Hur ofta bör man dammsuga?
Ja, hur?
Vet att det beror på en mängd olika faktorer.
Men på ett ungefär?
Ja, hur?
Vet att det beror på en mängd olika faktorer.
Men på ett ungefär?
Innan vi köpte hund tyckte jag att en gång i veckan var lagom. Nu blir det lite oftare.
ca en gång per vecka. Har inga husdjur
Innan vi hade hundar och fåglar dammsög vi ungefär en gång per vecka. Nu..Var enaste dag. Vi dammar och torkar glov var tredje dag.
Dammsuger nedervåningen med kök, hall och vardagsrum med tillgång till trädgård var eller varannan dag och våttorkar kanske en gång i veckan - oftare när vädret är fint och vi rör oss mer ut och in.
Över- och undervåning samt trappor dammsugs en gång i veckan.
5 personer varav en jobbar hemma heltid, samt 2 hundar.
När jag bodde själv i en etta och var på jobb mest hela tiden så dammsög jag kanske en gång varannan vecka. Det kändes för det mesta renare än vad hemmet är nu.
Sällar mig till de som säger en gång i veckan. Jag har förvisso hund så hallen lite oftare, typ var tredje dag. Även köket brukar bli två gånger i veckan. Vår hund (polarspetsras) fäller mycket på våren /försommaren och då behövs det dammsugas eller sopas lite oftare även om vi borstar som dårar..
När vi hade djur dammsög jag varje dag.
Nu en gång i veckan, hallen varannan dag ca.
Minst en gång i veckan här , vid behov oftare .
Jag lever ensam och har två katter.
Hur långt är ett snöre...
Beror på massor av saker ju.
Vi har barn som drar in grus i hallen som sen tar sig vidare på hela det våningsplanet så vi dammsuger nog varannan dag där.
Maken har även ovanan att gå in och hämta saker med skor på i köket tex så därav kommer det också in grus och skit utifrån.
Beroende på hur (och om) man hanterar tvätt eller har en tvättstuga att gå till kan det bli mer eller mindre dammigt. Och sen detta med djur.
Vi dammsuger nog hela huset minst en gång i veckan och entreplanet 3-4ggr vecka.
Familj med 2 vuxna & 2 barn.
Varannan vecka funkar bra.
Vi gör det ca 2 ggr i veckan. kök och hall kan bli någon gång extra.
Inga djur eller småbarn hemma.