Anonym (Nog nu!) skrev 2025-05-27 16:40:29 följande:
Media är ju både kvinnor och män.
Vad är det som gör att media vinklar på det sättet du beskriver att dom gör tror du?
Vad är din åsikt om det då både män och kvinnor är i media i olika plattformar?
Skriver/säger/uppträder kvinnor och män som jobbar i media på olika sätt och framför saker olika?
Vinklar män och kvinnor information olika?
Varför vill kvinnor i media framställa män som sämre och varför vill män framställa män som som sämre? eller vilka är det som framställer män som sämre och varför?
Som jag skrev innan, jag upplever inte något könskrig ute i verkligheten bland vänner, släkt och kollegor mm
Men på nätet och mycket här på FL flödar det.
Media består av både kvinnor och män, sant.
Låt mig förklara hur det fungerar. På varje bolag sitter det en ansvarig, det kan vara en chefredaktör, en ansvarig utgivare etc. Bägge könen representerade.
Det är mycket möjligt att det i många fall är en man som är absolut livrädd för att hans tidning, kanal, etc skall framstå som kvinnofientlig och drabbas av anmälningar. För den sakens skull är ju inte kvinnliga redaktörer så mycket bättre även dom är livrädda för anmälningar från kvinnor eller mansfjollor.
Resultat är mansfientliga publikationer från alla etablerade mediebolag för alla vet att män inte anmäler diskriminering av män.