• Anonym (b)

Hur ofta bör man dammsuga?

Ja, hur?

Vet att det beror på en mängd olika faktorer.
    Men på ett ungefär?

• Svar på tråden Hur ofta bör man dammsuga?
  • Anonym (g)

Äger ingen dammsugare, kör med långborste o skurar istället Oskyldig

• Mentat
    Anonym (b) skrev 2025-05-06 19:57:49 följande:

Ja, hur?

Men på ett ungefär?

När man själv tycker att det behövs. Finns ingen anledning att krångla rill det mer än så
  • Anonym (Anc)

Roboten får gå varannan dag ungefär. Och moppar gör den minst en gång i veckan. Detta gäller de vanligaste ytorna. Tvättstuga och källaren räcker vart 14:e dag typ.

Men vi har ju husdjur. 

Ju mindre man bor ju oftare får man dammsuga. När vi bodde mindre var det dagligen.

• Mayjel

Jag är jättedålig på att dammsuga. Antagligen på grund av lättja eller nåt. Bor ensam i en liten enrummare med alkov och här dröjer det ett tag innan dammet börjar komma. Inga husdjur eller träd direkt utanför heller så man kan vädra utan att det kommer in en massa bös. 

Är mer noga med att torka av köks och hallgolvet då det ofta hamnar stänk respektive grus där. Och badrumsgolvet sköljer jag och torkar varje dag eftersom badrummet är litet och det känns fräschast så.

• NinniQX

Har 2 st schäfrar. Jag damsugar nedvåningen varje dag och övervåningen 3 gånger i veckan. 

• Mayjel

För att svara på frågan i TS - dammsug när du känner dig besvärad av dammråttornas närvaro Solig Om de får dig att börja nysa så är det nog hög tid att ta fram dammsugaren.

• Anonym (en gång i veckan)
    Anonym (g) skrev 2025-05-06 21:38:13 följande:

Äger ingen dammsugare, kör med långborste o skurar istället Oskyldig

Personligen hatar jag dammsugaren och hade hellre sopat och skurat oftare.
  • burleskburkläsk
    Anonym (b) skrev 2025-05-06 19:57:49 följande:

Ja, hur?

Men på ett ungefär?

Är det en vecka sedan så dammsuga, en vecka med hud, hår, damm, grus och annat brukar synas...

Har du stora hundar så svep över när det synd...vet en kvinna med två bjässar till hundar...hon dammsugar över lägenheten dagligen...tar kanske tio minuter max.

Som sagt, dammsuga går fort...
  • burleskburkläsk
    Anonym (en gång i veckan) skrev 2025-05-07 00:17:48 följande:
    Personligen hatar jag dammsugaren och hade hellre sopat och skurat oftare.
    Det blir renare med den kombinationen...det vill dock till att man har golv som pallar med det.
  • blomman 2

Dammsuger regelbundet 1 ggr/ v.
    Vid behov tar jag fram torrmoppen och sveper över golven i hela bostaden, tar bara några minuter, tar då endast golven.
    Inga djur men barn.

Svar på tråden Hur ofta bör man dammsuga?