Inlägg från: Anonym (Rino) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rino)

Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Anonym (Hmm) skrev 2025-05-05 03:44:27 följande:
    Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Förr så var kvinnor och barn kvar i byarna medan männen erövrade och jagade. De fick då sakna varandra och kvinnorna var oroliga över att just deras man inte skulle komma hem igen. 
    Idag har kvinnan väckt ett förakt mot männen inom samhället. Och männen har börjat ogilla kvinnans "tunga".
    Vi lever dessutom i en allt mera tryggare samhälle där vi har allt, där mannen inte måste åka iväg i dagar, veckor, månader och då stöter kvinnor bort männen i rasande takt.

De flesta män och kvinnor är bra tror jag. Men man har inte behov av varandra längre. Så jag tänker att vi kanske lever kvar i dåtiden. Samtidigt så vill man inte finna någon modern lösning på det hela, utan det ska smutskastas fram och tillbaka. 

Antingen så är inte människan gjord för någon annan form än då tidens samhälle eller så är människan för egoistisk för att kunna komma fram till nya fungerande och anpassade relationer? 

Oavsett vilket så är Sveriges partnerskap på väg att spåra ur och de enda som blir drabbade är dom som är genuina av sig och vill skapa en kärnfamilj. De andra njuter av tillvaron och att smutskasta den andra. 

En mycket tråkig utveckling.
    Finn det verkligen inga bra lösningar som kan få de vuxna könen att samverka och bli till 1 igen av fri vilja? 

Din slutsats är helt fel.

De som njuter är de som vill ha kärnfamilj och skapar kärnfamilj.
    De får trygga stabila relationer och bra ekonomi.

De som får problemen är de som saknar lojalitet. De sitter där med barn i olika kullar, utan stabila relationer och dålig ekonomi.

Kvinnor och män behöver fortfarande varandra. Precis då som nu. Att normerna luckrats upp förändrar inte det. Det är bara de negativa konsekvenserna av ett illojalt och flacka de liv som förändrats.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (XY) skrev 2025-05-06 16:45:26 följande:

Väldigt, väldigt mycket mansförakt i många FL trådar nuförtiden. Får känslan av att några har någon slags agenda eller så har FL blivit samlingsplatsen för kvinnliga incels? 

Människor som misslyckas i livet tenderar att söka en grupp att skylla på. Ett återkommande inslag i historien.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Nicklas) skrev 2025-05-06 18:55:59 följande:
     Det blir jävligt svårt, då incel innebär ofrivillig ensamhet. Dessa kvinnor lever frivilligt utan män. För att dom vill det.
    Det tror inte jag.

Jag tror snarare att de blir bittra för att de inte får de män de vill ha. 

De vill inte Sony med spelskulder och alkoholberoende.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 07:59:56 följande:
    Sådana kommentarer flödar ju i politiska/SD-vänliga facebook-grupper bl.a. Ja, tyvärr har jag fått ta bort en del i min vänlista som jag upptäckt med sådana eller liknande kommentarer. till olika inlägg i flödet. Det är män som insett att deras tåg har gått och deras liv blev inte som de tänkt sig, så nu tar de ut sin ilska och frustration på andra, på politiker, samhället och invandrare. Män man ska hålla sig långt borta från. Jag brukar avsluta kontakten ens vid en antydan om att någon röstar SD, kvinna som man. För man vet att SD-sympatier och sådana kommentarer i sociala medier går hand i hand.
    Skulle nästan kallas en person socialt handikappad som stänger ute folk baserat på partitillhörighet.

Med det sagt så tycker jag att det är helt rätt att inte ha hatiska människor i umgängeskrets en.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Endera) skrev 2025-05-07 23:15:59 följande:
    Privat så kan man väl göra som man tycker när det gäller partitillhörighet?

Det är på jobbet och i föreningar man behöver vara socialt smidig, för att inte skada verksamheten och de relationer som man har i arbetet. 

Men man väljer naturligtvis att göra som man vill privat! Men har men läst mycket historia, ekonomisk historia och är insatt i politik kan det bli för magstarkt att umgås med vissa personer.
    Man kan inte välja perrsoner privat heller om man vill leva ett bra liv. Familjemedlemmar kan gå åt olika håll politiskt. Man väljer inte vem barnen gifter sig med. Mm. Mm.

Socialt smidig är något man alltid ska vara. Annars är man en av de där som andra personer bör undvika.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 23:28:45 följande:
    Nej, jag stöter i regel aldrig på sådant utanför FL. En och annan bitter man eller kvinna har man väl stött på, men de har ofta problem av olika slag, psykiska eller missbruksproblem, eller är bittra av andra anledningar, men de man stött på kan man räkna på ena handens fingrar.
    Ja, detta med kvinnor vs män är något skapat av politiska skäl och journalister hakar på för att det säljer. 
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Julia) skrev 2025-05-10 12:41:42 följande:
    Med stigande ålder drar de flesta snävare gränser för vilket umgänge man vill ha, och tar bort det som inte ger en nåt.

Varför skulle jag vilja ha kontakt med trångsynta främlingsfobiker och deras ältande och hat?
    Varför läste du inte vad jag skrev.

Jag skrev partitillhörighet.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-05-22 20:05:25 följande:
    Så är det undantagslöst. All svensk media vinklas så att det alltid är positiva inslag om kvinnor. 
    Det finns nämligen en oskriven regel i media: Det är absolut förbjudet att publicera något som ens andas kritik mot kvinnor. 
    Det är däremot ofta män kritiseras. Detta leder till att alla, särskilt kvinnor men även många män tror att kvinnor är bättre på precis allt. 
    Nej, är ju på sin höjd insnöade småbrudar som tror på det. Däremot är det en orsak till att medborgarnas förtroende för svenska medier har rasat.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-05-23 19:00:49 följande:
    Alltså, de bilder eller rubriker man ser i media känner vi alla igen: 

Fler män än kvinnor hos kronofogden
    Män tar större risker, t.ex i trafiken
    Kvinnor är bättre på att fondspara
    Kvinnor har större empatisk förmåga
    Kvinnor har lägre löner än män
    Kvinnor tar så stort ansvar för hem och barn
    Män misshandlar kvinnor. Varje dag misshandlas eller dödas....

Här är några rubriker vi aldrig ser men som är minst lika sanna:

Fler män än kvinnor blir misshandlade/dödade
    Fler män än kvinnor begår självmord

Män tjänar mer pengar, betalar mer i skatt och bidrar därmed mer till staten eller samhället.

Män står för majoritetn av alla nya uppfinningar och startup bolag

Det finns fler män än kvinnor som är oönskat barnlösa
    Män är intelligentare och har bättre spatial förmåga. 

Etc, etc.

Eftersom svensk media bara publicerar de översta rubrikerna och inte de understa så är svensk media förljugen, opålitlig, ojämlik och falsk. 
    Om detta lyckats undgå någon kan de inte läsa eller lyssna på nyheterna i medierna över huvud taget.
Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?