Inlägg från: Anonym (Provokativt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Provokativt)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Vita män med östasiatiska kvinnor är provokativt. Ni kan inte ens gissa hur mycket hatkommentarer en östasiatisk tjej med en vit man får på sociala medier... av främst vita kvinnor och östasiatiska män.

• Anonym (Provokativt)

Jag är östasiat (adopterad från Vietnam). Rasismen och mobbingen man utsätts för av alla andra grupper än just svenska pojkar och män är tydlig redan i dagis. 

Der handlar inte om att man är köpt eller att svenska män är äckliga gubbe osv  utan att det är tydligt redan som litet barn med vem man "hör hemma" och vem man är uppskattad och välkommen respektive inte är det av. 

• Anonym (Provokativt)

Ja, jag vet att i den första videon var mannen holländsk och i den andra var kvinnan amerikansk...men det illustrerar något väldigt relevant till tråden. 

• Anonym (Provokativt)

Det är inte bara svenska tjejer som är elaka mot en som östasiatisk tjej som växer upp i sverige. Det är även invandrare första och andra generationen som instinktivt verkar avsky en. Samt pojkar med samma härkomst som en själv.

• Anonym (Provokativt)

Jag tycker inte bilden av svenska män med östasiatisk fru som gamla gubbar stämmer. Jag är tre år äldre än min man. De andra svenska vita männen med östasiatisk fru är ca 5-10 år äldre än sin fru och är inte feta, (ok en är ganska rund om magen). En är mattelärare, 2 är ingenjörer. Min man är PT.

• Anonym (Provokativt)

Jag tror anledningen att en del svenska män väljer en östasiatisk tjej är för att VI väljer en svensk man. Varför skulle VI inte göra det? Män med liknande ursprung som oss känner sig berättigade till oss fast de hellre vill ha en svensk tjej. De anser att svenska tjejer är rasister som inte vill ha dem och att vi skall vara med dem bara flr att jag råkar vara adopterad från Vietnam och hans mamma är Thai... 

Invandrare från afrika och mellanöstern hatar oss, svenska kvinnor hatar oss... men det gör inget egentligen för svenska män gillar oss (oftast...kanske 9/10 gillar oss).

Dessutom ser vi bra ut, svenska män ser bra ut och varför skall de välja 100kg feminist svensk hårig kvinna med aggressionsproblem som vänstrar med bbc över oss?

• Anonym (Provokativt)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-10 13:09:41 följande:
    Det är nog lite för ärligt svar för vissa svenska kvinnor..
    Jag har blivit mobbad över det här hela livet och killar som har gillat mig har fått utstå en jäkla massa...så jag tänker inte vara snäll tillbaks.
    Anonym (Tomte) skrev 2025-05-11 10:43:07 följande:
    Du är svensk, med utbildning och kapital som hör till att ha växt upp här. Du jämför ändå ditt äktenskap med de där mannen åker till ett asiatiskt land och tar med sig en fattig, outbildad kvinna hem, utan att de ens kan kommunicera (knackig engelska, han lär sig aldrig hennes språk) -varför?
    Jag är inte svensk även om jag känner mig som det...typ. Diverse "antirasister" som aldrig skulle kritisera någon brun eller svart och en och annan "riktig" rasist påminner mig alltid om att jag inte är svensk, att jag är thai (jag är inte ens från thailand), prostituerad och att män som gillar mig är peddos...

Mina vänner är svenska män, ett par faktiska thaikvinnor och ett par halv thaikvinnor (svensk pappa, thai mamma).  Just sådana här par ni kritiserar...
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor