• Anonym (abc)

Hur hade ni reagerat?

Jesper f skrev 2025-05-06 13:48:32 följande:
    Jag tycker att det skulle räcka. För mig finns två skilda sorters otrohet, antingen fysisk otrohet - man träffar någon helt apropå, och av olika omständigheter går inte den andra motstå, de hamnar i säng. För mig är det fysisk otrohet, den kan i min värld förstås och förlåtas under vissa omständigheter FÖRUTSATT att det inte återkommer.

Den andra, värre, är den emotionella otroheten, där någon bakom ryggen på en bygger upp något också huxflux framkommer det att de har haft ett hemligt förhållande i x-antal månader, och man gått där som ett fån och inte vetat någonting. Den går absolut INTE att förlåta eller förstås, den är rent av avsiktligt elak.

Nej, det är inte kul att sätta gränser, håller med dig, men ibland MÅSTE man det för att kunna bli respekterad. Vissa verkar förbyta en vänlig personlighet med att man går att rulla över hur som helst, och med den vetskap du redan har nu, tycker jag inte alls du behöver bjuda på det. Och sätta igång såhär redan så nära inpå er relation startats?

Ok, det kanske inte är något nu, du har ännu inte bevis på något, men om hon tycker att den här nivån på relation till den här pappan är OK, vart tycker hon då gränsen går?

Egentligen tycker jag inte du behöver säga så mycket mer än, du jag såg ditt sms till Xxxxx, och det kändes inte alls bra. Vad har ni för relation egentligen? Också får hon tala helt enkelt. Och vill hon inte prata, då är det verkligen något skumt i görningen och defenitivt dags att gå vidare. Då är hon inte ärlig med dig.

Känns lite som hon använder dig som "ankare" hemma, men tycker uppmärksamhet på annat håll är "kul", och det är inte OK om man är i relation. Antingen får hon satsa på er relation och avsluta sina middagsdejter nu, eller så får hon bestämma sig för om hon vill leva singel och fortsätta. Jag ser inte att du har något annat alternativ än att ta det samtalet, för DIN skull. 

Tänk att vakna upp en morgon och snabeln är stor å röd - gå till doktorn och helt plötsligt har du fått oanade flugor i trumpeten som är både pinsamt, plågsamt och dyrt att behandla - förutom lidandet tack vare "playdates" eller ännu värre som jag sa, att du en dag ställs inför faktumet att du kommer på att de har startat en relation, planerar åka på kärlekssemester till Mallis, och nya "farmor och farfar" hälsar att det var så trevligt sist och ska ta hand om barnen?
    Insinuerar du att den andre mannen skulle ge henne en könssjukdom? Varför tänker du att den risken finns med att ha sex med honom men inte med TS? Två olika män du inte vet så mycket om. Varför skulle den ena vara frisk men inte den andra? Hur drar du den slutsatsen?
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-06 12:45:28 följande:

Han har partner på annan ort.  

men varför låta mig träffa honom?

Och varför skriva så här ?nästa gång ?hans dotter? är hos dig så bjuder jag på käk och allt det där?

hans svar
    okej 🥳 😀

hon vet om att jag sagt att om tillit. Förtroende ärlighet etc bryts. (vilket det gjorts tidigare) så är det slut. 

Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-06 12:45:28 följande:

Han har partner på annan ort.  

men varför låta mig träffa honom?

Och varför skriva så här ?nästa gång ?hans dotter? är hos dig så bjuder jag på käk och allt det där?

hans svar
    okej 🥳 😀

hon vet om att jag sagt att om tillit. Förtroende ärlighet etc bryts. (vilket det gjorts tidigare) så är det slut. 

Då är det dags att göra slut nu då. För du har ju fått förtroendet och tilliten bruten, annars hade du inte haft de här tankarna.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-16 17:02:40 följande:

Jag sa till henne idag att jag hade sett ett meddelande som hon hjärtat där det stod ?men jag då? och förklarade vad det handlade om och sen sa, men du, tror du jag är intresserad av honom. Hon berättade att han är så bekräftelsesökande. 

Jag sa att det kändes konstigt att hon gör så. Det är som att subtilt ge honom bekräftelse. 

Hon säger. Du är så svartsjuk. 

Nej jag är inte svartsjuk. Jag tog upp att jag har tillitsproblem pga det som hänt. Jag sa att jag inte tycker det är okej att ha playdates och äta middagar och dricka öl. Och sa att det känns sådär efter det som hänt. 

Hon undrar om hon inte får ha killkompisar. 

Jag frågar om de plötsligt är kompis öar nu. 

Självklart får hon ha det men det är också nån flörtig grej från honom. 

Men Slutligen så säger hon förlåt men vet inte vad det betyder. 

Varför stör du dig på om han får bekräftelse? Hans känslor är väl ändå totalt irrelevant. Hon är ju inte intresserad av honom det är allt som betyder något.

Och varför påstår du att det kommer vara slut om tilliten bryts. Du menar ju ändå inte allvar så varför ska du säga nåt alls.
  • Anonym (abc)
    felicityporter skrev 2025-05-17 22:59:19 följande:
    Men du måste väl ändå inse att det inte är normalt att ha den typen av relation med sina barns vänner, att man flirtar via sms och dricker vin/öl tillsammans och har middagar ihop?

Det finns liksom ingen anledning till det om det inte vore för att man är intresserad av varandra. 

Jag önskar dig all lycka, men bli inte förvånad om/när du får reda på att de haft sex. Tyvärr.
    Klart det alltid finns en anledning att ha det trevligt ihop, och TS flickvän hade kunnat bete sig likadant om det var en tjej/kvinna det var frågan om.
  • Anonym (abc)

Men avsluta då, inte minst för att du snackar så mycket skit om henne i tråden. Du verkar inte gilla henne något vidare faktiskt. Kanske någon du har bara för att du inte hittar någon bättre/annan.

• Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 12:28:49 följande:
    Snackar skit?
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 12:28:49 följande:
    Snackar skit?

Ja du skriver ju en massa saker som du anser är negativt med henne och alla fel hon gör mot dig. Så avsluta då
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 14:49:39 följande:
    Jag förstår att du provocerar men förstår inte vad jag sagt som skulle vara elakt eller negativt - snarare vad som är eller har hänt och känslorna kring detta för att få andras tankar. 

Hur tänker du att det annars ska kunna diskjuteras. -Det är väl ändå det som är tanken med detta forum. 
    Du får väl skriva vad du vill, har jag påstått att du inte får diskutera det eller vad menar du egentligen? Det jag säger är att det du skriver visar att du borde göra slut, du accepterar henne ju inte, hon gör många fel mot dig osv.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 17:14:12 följande:

Vadå accepterar henne inte. 

jag frågade hur andra skulle reagera. Vadå accepterar. 

jag accepterar inte någon som inte respekterar mig. 

men är inte det sunt att ändå ventilera med andra - det kan ju vara så att man överdriver. 

Ja du skriver det ju själv här, du accepterar henne inte.

Ja jag tycker faktiskt att du överdriver. Han verkar ganska oattraktiv och hon säger att hon inte intresserad av honom på ett sexuellt sätt men det vill du ju inte ta åt dig. Du litar inte på henne och du känner att hon inte respekterar dig. Så vad finns mer att diskutera? Gör slut. Det skriver väl alla i tråden.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 22:00:11 följande:

Det här är ändå intressant,

om jag nu skulle överdriva så vore väl oerhört enkelt att för henne påvisa detta. 

om jag är tillsammans med någon som tror jag är intresserad av en kvinna och jag känner. Men herre Gud. vad tror du. Då hade jag visat på alla sätt att det inte är så. Inte genom tystnad eller vända på problemet.  

Fast varför frågade du då om du överdriver? Om du redan är övertygad om att du inte gör det?

Hon har sagt hon inte är intresserad av honom på det sättet, men hennes ord räcker alltså inte för dig utan hon måste PÅVISA det, och det på ett sätt som är tillräckligt övertygande för dig. Återigen tar du upp vilka fel och brister från hennes sida och så förstod du inte vad för negativt du skriver om henne i tråden. Inse att du drar och har dragit upp en hel del saker med henne i tråden som är negativt och fel hon gör mot dig, så gör slut då. Dessutom litar du inte på vad hon säger och ett förhållande utan tillit är inget förhållande.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-22 07:36:33 följande:

En annan röd flagga är att ta bort hans meddelande och hela telefonenshistorik.

Om du anser att din flickvän har massa röda flaggor, har du gjort slut än?
  • Anonym (abc)

Hur vet du att hon gjorde det förresten?
  • Anonym (abc)
    Ibland, eller i mitt fall alltid, vill man ju radera saker av andra anledningar än att det ska se bra ut när ens partner kollar där nästa gång. Brukar TS och hon kolla i varandras telefoner tro. Eller varför skulle hon ens tänka att TS ska titta i hennes telefon? Och hur vet TS att hon har raderat det där nu? Och vad hon raderade? Gjorde hon det inför honom? Nej det är nåt som verkar konstigt i den här historien
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-25 14:12:38 följande:

Jag har dessvärre varit den som försökt men när någon påstår sig vilja vara transparent inte klarar det. Där går min gräns. 

Nånstans är jag sådan att jag vill kunna fixa Eller förstå. Men vissa saker är omöjliga att förstå och helt enkelt gå vidare. 

Är du lika bristfällig på att kommunicera IRL som du varit i den här tråden så förstår jag att det gick dåligt för dig.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-25 16:28:20 följande:

Om du hade lagt lika mycket energi på att förstå som du gör på att döma, kanske du hade hängt med. Men visst, det är lättare att kasta skit än att vara nyfiken.
    Vad vill du att jag ska vara nyfiken på? Du svarar ju ändå inte eller så kommer du istället med anklagelser tillbaka. Beter du dig likadant med kommunikationen IRL så är det inte konstigt att du misslyckas med förhållandet. Hade varit intressant att höra din flickväns, eller numera ex sida av saken. Du verkar nämligen väldigt svår att ha att göra med.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-25 16:28:20 följande:

Om du hade lagt lika mycket energi på att förstå som du gör på att döma, kanske du hade hängt med. Men visst, det är lättare att kasta skit än att vara nyfiken.
    Och jag har inte dömt dig någonstans, vad tror du egentligen att döma någon innebär? Att ge kritik för ett beteende är inte att döma eller kasta skit. Du har faktiskt brustit i att svara och kommunicera i tråden. Faktiskt så är det du som har dömt ut mig. Så varför ska jag ställa fler frågor till dig tycker du?
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-25 17:52:39 följande:

Tack för analysen, Freud. Att du blir så här upprörd säger nog mer om vad som triggar dig än om mig. Du kräver svar men lyssnar inte ? det är ingen kommunikation, det är en attack. Så nej, jag tänker inte bjuda in dig till min verklighet när du redan bestämt dig för vad du vill se.

Jag har inte krävt någonting, det var ju du som tyckte jag skulle vara mer nyfiken, varför skulle jag det när du ändå inte svarar? Och vad är det som du anser att jag inte uppfattat/lyssnat på? Hur du fick det till att jag blev upprörd säger faktiskt mer om dig, återigen brister du i att kommunicera. Och tråden handlar inte ens om mig, eller vad jag känner, det är ju inte jag som startat en tråd och bett om hjälp, så du är mycket osaklig i det här, diskussionen handlar om DIG, inte om mig. Du svarar inte på frågorna, eller diskuterar sakligt. Dessutom läser du in en massa som jag inte skrivit eller ens antytt någonting om. Så jo du brister faktiskt i kommunikationen. Och om du betedde dig likadant i ditt förhållande så är det inte konstigt att det inte fungerade.
  • Anonym (abc)
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-27 14:05:23 följande:

Du verkar väldigt engagerad i att bevisa hur fel jag har ? till och med om en tråd du säger inte ens handlar om dig. Det säger det mesta. Jag varken hinner eller orkar snurra i cirklar med någon som hellre vill vinna ett bråk än lyssna. Men om du faktiskt har några konkreta frågor ? ställ dem. För hittills har jag bara sett anklagelser, inga nyfikna försök att förstå.

Ja vadå, förväntade du dig att ingen skulle svara i tråden då för den handlar ju inte om dem? Jag svarar och bemöter det som du skriver riktat till mina inlägg såklart. Var jag inte engagerad och intresserad av diskussionen på grund av att den inte handlar om mig så hade jag inte skrivit något alls från början i den här tråden. Det är väl inget konstigt på det här forumet, man svarar i trådar som andra startat och alltså engagerar man sig i diskussioner som inte handlar om en själv. Jag har redan ställt mina frågor och vad jag vill eller försöker har du ingen aning om. Den som dömer utan att veta är du. Att försöka diskutera mig istället för ämnet för tråden är dessutom helt OT.
Svar på tråden Hur hade ni reagerat?