Inlägg från: Anonym (Bella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bella)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

felix le chat skrev 2025-05-06 13:11:13 följande:
    Min lillebrors fru är från Thailand.
    Träffades på en konferens i australien båda i 30 års åldern och hade redan
    relation på var sitt håll.

Hon är ortoped och tjänar säker dubbelt mot lillbrorsan.

I en sån situation kan jag nog lova att inte många dömer honom , varken kvinnor eller män.

Min åsikt när det gäller det där är att det känns lite obehagligt när nån (man eller kvinna) åker till ett land där många har det sämre ställt bara med syftet att hitta en partner att ta med sig hem. Kan vara en man som åker till Thailand eller kvinna som åker till Gambia till exempel. 

Men om en man till exempel är i Thailand och jobbar eller är där på semester och träffar en kvinna som han blir kär i och hon blir kär i honom så är det absolut inget konstigt eller fel med det. 

Men överhuvudtaget, det är såklart ok att ha preferenser och tycka att ett visst utseende är attraktivt till exempel. Men man blir ju kär i en person. Jag föredrog svenska killar men min nuvarande partner som jag har två gemensamma barn med är halvgambian, vi träffades genom en vän och började umgås och sen dejta. Det är såklart inte samma sak som att jag skulle åkt ner till Gambia och tänkt att jag ska hämta hem en kille därifrån. Precis samma sak gäller för män. Dömer absolut inte svenska män som är med asiatiska tjejer om det är så att de helt enkelt har blivit kära i varandra. 

• Anonym (Bella)
    felix le chat skrev 2025-05-08 14:47:58 följande:
    Lillebrors fru har fått höra mycket rasism under sina år i sverige.
    99 % av dessa "påhopp" eller kommentarer kommer från kvinnor.
    Svenska kvinnor,

Antar att din halvgambiska kille även han drabbats ?
    felix le chat skrev 2025-05-08 14:47:58 följande:
    Lillebrors fru har fått höra mycket rasism under sina år i sverige.
    99 % av dessa "påhopp" eller kommentarer kommer från kvinnor.
    Svenska kvinnor,

Antar att din halvgambiska kille även han drabbats ?

Det var ju tråkigt att hon har varit med om sånt.. Vad är det för kommentarer? Om henne eller om att de är tillsammans? 

Han har drabbats några gånger ja , inte mer av kvinnor än män utan jag tror det kanske är tvärtom isåfall. Och inte just för att han är tillsammans med en vit kvinna. Sen är han ju halvsvensk och född och uppvuxen här. Hans svenska mamma var ganska ung när hon fick honom och har skämtat nån gång om att folk kanske tror att han är hennes mycket yngre kille som hon har hämtat hit när de går med våra barn utan mig, några har trott att hon är mamma till äldre barnet. Det är ju inte helt ovanligt med äldre svenska kvinnor och yngre afrikanska män. Men jag och han är i samma ålder ungefär så det är inget jag har märkt direkt att nån tänker om oss, plus att så fort han öppnar munnen hörs det ju att han är uppvuxen här :)

• Anonym (Bella)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 21:45:03 följande:

Det handlar väl om att dom inte har bättre alternativ. Det är precis så dom flesta väljer partner. Få av oss skulle kunna stoltsera med att man är det bästa exemplaret i världen. 

Men vi lägger oss på rätt nivå oftast och träffar en partner där.

Alltså ja och nej. Många väljer ju efter vem de blir attraherade av och / eller kära i. Och då kan det ju ha funnits många andra som är bättre på pappret. Nu när jag sitter och ammar min yngsta efter en lång dag med trots från 3-åringen som bland annat ställde till en scen och sprang iväg så fort han kunde i mataffären när jag hade bebisen i bärsjal.. medan pappan är ute och dricker öl med en kompis .. då tänker jag att jag nog kunde valt någon bättte. Så nej det blev inte han för att han var den absolut bästa på alla sätt som jag kunde få :) Och det kanske var samma för honom..vad man nu definerar som bra. Någon som gnäller mindre kanske. Men vi blev kära i varandra. 

Sen finns det såklart många som är väljer någon för att de inte har bättre alternativ också men inte alla. Många tjejer jag känner är med killar som jag skulle säga är under deras liga och det handlar absolut inte alltid om att de är med dom bara för pengar eller nått sånt utan ibland blir snygga tjejer kära i fula killar och ibland är det tvärtom. Men oftast har man väl hyfsat koll på av vilken anledning folk är tillsammans .. Ser man en 60-årig fet svensk gubbe med en söt Thailändsk 30-åring till exempel så är det nog oftast inte för att hon är kär i honom. 

• Anonym (Bella)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-05-08 21:51:11 följande:
    Man har en vidrig människosyn om man stämplar äldre män som "60-årig fet svensk gubbe".
    Man kan lika gärna skrika ut : "Jag är avundsjuk!!!!"

Ser man däremot en ung svensk slyna, golddigger utan utbildning så vet man att hon är lycklig när hon har snärjt en äldre respekterad välutbildad gentleman.

Vadå stämplar? Jag gav ett exempel, alla äldre män är inte överviktiga men den fiktiva mannen i mitt exempel var det :)

Och ja ser man en 60-åring med en 30-åring (oavsett vikt och oavsett om det är kvinnan eller mannen som är äldre och oavsett vilka länder de kommer ifrån) så är det ofta inte så att de är med varandra för att de är kära i varandra för det är väldigt stor ålderskillnad. Finns såklart undantag men de flesta skulle nog inte vilja ha någon som är 30 år äldre egentligen utan är isåfall med personen av andra anledningar.

Och ja man skulle kunna kalla en äldre man för gubbe precis som man kan kalla en äldre kvinna för tant. Mina barn säger att morfar och farfar är gubbar, det betyder inte att de tycker något dåligt om dom.

Ser man en 60-årig fet svensk tant med en 30-årig gambiansk kille till exempel tänker man nog ungefär samma sak som om man ser en 60-årig fet svensk gubbe med en 30-årig Thailändsk tjej. Det vill säga att 30-åringen antagligen är med tanten eller gubben av andra anledningar än att hen är jättekär i personen. 

Vem tänker du förresten att jag skulle vara avundsjuk på? :)

• Anonym (Bella)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-05-08 22:52:08 följande:
    Ja, här på FL så "råkar" exemplen nästan alltid beskriva äldre män som är feta, äckliga och dom "råkar" ha en ung vacker kvinna. 
    Det skall skapas en nidbild så man få ut sin egen avundsjuka. Det är ett falskt sätt beskriva verkligheten. 
    Nej jag skrev fortfarande inte att alla äldre män är feta och äcklig nämnde jag inte överhuvudtaget, det var du som la till det :) Återigen var det den fiktiva äldre mannen i mitt exempel som var fet, jag beskrev inte någon annan än honom som fet. 

Vem är jag avundsjuk på tänker du? Den äldre mannen i mitt exempel eller kvinnan? Och fortfarande , min poäng var väl ungefär att när man ser ett par där den ena är mycket äldre och mycket mindre attraktiv än den andra så tänker man ofta att de inte är med varandra för att de är kära i varandra. Det har inte med kön eller etnicitet att göra. Hade jag sett en ung snygg svensk kille med en mycket äldre och mycket mindre attraktiv asiatisk kvinna hade jag nog också tänkt att hon säkert har pengar och att han är med henne på grund av det. 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-09 10:10:36 följande:
    Men detta går tydligen bra att skriva.

Ser man däremot en ung svensk slyna, golddigger utan utbildning 
    Ja precis , det är inte ok att kalla en 60-årig man för gubbe men att kalla tjejer för slyna är tydligen ok.. Herregud. 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Julia) skrev 2025-05-09 11:35:07 följande:

Anledningen till att vissa män väljer asiatiska kvinnor är väl för att de inte kan få en svensk? Majoriteten av männen är ju oftast rätt gamla och sunkiga, som man ser med dessa asiatiska kvinnor. Det har jag alltid trott, men kanske är en fördom.

Tror knappast att en högutbildad och bra man åker till Asien för att hitta en kvinna...

Det gäller ju inte alla som är tillsammans med asiatiska kvinnor , det kan ju t.ex vara någon som träffar en asiatisk kvinna i Sverige (någon som är adopterad eller uppvuxen här eller har flyttat hit av någon anledning t.ex för jobb) och blir kär i henne helt enkelt.

Men ja när det gäller män som åker till t.ex Thailand just för att hämta hem en fru stämmer det nog i majoriteten av fallen att det är för att han har svårt att få en tjej på något annat sätt av olika anledningar. 
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor