Inlägg från: Anonym (Tyvärr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyvärr)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Svenska damer vill inte ha konkurrens, dom blir sura då.

• Anonym (Tyvärr)

Varför är ämnet så känsligt?

• Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 18:34:51 följande:

På vilket sätt skulle svenska tjejer brista i respekt för sina män? Inget jag har märkt av iallafall. 

Det går inte att generalisera. Vissa brister i respekt och andra inte, precis som män. Men det är larvigt att som svensk kvinna racka ner på män som blir ihop med asiater.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 18:52:43 följande:
    Mer löjligt att racka ner på svenska kvinnor och säga att dessa i grupp inte respekterar svenska män. De flesta som bildar par i vårt land har samma etnicitet. Detta tyder ju snarare på motsatsen, att de flesta svenskar dras till varann och trivs i varandras sällskap. 
    Några kanske rackar ner på svenska kvinnor generellt. Min åsikt är att jag inte bryr mig vem man är ihop med, men att som svensk kvinna se ner på och vilja förolämpa män som blir ihop med asiater är larvigt.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:03:37 följande:
    De enda jag har märkt som klagar på svenska kvinnor är just denna minoritet av män som inte har någon kvinna, vilka samtidigt är så snabba med att hylla sydostasiatiska kvinnor i grupp som perfekta frumaterial. Det är larvigt i mina ögon - att vara så kategorisk kring större folkgrupper. 
    Nu har jag varit väldigt tydlig med att det inte är dom jag menar. Jag har dessutom en relation om det nu är viktigt för dig när man diskuterar.

Jag vänder mig till den grupp kvinnor som per automatik tycker illa om både männen såväl som de asiatiska kvinnorna och deras relationer. Jag tycker det är larvigt.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:11:55 följande:
    Fast vilka göra det? Det finns ju alltid variationer, även om de allra flesta av dessa sydost-europeiska par man ser ute på gatan består av en ful äldre gubbe och en yngre kvinna.

Där är det knappast särskilt svårt att förstå vad det hela handlar om. Det är lite på samma nivå som en ung Anna Nicole och hennes 90-årige gubbe, under den korta tid då de var gifta. Vissa saker är uppenbara för de flesta.
    Om du vill generalisera och döma andra genom dina fördomar så är det upp till dig. Man väljer själv vem man vill vara som person.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:25:20 följande:
    Fast jag utgår inte från generaliseringar utan bara från vad mina ögon faktiskt ser då och då.

Och jag utgår från sunt förnuft och en grundläggande förståelse för mänskligt beteende och inte fördomar.

Normala unga kvinnor som vill ha kärlek och barn med en frisk man vänder sig inte till gamla fula gubbar för detta ändamål. Det säger sig självt att fattiga kvinnor väljer dessa män p.g.a. deras plånbok. Något som de unga männen i deras eget land förmodligen inte kan erbjuda. Eller förvägrar dem. 
    Om jag då ser invandrare som är kriminella och stökiga och homosexuella som är feminina till sättet så har jag fått lära mig att det är just fördomar.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:35:10 följande:
    Invandrare är en betydligt större folkgrupp i vårt land (ca 1 miljon) än dessa gubbar med unga sydostasiatiska kvinnor. Därmed också mer variation. De allra flesta invandrare begår inte heller brott utan det rör sig där om en liten minoritet. 

Ja, det finns säkert en del gaymän som är feminina. Dock är det ju inget fel i att vara detta? Därmed en ganska konstig jämförelse med fula gubbar som utnytttjar fattiga kvinnor för sex, vilket är ett torskbeteende, även om de nu skulle råka vara gifta.

Precis som unga sydostasiatiska kvinnor från fattiga länder utnyttjar gamla fula gubbar i väst för deras pengar, likt en prostituerad. Vad finns det att respektera där liksom.
    Du får hata dessa män. Varsågod. Du behöver inte förklara dig. Men jag gör det inte.

Själv tycker jag det är larvigt av denna grupp svenska kvinnor som per automatik ogillar män som är tillsammans med en asiat. Precis som jag sa inledningsvis.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 21:24:41 följande:
    Jag har en före detta manlig vän med en thailändsk partner. Hon är hans första flickvän och han träffade henne så sent som vid 40 års ålder, efter en lång tid av ratande från svenska kvinnor. 

Denna kille är förhållandevis ung/medelålders men har en mycket nedsatt social förmåga (hence varför jag inte längre vill umgås med honom) med både ADHD och Asperger, får utbrott och är mycket otrevlig emellanåt. Dålig på att hejda sina impulseroch tar ingen medicin för detta. 

På nåt sätt är det förståeligt att hans första (och gissningsvis enda) flickvän blev en thailändsk kvinna som dessutom redan har barn. Det är också han som arbetar och står för försörjningen i hemmet.

Det finns inte mycket annat för honom att välja på. Tyvärr så lär hans dåliga personlighet även gå ut över denna kvinna. Därför har jag så svårt att se någon långsiktig lycka i deras relation, med tanke på hur illa jag vet att han kan bete sig. 

Det är såna män - gamla gubbar med unken kvinnosyn, eller yngre män med sociala handikapp, som får leta i fjärran exotiska länder efter en partner. Eftersom de blir ratade på hemmaplan.

De vill ta (vad de tror är) den enkla vägen ut, istället för att faktiskt jobba på sig själva för att bli mer attraktiva som partners. Det är nog detta som jag i grunden föraktar hos dessa män - deras lättja, egoism och ovillighet till att anstränga sig. 
    Det du verkar förakta är att dom får det dom vill ha. Att det blir en slags genväg och att det enligt dig är för enkelt. Då känner du att du vill kasta skit på denna grupp.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Provokativt) skrev 2025-05-06 22:16:03 följande:

Jag är östasiat (adopterad från Vietnam). Rasismen och mobbingen man utsätts för av alla andra grupper än just svenska pojkar och män är tydlig redan i dagis. 

Der handlar inte om att man är köpt eller att svenska män är äckliga gubbe osv  utan att det är tydligt redan som litet barn med vem man "hör hemma" och vem man är uppskattad och välkommen respektive inte är det av. 

Det finns en viss rasism av vissa svenska kvinnor framförallt.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Vedklyv) skrev 2025-05-07 17:43:15 följande:
    Inte av män alltså?

Det är ju ganska uppenbart att iaf du har en hög halt av rasism i dig. Då du är sarkastisk över:

"Om jag då ser invandrare som är kriminella och stökiga och homosexuella som är feminina till sättet så har jag fått lära mig att det är just fördomar."

Nu hävdar du säkert att det inte är sarkasmer. Det är ganska komiskt om du svarar på det här inlägget oavsett vilken riktning du väljer att ta ditt svar.
    Då har du tolkat mitt svar fel. Jag är inte rasist.

Som svar på din fråga så ja, jag tror att svenska kvinnor är mer rasistiska gentemot asiatiska kvinnor och då även de svenska männen. Män bryr sig troligtvis inte lika mycket på just detta fenomen vi pratar om.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (What it really is?) skrev 2025-05-07 19:18:14 följande:

Har samma erfarenhet som du. Väldigt få par av den typen som matchar varandra. Oftast så stor åldersskillnad, att gubben självfallet är ytterst medveten om att kvinnan enbart är med honom av ekonomiska skäl. 

Det är inte asiatiskor jag ser ner på. Det är inte prostituerade jag ser ner på. Det är köparna som äcklar mig. 

Jag hade aldrig klarat av att ligga med någon jag skulle känna mig äcklad av. Ännu mindre med en person som både är oattraktiv, och har en syn på att kvinnor är varor som kan köpas. 

Om det nu är få som matchar. Varför bryr ni er?

Jag vet också att det finns kvinnor inte bara asiatiska , som väljer efter trygghet och ekonomi. Men jag bryr mig inte nämnvärt.

Det som är intressant är inte att fenomenet förekommer, för det gör det. Inte heller att det ofta skiljer i ålder och ekonomiska möjligheter. För det gör det troligtvis. 

Men varför är detta en så stor grej för svenska kvinnor?

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (What it really is?) skrev 2025-05-07 19:36:51 följande:

Jag kan inte tala för alla kvinnor, men för mig är det självklart att fördöma all typ av prostitution eller andra kvinnoförnedrande handlingar. 

Bara för att jag hade turen att födas i ett land där man har det relativt bra som kvinna, betyder inte att jag bara kan ignorera andra kvinnor som inte haft lika mycket tur. 

Jag har förmågan att känna sympati för andra som inte har det lika bra. Men det verkar vara ett rätt kvinnligt drag, så det är nog troligen ett skäl till, att svenska kvinnor ser det som en stor grej. 

Det finns även svenska kvinnor som attraheras av pengar, makt, inflytande, trygghet etc .. ser du även dessa som prostituerade?
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Vedklyv) skrev 2025-05-07 19:48:08 följande:
    hahaha!! Du är ju helfestlig!!
    Jag uppskattar att du tog dig tid att svara
    Din förmåga att argumentera och diskutera är typ 0. Inte lika helfestligt!
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (What it really is?) skrev 2025-05-07 19:51:37 följande:

Nej, som goldiggers. Dessa är inte ute efter pengar för att de verkligen måste. Det är inte synd om golddiggers utan helt självvalt. 

Vad jag tycker om fenomenet: vidrigt. 

Det är väl i så fall mer synd om den som drabbas, men lite självinsikt är väl bra att ha? Nog borde man märka om ens partner lockas av ens pengar eller om det handlar om kärlek? De flesta borde vara medvetna om partnern är i en helt annan liga. 

Det blir väl i många fall en slags symbios om vi generaliserar grovt. Om det är socialt efterblivna män som träffar fattiga asiater. 

Asiaterna kan få ett betydligt bättre och tryggare liv med dessa män, och dom väljer att göra så. Dom kanske dock inte har så många alternativ.

Männen kan få ett liv med en partner, kanske tom familj. Något att kämpa för. Dessa män kanske inte har lika lätt att träffa svenska kvinnor, så dom kanske inte heller har så många alternativ.

Nu är ju inte alla förhållanden mellan svenska män och asiatiska kvinnor på detta sätt, men om vi utgår från denna nidbild av dessa par.

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Män alltså) skrev 2025-05-07 20:46:09 följande:

Gubbar säger att åldern spelar ingen roll.Men skulle dom själva dejta någon 5-10 äldre?Nej!

Det stämmer nog väldigt bra tyvärr. Även om det faktiskt verkar bli vanligare att även kvinnor träffar yngre män.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (h) skrev 2025-05-07 21:06:57 följande:
    Kort sagt så köper männen dessa kvinnor, dom får en försörjning samt skicka hem pengar till sin familj.
    Men båda behöver ju varandra. Alternativen i deras liv är för få.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (h) skrev 2025-05-07 21:41:21 följande:
    Männen köper dessa kvinnor, kan ju inte kännas bra att veta att annars så skulle kvinnorna se åt dessa män.

Det handlar väl om att dom inte har bättre alternativ. Det är precis så dom flesta väljer partner. Få av oss skulle kunna stoltsera med att man är det bästa exemplaret i världen. 

Men vi lägger oss på rätt nivå oftast och träffar en partner där.

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Provokativt) skrev 2025-05-10 12:57:52 följande:

Jag tror anledningen att en del svenska män väljer en östasiatisk tjej är för att VI väljer en svensk man. Varför skulle VI inte göra det? Män med liknande ursprung som oss känner sig berättigade till oss fast de hellre vill ha en svensk tjej. De anser att svenska tjejer är rasister som inte vill ha dem och att vi skall vara med dem bara flr att jag råkar vara adopterad från Vietnam och hans mamma är Thai... 

Invandrare från afrika och mellanöstern hatar oss, svenska kvinnor hatar oss... men det gör inget egentligen för svenska män gillar oss (oftast...kanske 9/10 gillar oss).

Dessutom ser vi bra ut, svenska män ser bra ut och varför skall de välja 100kg feminist svensk hårig kvinna med aggressionsproblem som vänstrar med bbc över oss?

Det är nog lite för ärligt svar för vissa svenska kvinnor..
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor