• Anonym (Över dimhöjd)

Ännu en dag då jag mest legat i sängen

Varför kan jag inte bara få vara glad och ha energi en dag? Eller kanske helt åt andra hållet? Inte för att jag vill det egentligen.

Idag vaknade jag vid 14 av vad jag antar var hagel, eller kanske bara kraftigt regn, mot fönstret. Larmet vid 12 minns jag inte alls. Jag låg kvar i sängen till rund 15. Sen var jag ju tvungen att kravla mig upp och ta mina mediciner, 2,5 timme försent totalt, jag skulle tagit dem vid 13.
    '
    Sen gick jag till affären. Jag glömde sätta på mig min fitbit så dagens steg i kalendern blir de automatiska 500 som jag brukar skriva in när jag bara varit hemma och inte haft den på mig. 

I affären var tanken att jag skulle köpa en färdigkryddad köttbit till överkomligt pris. Förvisso hade jag tagit fram både nötfärs och salsicciafärs ut frysen med målet att göra pannbiffar och köttfärssås att ha i veckan men jag kände att jag inte orkar laga riktig mat. Kanske i morgon. De hade dock ingen färdigkryddad köttbit till överkomligt pris. Istället köpte jag bacon (trepack för 43 kr), en bit inte-parmesan (extra parti, 25 kr styck), en påse tex-mexost (500 g för 64 kr), 10 ägg (extrapris 28 kr), en ask fryst vitlök (13 kr) och ett paket små fejk-magnumglassar (48 kr för 8 glassar).

När jag kom hem igen värmde jag kycklingfärsröran jag hade i stekpannan i kylen och åt den medan jag fixade lite med ett spel jag spelar och hade på youtube i bakgrunden. När jag ätit klart gick jag och lade mig i sängen igen och tittade på youtube. Vid kl 20 tog jag en tur in i duschen och konstaterade att jag glömt köpa propplösare. och hade strax vatten till fotknölarna. Ok, inte riktigt, men nästan. Sen gick jag tillbaka till sängen. 

Sen vid ca 22 besstämde jag mig för attt gå upp och äta igen och stekte lite bacon och svamp och hällde på ett par ägg.

Så ser mitt liv ut, i stort. Jag ligger mest i sängen och jag är inte glad och har inte mycket till energi. Jag känner allt mer att jag missköter mig och min sjukdom med flit för att jag inte orkar vara duktig. Ibland gör jag upp planer på att göra saker, vara duktig, orka. MEn orken verkar inte infinna sig.

Hade jag trott på gud hade jag bett honom om glädje och energi.

• Svar på tråden Ännu en dag då jag mest legat i sängen
  • Tow2Mater

Prova kliv upp redan på morgonen, ta en promenad och ät grönsaker till köttet.

• Grässtrå77

Har du någon vän/familjemedlem som du kan träffa. Tex för att ta en kort promenad eller gå och fika med?

• Anonym (Över dimhöjd)
    Tow2Mater skrev 2025-05-05 00:46:38 följande:

Prova kliv upp redan på morgonen, ta en promenad och ät grönsaker till köttet.

Ingen energi till det. Jag brukar vakna en omgång runt 8-9 och gå på toa. Jag somnar om direkt efter, knappt vaken när jag går. Jag äter vanligtvis lite grönsaker, typ broccoli, lök, gurka, osv och bär också men jag är allergisk mot mycket. Käkar multivitamin för att kompletera.
  • Anonym (Över dimhöjd)
    Grässtrå77 skrev 2025-05-05 00:55:44 följande:

Har du någon vän/familjemedlem som du kan träffa. Tex för att ta en kort promenad eller gå och fika med?

Nej, jag har ingen. Mina föräldrar är bortgågna och jag har aldrig haft riktiga vänner, bara människor som utnyttjat min snällhet när jag gick i skolan.
  • Anonym (Ha!)

Så sjukt, vi låter väldigt lika, förutom att jag inte äter varken medicin eller äckliga grönsaker.

Själv studerar jag på distans. Kom ifrån arbetet för ett tag som förstör mig totalt. Var överlycklig för det, trodde att jag skulle få massor med energi. Men det fick jag inte. Istället sitter jag uppe på nätterna och gör skolarbeten. Somnar 04-06 typ. Vaknar vid 13 tiden, svär över att klockan inte är åtminstone 11. Försöker håla igång, lagar mat osv, För att sedan vara helt slut efter att ha ätit. Somnar då vid allt mellan 16-18 tiden, för att sova till 20-22:30. 

De dagar som är varmt ute och sol, kanske jag klarar av att vara vaken till 18 tiden. Men somnar alltid förr eller senare. 

Eller så arbetar man, tar en tupplur under lunchen (sällan man hinner men när man hinner det) för att komma hem helt förstörd både i kropp och i skallen, laga mat plus någon timme och sedan däcka senaste kl 19  och sover tills väckarklockan ringer.

Försöker lyfta lite hemma, men har inte energi alls till det. 

Känner mig deprimerad. Om jag hade kunnat så hade jag dragit härifrån direkt till ett soligt land! Umgås inte heller med någon, precis som du. Vill heller inte vara ute offentligt här i Sverige. Människor är så konstiga, högfärdiga eller översittare så ingen ide att involvera sig med någon överhuvudtaget. Sover hellre än att umgås med folk här i Sverige, samtidig så vill jag leva livet och inte sova bort det ! 

Om du inte har något ansvar ts, så lyft på arslet, dra in  200K och dra iväg utomlands! Eller sök arbete utomlands! Det är meningen att man ska LEVA, inte vara levande död. Jag kan inte röra mig än på några år. Med sen, kommer jag att dra ifrån det här depressiva landet ! 

• Anonym (123)

Är du sjukskriven, och har problem med din hälsa? 

• Anonym (Över dimhöjd)
    Anonym (Ha!) skrev 2025-05-05 02:59:43 följande:

Så sjukt, vi låter väldigt lika, förutom att jag inte äter varken medicin eller äckliga grönsaker.

Själv studerar jag på distans. Kom ifrån arbetet för ett tag som förstör mig totalt. Var överlycklig för det, trodde att jag skulle få massor med energi. Men det fick jag inte. Istället sitter jag uppe på nätterna och gör skolarbeten. Somnar 04-06 typ. Vaknar vid 13 tiden, svär över att klockan inte är åtminstone 11. Försöker håla igång, lagar mat osv, För att sedan vara helt slut efter att ha ätit. Somnar då vid allt mellan 16-18 tiden, för att sova till 20-22:30. 

De dagar som är varmt ute och sol, kanske jag klarar av att vara vaken till 18 tiden. Men somnar alltid förr eller senare. 

Eller så arbetar man, tar en tupplur under lunchen (sällan man hinner men när man hinner det) för att komma hem helt förstörd både i kropp och i skallen, laga mat plus någon timme och sedan däcka senaste kl 19  och sover tills väckarklockan ringer.

Försöker lyfta lite hemma, men har inte energi alls till det. 

Känner mig deprimerad. Om jag hade kunnat så hade jag dragit härifrån direkt till ett soligt land! Umgås inte heller med någon, precis som du. Vill heller inte vara ute offentligt här i Sverige. Människor är så konstiga, högfärdiga eller översittare så ingen ide att involvera sig med någon överhuvudtaget. Sover hellre än att umgås med folk här i Sverige, samtidig så vill jag leva livet och inte sova bort det ! 

Om du inte har något ansvar ts, så lyft på arslet, dra in  200K och dra iväg utomlands! Eller sök arbete utomlands! Det är meningen att man ska LEVA, inte vara levande död. Jag kan inte röra mig än på några år. Med sen, kommer jag att dra ifrån det här depressiva landet ! 

Vi har I alla fall set där med "försöker lyfta hemma" gemensamt. 
  • Anonym (Över dimhöjd)
    Anonym (123) skrev 2025-05-05 12:24:12 följande:

Är du sjukskriven, och har problem med din hälsa? 

Ja, så är det. 
  • Anonym (Daltas)

Ta dig i kragen och sluta spela offer. Vem försörjer dig? Vi förmodligen! 🙄 Det daltas för mycket i dag.

• Anonym (Över dimhöjd)
    Anonym (Daltas) skrev 2025-05-05 14:08:47 följande:

Ta dig i kragen och sluta spela offer. Vem försörjer dig? Vi förmodligen! 🙄 Det daltas för mycket i dag.

För jag har ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul och skulle självklart inte vilja orka och kunna göra vad som helst annat.

Nej, du försörjer inte mig. Lovar. 
Svar på tråden Ännu en dag då jag mest legat i sängen