Hur kom ni över er depression?
Hej där!
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag är 34 år gammal, har ett bra jobb som jag trivs med och tjänar mer pengar än jag klarar att göra av med, har mycket vänner och en bra familj.
Ändå är jag deprimerad och ser inga tecken på att det ska bli bättre, det rör sig hela tiden i fel riktning. Allt började vid 25 års ålder och har aktivt jobbat med att bli av med den här skiten. Det enda bra jag har fått ut av det var att jag började studera på Uni då jag trodde att mitt förra jobb var del av att jag var deprimerad (även om jag trivdes med det jobbet också). Dock var det inte så.
Jag har testat flera olika typer av antidepressiva, gått hos flera olika psykologer och samtidigt krigat på med livet. Hållit mig aktiv med att umgås med vänner och sånt jag vet att man mår bra med även då man inte vill och alltid varit fysiskt aktiv med träning. Mina psykologer har inte hittat något fel på mig eller min inställning, så de har alltid känt att antidepressiva är vägen att gå. Enda som fungerat lite är Voxra som är dopaminhöjande. Det gav mig en boost i några månader och sedan slutade det fungera helt och hållet så nu håller jag på och slutar med det.
Förr i tiden var jag utåtriktad, älskade att träffa nya människor. Dejtade massvis, var oftast i ett förhållande. Nu har jag inte varit kär på 10 år, och har verkligen ingen ork. Oftast om jag träffar någon flyr jag ganska omgående om de ställer någon form av krav på mig. Känner nästan att jag vill vara singel resten av livet. Vilket jag vet kommer bli väldigt mörkt och ensamt när mina nuvarande singel-kompisar själva stadgar sig.
Jag känner inte riktigt igen mig själv. Fick ofta höra förr i tiden hur jag brukade lysa upp rummet med min närvaro och glada och utåtgående energi. Nuförtiden känner man snarare att man suger energin ur rummet. Att prata med främlingar är något som jag undviker i högsta grad. Håller mig till min tighta krets.
Vad ska man göra egentligen? Har brist på nya idéer.