Inlägg från: Anonym (Förändrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förändrad)

Hur få känslan att försvinna?

För typ en månad sedan fick jag en nedsättande kommentar från min partner angående mitt utseende. Om jag tittar mig i spegeln så tycker inte jag att det är så illa som det lät på kommentaren. Men om jag går på känslan jag har så känner jag mig grotesk ful och äcklig. Nu är ju inte utseende allt och jag är en bra person men jag känner mig nedstämd har och har ändrat beteende. Förr brukade vi duscha tillsammans men jag har sedan dess börjat hitta ursäkter för att duscha själv istället.

• Svar på tråden Hur få känslan att försvinna?
  • Anonym (Förändrad)
    Lynx123 skrev 2025-05-05 10:21:05 följande:

Tråkigt - och jäkligt okänsligt av din partner.

Förstår att det känns jobbigt nu. Kan du prata med partnern om hur du känner? 

Ja vi pratade lite om det förra veckan och jag fick väl då förklarat att det inte alls var så illa så som jag gjort det till i mitt huvud. Men ursprungsorden och känslan efter det växer och blir större i min hjärna.
  • Anonym (Förändrad)

Min partner har sagt massor av fina saker efter detta. Känns som att det mest är för att släta över det elaka. Men jag tänker på det elaka varje dag och det har nu blivit en sanning för mig. Jag har även slutat äta denna vecka för att gå in i någon typ av fasta för att tappa alla extrakilon och det är väl kanske bra på ett sätt. Men jag kommer ändå känna mig ful och äcklig inför min partner vad som än händer.

• Anonym (Förändrad)
    Anonym (Fattar känslan) skrev 2025-05-06 15:11:01 följande:

Känner igen det där så mycket. Men inte utifrån vikt men min längd. Jag är medellängd men av någon anledning träffar jag alltid män som går igång på långa kvinnor. Kanske för att de själva inte är så långa. 

Hade en kortare relation nyligen och så frågar han helt plötsligt om jag var nöjd med min längd. Ja svarade jag. Då frågade han om jag aldrig önskat mig några extra centimeter. Nej svarade jag då.

Då försvann mina känslor för honom.
    Inte en gång till med den känslan kände jag.

Till saken hör att han aldrig gav komplimanger. Då blir negativa kommentarer bara kritik utan något positivt kapital att ta ifrån och då går det fort för mina känslor att svalna.
    Det att vägas upp med att jag får positiva kommentarer så kan väl en sån fråga om längd inte göra så mycket. Men nu blev det droppen.

Jag förstår precis. Jag får en hel del positiva kommentarer men de sägs ofta med en röst som att det är synd om mig. Det känns så otroligt nedvärderande.
  • Anonym (Förändrad)
    Anonym (Snöflingor) skrev 2025-05-08 08:17:35 följande:

Tråden osar ju lättkränkthet. Varför sätter ni så oerhört stort värde på ert utseende? Ni kommer aldrig att kunna kontrollera varje enskild tanke som formuleras i era partners huvuden gällande detta. Vad exakt är problemet? Att du har för många kilon eller att din partner uttrycker att du har det?

Ja det är möjligt att jag är lättkränkt. Men skulle aldrig vräka ur mig nåt sådant till min partner. Det har skadat min självbild och hur jag tror min partner ser på mig.
Svar på tråden Hur få känslan att försvinna?