• EnAnonumius

Sorgen att inte få en dotter?

Känslor kan man inget göra något åt.. Med det sagt...

Det som är däremot tråkigt är att så många kvinnor (det är vanligast bland kvinnor detta) att de tar för givet att man skall få "speciella band med en dotter". Det är inga garantier på att man får något s.k "speciellt band" med sin/-a dotter/döttrar som barn eller vuxen ålder.
    Bland det vuxna i min omgivning så ser jag att det är väldigt blandat, finns döttrar som står sin fader närmare än sin mamma, finns söner som står sin mamma närmast än sin pappa. Och även döttrar som står mamman närmast och söner som står pappan närmast.
    Som sagt blandat..  Sedan så har man ju då lite "udda fall" som att man kan komma närmare en fosterfar/-mor i stället för sin biofar/-mor.

Det har inget med "kön" att göra detta, utan det handlar helt om personlighet  hur nära man kommer sitt barn/förälder.

Så visst jag förstår lite att du skulle vilja ha ett sådant band till ebn egen dotter som du har med din mor, dock så får du ändå inte missa dina söner.. Vem vet även om era söner har många fina manliga förebilder (enligt dig) så kan ju ändå en av dina söner komma närmare dig än pappan, om du släpper in pojken/pojkarna på det området vill säga. Du kan ju inget veta, då inget är "hugget i sten" baserat på "kön" egentligen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Sorgen att inte få en dotter?