• Anonym (Lo)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Jag ser inte ner på kvinnorna, utan tänker att dom gör helt enkelt vad dom tror kommer bli bäst för dom själva. Och deras familj. I det långa loppet. Även om det då kan kosta dom dyrt i ren emotionell skada. 

Däremot går det inte att förneka faktumet, att en övergripande majoritet av männen som man ser dessa kvinnor med. Inte på något plan, matchar kvinnan. Vilket gör att det blir så fruktansvärt uppenbart, vad det är som egentligen pågår. En del män är kanske naiva på riktigt, och tror att den vackra, unga kvinnan, är kär och älskar dom. Men det finns inte en chans, att merparten av männen är så korkade. 
    Vilket då leder till det jag anser är äckligt och förkastligt, med dessa män. Dom vet att dom köper tillgång till kvinnan, köper hennes kropp, köper hennes tid. Eftersom att dom då just har något, som hon har svårt att hitta bland männen i sitt eget land. Särskilt män i och kring hennes egen ålder, och rank i utseende. 

Vist ser man ibland någon yngre västerländsk man, med en asiatisk kvinna. Men alltså. Ja. Nej. Jag köper inte att den vackra kvinnan, skulle välja en rultig tjock gris som fan knappt verkar kunna kamma sig och än mindre klä sig lämpligt för sin kroppshydda. Det senaste sådant paret jag såg, det var omöjligt att inte stirra. 

Tänkte bara att, jag hoppades för hennes skull att det inte är långt kvar till uppehållstillståndet. Så hon kan dra ifrån äcklet. 

Jag vet inte riktigt hur man faktiskt kan med sig, att ligga med någon och inleda en relation med denna. Med gott samvete. Där risken är otroligt stor, att hon endast ställer upp på upplägget. Pga pengar/hopp om ett uppehållstillstånd. Man utnyttjar någon i beroendeställning. Medvetet. Jag har jävligt svårt för detta. Att man under dom förutsättningarna känner sig okej med, att utnyttja någon sexuellt på det viset. 

Jag har sett par där det varit uppenbart jämlikt, lyckligt och äkta. Men, dom går fan att räkna på en hand. Tyvärr. 

• Anonym (Lo)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 19:25:01 följande:

Om det nu är få som matchar. Varför bryr ni er?

Jag vet också att det finns kvinnor inte bara asiatiska , som väljer efter trygghet och ekonomi. Men jag bryr mig inte nämnvärt.

Det som är intressant är inte att fenomenet förekommer, för det gör det. Inte heller att det ofta skiljer i ålder och ekonomiska möjligheter. För det gör det troligtvis. 

Men varför är detta en så stor grej för svenska kvinnor?

Det har med människosyn att göra. Att man identifierar en problematisk och skev maktdynamik, som riskerar att skada kvinnan på ett sätt som man inte önskar en annan människa. 

Kön eller etnicitet har egentligen ingen betydelse så. (Tycker snusk kärringar som ränner efter fattiga Afrikanska pojkar är minst lika vidriga). Men nu råkar det just vara framförallt män, västerländska, som utnyttjar det ekonomiska underläget hos framförallt unga asiatiska kvinnor. Som söker och önskar en bättre framtid för sig själva, och sin familj. 

Tyvärr är det lätt hänt att man offrar för mycket, utav sin emotionella och själsliga hälsa. I en pressad och utsatt situation. Det kan verka värt det, att göra uppoffringarna mot vad man tror att man kommer vinna på det. Men det kan kosta personen mycket dyrt. Och som ung och utan särskild livserfarenhet, är man extra utsatt i att missbedöma vad konsekvenserna faktiskt kan bli. VAD det kan komma att kosta en. 

Jag önskar helt enkelt inte att någon egentligen skall behöva befinna sig i den situationen. Där dom drivs till att överväga det där. Tvingas in i det, för dom ser ingen annan realistisk väg till ett bättre liv. Jag önskar att dom hade haft andra möjligheter och förutsättningar ifrån första början. Så OM, man skulle välja den äckliga gubben, eller annan missanpassad slusk karl, att det faktiskt blir ett helt fritt val i så fall. 

Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor