• Anonym (Trött)

Nått är fel med mig

Som titeln något är fel men jag vet inte riktigt vad eller vad jag kan göra åt det. Det som är problemet är att jag alltid är trött numera och oavsätt hur mycket jag sover ich vilar så blir det inte bättre. Mitt huvud känns som en sörja och det jag kan ikte hålla nått i tankarna alls. Jag är mycket mer klumpig än tidigare det känns helt änkelt som att mitt huvud inte hänger med. Jag glömmer av saker stup i ett och jag gör fel hela tiden.

Felen märks tydligast på jobbet där jag under de senaste månaderna har mätt galet flera gånger i veckan och inget riktigt funkar. Jag kan ju ikte gått och blivit helt korkad och inte veta hur man mäter upp en meter längre. 
    När jag måste så kan jag när det är jobbigare grejer så funkar det bra men tar sååå lång tid numera. Allt tar så lång tid 

• Svar på tråden Nått är fel med mig
  • Anonym (Em)
    Anonym (Trött) skrev 2025-05-06 11:05:11 följande:
    Nått är fel med mig

Som titeln något är fel men jag vet inte riktigt vad eller vad jag kan göra åt det. Det som är problemet är att jag alltid är trött numera och oavsätt hur mycket jag sover ich vilar så blir det inte bättre. Mitt huvud känns som en sörja och det jag kan ikte hålla nått i tankarna alls. Jag är mycket mer klumpig än tidigare det känns helt änkelt som att mitt huvud inte hänger med. Jag glömmer av saker stup i ett och jag gör fel hela tiden.

Felen märks tydligast på jobbet där jag under de senaste månaderna har mätt galet flera gånger i veckan och inget riktigt funkar. Jag kan ju ikte gått och blivit helt korkad och inte veta hur man mäter upp en meter längre. 
    När jag måste så kan jag när det är jobbigare grejer så funkar det bra men tar sååå lång tid numera. Allt tar så lång tid 

Närmar dig klimakteriet? Liknande saker hände mig då.

Annars är det bra att gå och kolla upp dig så det inte är något neurologiskt. 
    Du har ingen liknande sjukdomsbild i släkten?

• Anonym (Em)
    Anonym (Em) skrev 2025-05-06 11:14:28 följande:

Närmar dig klimakteriet? Liknande saker hände mig då.

Annars är det bra att gå och kolla upp dig så det inte är något neurologiskt. 
    Du har ingen liknande sjukdomsbild i släkten?

Glömde tillägga
    Mycket stress? Utbrändhet?
    Kan det vara tänkbara orsaker?
  • Anonym (M)

Gå till läkaren omgående. Det kan vara vitaminbrist, järnbrist, sköldkörteln som nämndes ovan.

Visst kan det vara stress men uteslut fysiska faktorer först. 

• Anonym (Erick)

Ja, sök vårdkontakt. Det kan vara en depression också.

• Anonym (ST)

Jag kände mig sådär när jag hade järnbrist och brist på B-vitamin.

Det tar tid att få upp värdena så gå bums till vårdcentralen - det kan självklart vara något helt annat också och det bör kollas upp. 

Svar på tråden Nått är fel med mig