Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Hur hade ni reagerat?

Du ska absolut vara tydlig med att du inte är okej med en sådan kontakt och om de träffas på kvällar med vin skall du i så fall vara medbjuden. Det är ett fullt rimligt krav, och vill hon inte acceptera det är hennes känslor för dig helt enkelt inte så starka. 

Visa att du inte är en dörrmatta!

• felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-15 20:08:00 följande:

Jag blir dock inte riktigt klok. För idag var vi iväg på en heldag aktivitet med en massa barn från skolan. Han var där. Vi pratade Ganske mycket. Hon var kärleksfull mot mig. om de skulle ha något på G så är det helt klart sjukt. 

Herregud, jag blir nästan arg när jag hör hur naiv du är. Inte arg på dig, men frustrerad över att du tillåter dig själv att bli behandlad på det här viset. Det är så himla klassiskt för otrogna människor att ?överkompensera? sin kärlek till sin partner när flera människor är inblandade för att kunna fortsätta sitt äckliga smussel med regelbundna privata middagar med alkohol inblandat med någon av det motsatta könet. Du inser egentligen detta själv också och därför startade du tråden, men du är för mesig för att sätta ner foten och döljer det med att du är så himla modern och jämställd. Skärp dig! Jag vill bara skaka om dig precis som om du vore min vän.
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-16 17:02:40 följande:

Jag sa till henne idag att jag hade sett ett meddelande som hon hjärtat där det stod ?men jag då? och förklarade vad det handlade om och sen sa, men du, tror du jag är intresserad av honom. Hon berättade att han är så bekräftelsesökande. 

Jag sa att det kändes konstigt att hon gör så. Det är som att subtilt ge honom bekräftelse. 

Hon säger. Du är så svartsjuk. 

Nej jag är inte svartsjuk. Jag tog upp att jag har tillitsproblem pga det som hänt. Jag sa att jag inte tycker det är okej att ha playdates och äta middagar och dricka öl. Och sa att det känns sådär efter det som hänt. 

Hon undrar om hon inte får ha killkompisar. 

Jag frågar om de plötsligt är kompis öar nu. 

Självklart får hon ha det men det är också nån flörtig grej från honom. 

Men Slutligen så säger hon förlåt men vet inte vad det betyder. 

Hon pissar på dig och du tillåter detta, hon till och med bekräftar att det är precis det hon gör genom att säga ett halvhjärtat förlåt. Ursäkta, men om du tillåter henne att fortsätta med detta kommer hon se dig som en lam Beta och kommer fortsätta med sin otrohet.
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-17 11:02:33 följande:

Hennes förlåt behöver ju inte handla om att hon varit otrogen. Däremot såklart att hon inser att han testar med ett oskyldigt men jag då. För att se om hon besvarar. Hon besvarar det med ett hjärta. 
    jag har ju sagt ifrån nu. Kan inte göra mer. 

Men du måste väl ändå inse att det inte är normalt att ha den typen av relation med sina barns vänner, att man flirtar via sms och dricker vin/öl tillsammans och har middagar ihop?

Det finns liksom ingen anledning till det om det inte vore för att man är intresserad av varandra. 

Jag önskar dig all lycka, men bli inte förvånad om/när du får reda på att de haft sex. Tyvärr.
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 00:43:34 följande:

Fick precis reda på av hennes vän som känner killen att han är slusk som stöter på alla tjejer även inför deras partners. Att folk börjar välja att inte vara vän med honom Och när jag säger att han flirtar med min tjej så säger hon självklart. 

min tjej påstår att hon kanske varit nativ. Vilket såklart är bullshit. Hon gillar bekräftelse. 

Din tjej är inte naiv som du själv säger, även tjejer med stort bekräftelsebehov gillar bara bekräftelse från män de är attraherade av. Plus att hon hjärtar det han skriver om ?Jag då?? och kombinerat med deras intima och intensiva kontakt med alkohol och SMS i tid och otid. Nä, det är något lurt här och din instinkt är korrekt och inget du bör stöta bort. Tyvärr.
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-19 06:26:29 följande:

Ja känslan ska man lita på. Det är ju dock inte så att dom har konstant kontakt det är inte högeffektivt flirtande Och det är främst han som ger små ?oskyldiga? fiskande kommentarer och hon visar sin uppskattning med ett hjärta. eller playdates med middag och öl. Och ja det kan såklart vara vänskapligt. Egentligen inget fel. Eller att hon skriver ?jag får bjuda på middag och allt det där? där man undrar vad ?allt det där? betyder. 

Men egentligen pga vår historia där hon tidigare bröt mitt tilliten och jag gjorde slut men ändå tog henne tilllbaka. 

När jag då återigen konfronterar så är jag svartsjuk, sur eller arg. Och när jag skriver till henne följande. 

Du säger att du varit naiv. Men jag tror inte det handlar om naivitet ? du är en mogen kvinna.Jag tror du visste att det fanns något i uppmärksamheten du fick. Och att det gick att gömma det bakom ?hennes dotter?.Det som gör mest ont är att du vet vad som hänt mellan oss tidigare ? och ändå har du lekt på gränsen.Det handlar inte om svartsjuka. Det handlar om tillit.Och jag upplever att du försvarar dig istället för att ta ansvar.Du säger att du är min. Då måste du visa det. Inte bara säga det.?

då besvaras inte detta på något sätt - varken i text eller när hon ringer.  

hon skickar bilder på oss, skickar hjärtan eller skriver att det är jävligt opassande. 

varken förnekar eller erkänner. Inget. 

Detta gör mer ont än något annat. 

ja jag vet. Ni tycker jag ska dumpa och inte vara en Beta. Lätt att säga på avbytarbänk. 

Att avsluta är kanske det bästa. Jag vet inte. 

Jag förstår att det är lättare sagt än gjort, men du ser ju själv på hennes reaktion att hon totalt ignorerar att hon bryter tilliten igen och vägrar ta något helst personligt ansvar för det hon gör och istället väljer att prata bort det eller skuldbelägga dig för hennes extremt opassande beteende. Det är verkligen inte schysst och riktigt fegt gjort av henne. Låter du henne fortsätta med detta är det bara en tidsfråga innan hon är otrogen men mest sannolikt har hon redan varit det. 

Varför ska du lägga tid och energi på erat förhållande när hon inte värdesätter dig mer än så? Du är värd någon som älskar dig på riktigt, för det ni har är inte kärlek. Inte från hennes sida.

• Meddelande borttaget
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-22 07:36:33 följande:

En annan röd flagga är att ta bort hans meddelande och hela telefonenshistorik.

Ja, då inser du ju själv att du visst inte var så svartsjuk som hon påstått och att hon döljer betydligt mer än du ens vågade ana från början? Jävligt trist, men desto fortare du meddelar henne att hennes ruttna beteende är totalt oacceptabelt (dessutom extremt olämpligt att låta sitt barn bevittna delar av det) och att du därför tyvärr måste avsluta er relation desto bättre för dig och din självkänsla. Du kommer må sämre och sämre om du fortsätter i denna relationen, till sist kommer du endast vara ett skal av ditt forna jag och då kommer hon lämna dig för den andra mannen eller en annan man.
  • felicityporter
    Anonym (sötkaramell) skrev 2025-05-24 13:38:13 följande:

Nej gave henne en chans i februari och gör inte det igen. 

måste bara få ur henne ur systemet. 

Bra gjort!
Svar på tråden Hur hade ni reagerat?