.
Men varför är detta en så stor grej för svenska kvinnor?
Jag kan inte tala för alla kvinnor, men för mig är det självklart att fördöma all typ av prostitution eller andra kvinnoförnedrande handlingar.
Bara för att jag hade turen att födas i ett land där man har det relativt bra som kvinna, betyder inte att jag bara kan ignorera andra kvinnor som inte haft lika mycket tur.
Jag har förmågan att känna sympati för andra som inte har det lika bra. Men det verkar vara ett rätt kvinnligt drag, så det är nog troligen ett skäl till, att svenska kvinnor ser det som en stor grej.
Nej, som goldiggers. Dessa är inte ute efter pengar för att de verkligen måste. Det är inte synd om golddiggers utan helt självvalt.
Vad jag tycker om fenomenet: vidrigt.
Det är väl i så fall mer synd om den som drabbas, men lite självinsikt är väl bra att ha? Nog borde man märka om ens partner lockas av ens pengar eller om det handlar om kärlek? De flesta borde vara medvetna om partnern är i en helt annan liga.
Det blir väl i många fall en slags symbios om vi generaliserar grovt. Om det är socialt efterblivna män som träffar fattiga asiater.
Asiaterna kan få ett betydligt bättre och tryggare liv med dessa män, och dom väljer att göra så. Dom kanske dock inte har så många alternativ.
Männen kan få ett liv med en partner, kanske tom familj. Något att kämpa för. Dessa män kanske inte har lika lätt att träffa svenska kvinnor, så dom kanske inte heller har så många alternativ.
Nu är ju inte alla förhållanden mellan svenska män och asiatiska kvinnor på detta sätt, men om vi utgår från denna nidbild av dessa par.
Gubbar säger att åldern spelar ingen roll.Men skulle dom själva dejta någon 5-10 äldre?Nej!
Det handlar väl om att dom inte har bättre alternativ. Det är precis så dom flesta väljer partner. Få av oss skulle kunna stoltsera med att man är det bästa exemplaret i världen.
Men vi lägger oss på rätt nivå oftast och träffar en partner där.
Jag tror anledningen att en del svenska män väljer en östasiatisk tjej är för att VI väljer en svensk man. Varför skulle VI inte göra det? Män med liknande ursprung som oss känner sig berättigade till oss fast de hellre vill ha en svensk tjej. De anser att svenska tjejer är rasister som inte vill ha dem och att vi skall vara med dem bara flr att jag råkar vara adopterad från Vietnam och hans mamma är Thai...
Invandrare från afrika och mellanöstern hatar oss, svenska kvinnor hatar oss... men det gör inget egentligen för svenska män gillar oss (oftast...kanske 9/10 gillar oss).
Dessutom ser vi bra ut, svenska män ser bra ut och varför skall de välja 100kg feminist svensk hårig kvinna med aggressionsproblem som vänstrar med bbc över oss?