Inlägg från: Anonym (Morsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Morsan)

Sorgen att inte få en dotter?

Anonym (Mamma) skrev 2025-05-05 09:14:03 följande:
    Ja absolut! Där är väl rädslan mer att när man läser på såna här forum verkar nästan alla tjejer avsky sina svärmödrar, anse att de är hemska, att deras egna mammor är mycket bättre osv.
    Kanske för att de som gillar sin svärmor inte har något att skriva om som behöver ventileras?

Jag är mor till två vuxna söner och har två jättefina svärdöttrar. Eller, nåja, en svärdotter då och en sambo till den yngsta.

Sedan är det väl inte konstigt att man gillar sin egen mamma mest heller? Jag är inte sämre för det!
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-05-05 16:36:12 följande:
    Inte konstigt alls, bara man inte utgår ifrån att svärmor är ett monster.
    Vilket jag tror att de flesta inte tycker. 

Jag och min sons fru är bästa vänner, hittar på saker ihop och gillar varandra.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Mila) skrev 2025-05-05 18:35:35 följande:

säkert finns det också pappor med döttrar som önskar att de också hade fått en son 

Min ex-man hävdar bestämt att alla män önskar sig minst en son.

Det tog honom tre försök att få en med sin första fru, vi prickade rätt från start.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Normal) skrev 2025-05-06 01:20:32 följande:
    Själv hade jag fattat att det handlade om min mamma, inte om mig, då inte allt handlar om mig. Men kanske du bara är mer egocentriskt lagd, med mindre förståelse för andra..
    Ha!
    Det är ju lätt att säga när man inte upplevt det.

Precis som alla som minsann vet hur de "skulle gjort" om *valfri situation*. Visst, lätt att tro men när man väl är där är man inte lika kaxig längre.

Men visst, vill du vara dina föräldrars stora besvikelse så.
Svar på tråden Sorgen att inte få en dotter?