Hur ofta bör man dammsuga?
Ja, hur?
Vet att det beror på en mängd olika faktorer.
Men på ett ungefär?
Ja, hur?
Men på ett ungefär?
Äger ingen dammsugare, kör med långborste o skurar istället 
Ja, hur?
Men på ett ungefär?
Roboten får gå varannan dag ungefär. Och moppar gör den minst en gång i veckan. Detta gäller de vanligaste ytorna. Tvättstuga och källaren räcker vart 14:e dag typ.
Men vi har ju husdjur.
Ju mindre man bor ju oftare får man dammsuga. När vi bodde mindre var det dagligen.
Jag är jättedålig på att dammsuga. Antagligen på grund av lättja eller nåt. Bor ensam i en liten enrummare med alkov och här dröjer det ett tag innan dammet börjar komma. Inga husdjur eller träd direkt utanför heller så man kan vädra utan att det kommer in en massa bös.
Är mer noga med att torka av köks och hallgolvet då det ofta hamnar stänk respektive grus där. Och badrumsgolvet sköljer jag och torkar varje dag eftersom badrummet är litet och det känns fräschast så.
Har 2 st schäfrar. Jag damsugar nedvåningen varje dag och övervåningen 3 gånger i veckan.
För att svara på frågan i TS - dammsug när du känner dig besvärad av dammråttornas närvaro
Om de får dig att börja nysa så är det nog hög tid att ta fram dammsugaren.
Äger ingen dammsugare, kör med långborste o skurar istället 
Ja, hur?
Men på ett ungefär?
Dammsuger regelbundet 1 ggr/ v.
Vid behov tar jag fram torrmoppen och sveper över golven i hela bostaden, tar bara några minuter, tar då endast golven.
Inga djur men barn.