• Mayjel

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

På vilket sätt skulle svenska tjejer brista i respekt för sina män? Inget jag har märkt av iallafall. 

• Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 18:47:37 följande:
    Det går inte att generalisera. Vissa brister i respekt och andra inte, precis som män. Men det är larvigt att som svensk kvinna racka ner på män som blir ihop med asiater.
    Mer löjligt att racka ner på svenska kvinnor och säga att dessa i grupp inte respekterar svenska män. De flesta som bildar par i vårt land har samma etnicitet. Detta tyder ju snarare på motsatsen, att de flesta svenskar dras till varann och trivs i varandras sällskap. 
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 19:55:51 följande:
    Några kanske rackar ner på svenska kvinnor generellt. Min åsikt är att jag inte bryr mig vem man är ihop med, men att som svensk kvinna se ner på och vilja förolämpa män som blir ihop med asiater är larvigt.
    De enda jag har märkt som klagar på svenska kvinnor är just denna minoritet av män som inte har någon kvinna, vilka samtidigt är så snabba med att hylla sydostasiatiska kvinnor i grupp som perfekta frumaterial. Det är larvigt i mina ögon - att vara så kategorisk kring större folkgrupper. 
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:07:24 följande:
    Nu har jag varit väldigt tydlig med att det inte är dom jag menar. Jag har dessutom en relation om det nu är viktigt för dig när man diskuterar.

Jag vänder mig till den grupp kvinnor som per automatik tycker illa om både männen såväl som de asiatiska kvinnorna och deras relationer. Jag tycker det är larvigt.
    Fast vilka göra det? Det finns ju alltid variationer, även om de allra flesta av dessa sydost-europeiska par man ser ute på gatan består av en ful äldre gubbe och en yngre kvinna.

Där är det knappast särskilt svårt att förstå vad det hela handlar om. Det är lite på samma nivå som en ung Anna Nicole och hennes 90-årige gubbe, under den korta tid då de var gifta. Vissa saker är uppenbara för de flesta.
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:18:14 följande:
    Om du vill generalisera och döma andra genom dina fördomar så är det upp till dig. Man väljer själv vem man vill vara som person.
    Fast jag utgår inte från generaliseringar utan bara från vad mina ögon faktiskt ser då och då.

Och jag utgår från sunt förnuft och en grundläggande förståelse för mänskligt beteende och inte fördomar.

Normala unga kvinnor som vill ha kärlek och barn med en frisk man vänder sig inte till gamla fula gubbar för detta ändamål. Det säger sig självt att fattiga kvinnor väljer dessa män p.g.a. deras plånbok. Något som de unga männen i deras eget land förmodligen inte kan erbjuda. Eller förvägrar dem. 
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:28:26 följande:
    Om jag då ser invandrare som är kriminella och stökiga och homosexuella som är feminina till sättet så har jag fått lära mig att det är just fördomar.
    Invandrare är en betydligt större folkgrupp i vårt land (ca 1 miljon) än dessa gubbar med unga sydostasiatiska kvinnor. Därmed också mer variation. De allra flesta invandrare begår inte heller brott utan det rör sig där om en liten minoritet. 

Ja, det finns säkert en del gaymän som är feminina. Dock är det ju inget fel i att vara detta? Därmed en ganska konstig jämförelse med fula gubbar som utnytttjar fattiga kvinnor för sex, vilket är ett torskbeteende, även om de nu skulle råka vara gifta.

Precis som unga sydostasiatiska kvinnor från fattiga länder utnyttjar gamla fula gubbar i väst för deras pengar, likt en prostituerad. Vad finns det att respektera där liksom.
  • Mayjel
    Anonym (h) skrev 2025-05-05 20:47:09 följande:
    Det stämmer inte, det som menas är väl att en del vill tillbaka i tiden då kvinnor skulle lyda sin man, sköta hem, hushåll och barn.
    En duktig liten hemmaslav utan självbestämmanderätt med andra ord. Då rör det sig om misogyna män som inte bör ha någon flickvän överhuvudtaget. Inte med en sådan hemsk kvinnosyn.
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:43:18 följande:
    Du får hata dessa män. Varsågod. Du behöver inte förklara dig. Men jag gör det inte.

Själv tycker jag det är larvigt av denna grupp svenska kvinnor som per automatik ogillar män som är tillsammans med en asiat. Precis som jag sa inledningsvis.
    Självklart kommer jag inte visa nån respekt för misogyna män som utnyttjar, eftersom de själva inte respekterar kvinnor, inte det minsta.

Och du vet inte om kvinnor gör detta per automatik heller. En snygg och socialt kompetent man med en asiatisk flickvän i samma ålder tror jag inte väcker någon  avsky precis. Bara det att man typ aldrig ser sånt.
  • Mayjel
    Anonym (h) skrev 2025-05-05 21:06:03 följande:
    Tror aldrig att jag har sett det. 
    Jag har en före detta manlig vän med en thailändsk partner. Hon är hans första flickvän och han träffade henne så sent som vid 40 års ålder, efter en lång tid av ratande från svenska kvinnor. 

Denna kille är förhållandevis ung/medelålders men har en mycket nedsatt social förmåga (hence varför jag inte längre vill umgås med honom) med både ADHD och Asperger, får utbrott och är mycket otrevlig emellanåt. Dålig på att hejda sina impulseroch tar ingen medicin för detta. 

På nåt sätt är det förståeligt att hans första (och gissningsvis enda) flickvän blev en thailändsk kvinna som dessutom redan har barn. Det är också han som arbetar och står för försörjningen i hemmet.

Det finns inte mycket annat för honom att välja på. Tyvärr så lär hans dåliga personlighet även gå ut över denna kvinna. Därför har jag så svårt att se någon långsiktig lycka i deras relation, med tanke på hur illa jag vet att han kan bete sig. 

Det är såna män - gamla gubbar med unken kvinnosyn, eller yngre män med sociala handikapp, som får leta i fjärran exotiska länder efter en partner. Eftersom de blir ratade på hemmaplan.

De vill ta (vad de tror är) den enkla vägen ut, istället för att faktiskt jobba på sig själva för att bli mer attraktiva som partners. Det är nog detta som jag i grunden föraktar hos dessa män - deras lättja, egoism och ovillighet till att anstränga sig. 
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 21:40:14 följande:
    Det du verkar förakta är att dom får det dom vill ha. Att det blir en slags genväg och att det enligt dig är för enkelt. Då känner du att du vill kasta skit på denna grupp.
    Då har du tolkat min berättelse mycket undermåligt, uselt rentav.

Nej, det jag har problem med är att dåliga misogyna män eller störda män som inte kan bete sig (som min ex-vän) utnyttjar kvinnor för pengar. De är inte bra för någon människa, allra minst för kvinnor, och förtjänar varken sympati eller kärlek med sin ruttna karaktär.

Och nej, jag tror inte heller att deras simpla metod att vifta med sedelbunt kommer att leda till nån riktig lycka. Den enklaste vägen är sällan den rätta. Något de också lär få känna på i slutändan. 
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 21:40:14 följande:
    Det du verkar förakta är att dom får det dom vill ha. Att det blir en slags genväg och att det enligt dig är för enkelt. Då känner du att du vill kasta skit på denna grupp.
    Och dessutom så tror jag knappast att dessa gubbar och män med handikapp "får det dom vill ha" heller. Snarare så får de ta vad som finns tillhands.

Det är ju knappast så att de kvinnor man ser med gamla gubbar är något högvilt själva, även om de skulle vara unga då. Ung innebär inte alltid hög kvalitet precis. Min ex-väns flickvän är mor sen innan, har övervikt och dessutom en psykisk sjukdom.
    Om ditt syfte var att försöka få mig att framstå som avundsjuk eller nåt annat löjligt så nej, det finns verkligen inget att vara avundsjuk på där. Jag gillar varken sliskiga misogyna gubbar eller män som saknar socialt vett. 
  • Mayjel
    Anonym (M) skrev 2025-05-06 18:06:06 följande:

Kan tala om att detta även är ett mycket vanligt fenomen bland Svenska kvinnor i vissa delar av världen, en vännina till mig flyttade till London för att jobba där kom hon i kontakt med grupp Svenska tjejer som umgicks flitigt med ett gäng överklass killar.

Så gott som samtliga var attraktiva och sociala tjejer i 25 års åldern och nästan samtliga gifte sig med betydligt äldre (ca 10 år) välbärgade män och dessa män var defintivt inga killar som hade varit aktuella för dessa tjejer om det varit vanliga svenska medelklass män, både socialt och utseendemässigt var det ett gäng riktiga nördar. Men för ett bekymmersfritt liv där man aldrig behöver oroa sig för pengar så var dom uppenbarligen beredda att sänka kraven rejält.

Så sluta hacka på asiatiska kvinnor, dom flesta Svenska kvinnor agerar på exakt samma sätt, enda skillnaden är att Svenska kvinnor sällan kommer i kontakt med män som är såpass mycket rikare att det börjar spela roll.

Det är väl ingen som förnekat att det även finns svenska golddiggers? 

Det spelar ingen roll vilken etnicitet människor har. Beter man sig som en prostituerad (utnyttjar någon för deras pengar och status, vilket golddiggers gör) så är man en sådan, mer eller mindre, och jag ser inte upp till frivilliga horor. Pratar inte här om folk som tvingas till prostitution utan såna som kallt utnyttjar andra för pengar för sin egen ytlighet och statusfixerings skull. 

Känner likadant kring torskar då båda typer utnyttjar istället för att värdera sann kärlek. Det finns inget att se upp till där helt enkelt. Ytlighet och utsugare är bara blaj och skräp som världen klarat sig mycket bättre utan. 
  • Mayjel
    Anonym (h) skrev 2025-05-06 15:38:11 följande:
    Kära du, är inte det minsta bitter. lever ett bra liv med allt vad det innebär. gift med en fantastisk partner sedan många år.
    Torskar ska då alltid föra över sin egen bitterhet på andra, särskilt kvinnor. Som om kvinnor ens i närheten skulle ha samma problem med att hitta sex och relationer likt dessa män.
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor