• Anonym (Ww)

Vem skulle du välja och varför?

En partner som är rik med tummen mitt i handen. Inget intresse att kunna fixa nåt alls på egen hand utan köper tjänster. 

Eller 

En partner som är medelsvensson som är händig och fixar det mesta själv. Som endast köper tjänst för det som hen absolut inte kan eller får fixa på egen hand.

• Svar på tråden Vem skulle du välja och varför?
  • Anonym (Beror på.)

Den som inte kräver att jag ska rodda både jobb och hem, barn och matlagning. 
    Den som inte misshandlar.
    Den som inte kräver sex när jag är utmattad och därför kan ta ett nej.
    Den som inte är otrogen. 

• Anonym (hellre)
    Anonym (Ww) skrev 2025-05-06 11:55:00 följande:

En partner som är rik med tummen mitt i handen. Inget intresse att kunna fixa nåt alls på egen hand utan köper tjänster. 

Eller 

En partner som är medelsvensson som är händig och fixar det mesta själv. Som endast köper tjänst för det som hen absolut inte kan eller får fixa på egen hand.

Rik och köper in tjänster.

För att: många medelsvensson som är händiga är det bara i sitt eget tycke. De gör undermåliga grejer och får aldrig nånting klart. Så man sitter i ett halvfärdigt hus med skeva tapeter. 

Hellre då köpa tjänster av nån som verkligen kan och får jobbet klart. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ww) skrev 2025-05-06 11:55:00 följande:

Eller 

Om allt annat är lika (vilket det naturligtvis inte är i verkligheten) så den som är rik. Blir mer tid över till familj och umgänge om man inte håller på att renoverar och underhåller huset själv. 

Men inget av det är saker jag baserar ett förhållande på. Finns andra saker som är viktigare.
  • Anonym (Kvittar)

Det spelar mig ingen roll. Det är andra egenskaper som avgör.

En medelsvensson med tummen mitt i handen går bra. Det går att leva bekvämt som medelinkomsttagare, även om man inte kan fixa så mycket själv. 

• Anonym (Dollah)

Om de är helt likvärdiga i alla andra avseenden så hade jag tagit någon som köper in tjänster. Då har man ju mer tid till varandra, istället för att ens partner lägger all ledig tid på att greja med hemmet. 

Jag stadgade mig dock med en fattiglapp med tummen mitt i handen, haha. Men jag är händig och ekonomisk så jag löser renoveringen själv. Fixar det jag kan själv och tar hjälp när jag inte reder det på egen hand. Gubben min är dock en duktig pappa och grym på att laga mat. 

• Anonym (Den händige)

Den händige, om han är händig på riktigt alltså. Min nuvarande kärlek är det och det finns inget sexigare än när vi hjälps åt med något eller jag kan sitta och kolla på när han jobbar. Även fast jag inte är kunnig utan bara villig att hjälpa till så har han tålamod med det, det är ingen katastrof om det blir knas etc.

Efter att ha levt med en man i 20+ år som bara funnit fel i allt jag gjort när vi skulle fixa saker tillsammans är det så skönt med min nya. 

• Anonym (och)
    Anonym (Beror på.) skrev 2025-05-06 12:03:42 följande:

Den som inte kräver att jag ska rodda både jobb och hem, barn och matlagning. 
    Den som inte misshandlar.
    Den som inte kräver sex när jag är utmattad och därför kan ta ett nej.
    Den som inte är otrogen. 

och
    Den som kan föra ett vettigt samtal
    Den som har överlappande, men inte nödvändigtvis exakt samma, intressen som jag
    Den som Kan sköta sina egna familjära kontakter
    Den som är lyhörd och stöttande
    Den som skulle släppa allt om någon allvarligt händer en närstående (mig, barn, föräldrar, syskon ffa)
  • Anonym (Malin)

Jag väljer den som tar ansvar och köper in tjänster. Jag är väldigt misstänksam mot de som ska göra allt själva. Även om de är duktiga och kompetenta brukar allt bli stående, de blir aldrig färdiga. Alternativt det tar all deras tid och inget blir över till familjen. Renoveringskaos är det värsta jag vet.

Svar på tråden Vem skulle du välja och varför?