Inlägg från: Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

BIM juni 2025

Hej! 🌸
    hoppar in från maj tråden, har ingen BIM än så kan inte skriva in mig i listan då det inte kommit igång sedan uttaget av p stav i början på april. 

jag undrar om någon av er tagit ett progesterontest en vecka efter eventuell ägglossning för att få bekräftat om ägglossning skett eller inte?

Tycker du det varit värt att fånigheten ta ett sånt blodprov eller rekommenderar du sånna stickor? 

Anonym (Ardna) skrev 2025-05-14 15:32:22 följande:
    Jag har tagit progesteron 7 dpo flera gånger, både under utredningar och på egen hand. Det finns också pdg stickor att köpa på amazon. 

Jag har inte fått någons mens efter preventivmedel men började t er sta med CB advance när mina billiga ÄL tester började ge stegring. 

om du har regelbunden cykel står det vilken dag du ska börja testa beroende på hur många dagar din cykel består av 😊

Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-19 16:07:26 följande:

Ni som använder cb advance ägglossningstest. Vilken dag i cykeln börjar ni testa? 

Hoppar över hit från maj tråden men är totalt förvirrad. Tog ut p stav början av april. Fick en misslyckad stegring 11/4 sen en månad senare en fast smiley 16/5 efter några dagar med blinkande smiley så trodde äntligen att ÄL skett men fått flera symtom senaste dagarna så trodde ju verkligen på graviditet eller att mensen skulle komma igår/ idag men inget och negativt graviditetstest så i förmiddags tog jag ett lh test och det visade 0.58 så nu är jag förvånad. Undrar om kroppen försökt göra ett nytt ägglossningsförsök. Får se imorgon om lh har stigit eller sjunkit. tråkigt att jag inte började testa tidigare men trodde ju på BIM.  att denna resa ska vara så svår och jobbig. hänger här i tråden och ska vid nästa lh peak ta ett blodprov för att se om ÄL skett.

så skönt att ni finns när man bara behöver få ur sig alla tankar  🌸

Jag har två barn och gick till frissan och färgade och gjorde slinger som vanligt med andra barnet och med första barnet var jag platinablond så blekte håret väldigt hårt och då var det inget min frisör som är min kusin sa någonting om så gå du till frissan som vanligt 😊

Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

Mina föräldrar hade försökt i flera år och min mamma hade mens i 4 månader och var på en utomlandsresa där det dracks väldigt mycket alkohol under den veckan och hon hade ju ingen aning att hon var gravid i 3e månaden med mig. Sen slutade hon både röka och dricka såklart när hon fick veta. Men såklart ska man avstå om man vet  att man har en liten i magen ❤️
    Siripiri skrev 2025-06-01 20:32:57 följande:
    Jag själv oroar mig mer för att tillföra gifter under tiden äggen mognar än de redan släppt, men det kanske bara jag♥️ nog för att man hört flertalet historier om tjejer som vart gravida men ej vetat om de och druckit alkohol osv, sedan fött barn som ej tagit skada. ♥️ 

Jag hade tagit ett graviditetstest for att se om det är väldigt svagt hade jag tolkat det som missfall och starkt att du är gravid. Låter som väldigt mycket blod (för mycket för vanliga mens i mina öron) 🌸

Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-03 12:34:39 följande:

Även om jag började blöda så följer jag tråden. Jag kan ändå inte sluta tycka att det är spännande att följa er. 

Jag fick ju en blödning 12 som varade i fyra dagar. I måndags så fick jag en rejäl blödning så pass så att jag blöder igenom allt. Så har det varit en gång om dagen sen dess men inget blod imellan dom rejäla blödningar. Igår vaknade jag av att sägen var full av blod, sprang på toa och det forsade ut blod och jättestora klumpar. Just vid blödningar så får jag som en kramp i magen. Sen är det inga symptom alls förrän nästa blödning.
    Ringde till KK och förklarade läget och hon frågar om jag är gravid!? Har du tagit något test? Har du några symtom?
    Äää nä ett test för mig blev uteslutet efter alla blödningar. Jajo illamående men det har jag ibland, sjukt ömmabröst är väl det som skulle kunna vara symtom men det kan man ju ha vid mens också.
    Jag ska ta cyklo-f mot blödningarna och ett gravtest och fick en tid till dom på måndag.

För mig känns det uteslutet att vara gravid och skulle bli så chockad om jag är det.
    Har någon varit med om något sånt här?
    Min första tanke är ju att det är något fel på mig. Endometrios, hormonrubbning osv.

(Kanske är detta inte så intressant men ni känns så peppande och omtänksamma mot varandra så ville skriva av mig lite)

Jag skulle ta ett nytt tidigt test imorgon och se om det blir breda

Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-03 10:45:29 följande:

Igår började jag känna molande värk i magen, ilande bröstvårtor och illamående. Idag är dag 8 efter ÄL, och 5 dagar innan mens. Tänkte att jag inbillade mig och tog ett test som mäter 25 mlU/ml och tyckte mig såg den svagaste skuggan, men det gick knappt att se. Tog då ett testa tidigt som mäter 10 mlU/ml och det kom ett svagt streck. Vågar inte tro, är i chock. 

Stort grattis!! 🤩

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 06:53:07 följande:
    Mina skuggor var ➕🥹

Här kommer ett litet klagoinlägg (förlåt om jag drar ner den positiva stämningen med alla plus och ägglossningar) 🌺 

Jag är så trött, min kropp går upp till lh peak eller nära lj peak sen dagen efter ner lite för att ytterligare dagen senare vara nere på basnivå sen dagen efter gör kroppen ett nytt äl försök. Har molande värk nästan varje dag, brösten ömmar till och från, magen är svullen vissa dagar mitt humör går upp och ner och jag vill bara gråta. gått drygt  två månader och kroppens alla försök gör mig helt förstörd. Jag vill bara få en lyckad ägglossning så kroppen kan komma till ro. känner mig så frustrerad 😥

Tack, jag får testa blir snart galen. Tog ett LH test nu som enligt mig är positivt? igen

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 10:20:51 följande:

Förstår det! finns inget värre än att gå och vänta på att ens få en chans att försöka ❤️ Vet inte alls vad som är rimlig tid för kroppen att återhämta sig efter preventivmede. 
    Kanske kan du testa seed cycling eller fertilitets yoga för att försöka balansera kroppen? Jag tror yoga hade en del i att min ägglossning kom i tid denna gången.

Tack! Ja denna molande värk och humör som går som en jojo. Tog ett LH test nu som enligt mig är positiv? ? igen får hålla tummarna att denna gång är min första ägglossning. vi kommer börja försöka först efter jag fått bekräftat att min kropp är i fas. naiv som jag jag trodde jag ju bara några dagar efter avslutande preventivmedel när jag fick positivt test och CB fast gubbe att det bara var och tuta och köra. Så fel jag hade 

Anonym (Lily96) skrev 2025-06-08 12:04:18 följande:

Det är helt okej att klaga ❤️ Vi alla går igenom olika faser i TTC, ibland är det deppigt, ibland lite lättare och ibland hoppfullt. Jag hoppas du får en riktig pik likt mont Everest🏔️

ser inte detta  positivt ut?

stort stort grattis ❤️

Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 17:19:21 följande:

Nu är jag riktigt förvånad men jag plussade idag 😱😄
    Vi hade ju sex typ 6 dagar innan ägglossningen. Jag har druckit alldeles för mycket koffein, löptränat mycket och vi drack alkohol igår för trodde inte alls att det fanns någon chans att jag var gravid.
    Men ville ändå testa idag för har haft väldigt ont i brösten i tre dagar, men trodde ju det berodde på mensen.
    Hoppas jag inte får missfall nu när jag skött mig så dåligt denna månad.

Så trevligt med en till Norrköpings bo 😊

Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-09 21:03:15 följande:

Jaha då förstår jag om de skyndar på det lite 🙈Hoppas ni får ert plus. 

Jo men får kolla ännu längre bort, vill i princip ha gjort det vi kunnat innan ev utredning ☺️

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-09 19:51:58 följande:
    Vet inte var du bor med Lund / Malmö finns flera kliniker som gör det. Ofta kan ivf klinker hjälpa till med det. Jag hade bokat hos lunds ivf klinik och det skulle gå på 4500 att bara spola äggledarna och det är typ vad en privat utredning kostar också och då kan det ibland ingå att man går vidare med spolning. 
    Dock är det i de allra flesta fall inget som hittas men det kan ändå ta tid 😢 Detta är första gången det gått fort för oss att få plus. Tidigare med sonen tog det ett år av försök efter ett ma ❤️

Tack, bor i Norrköping så har kollat här och i Linköping men får kolla längre bort. Ja inte är det billigt 🙈 hade typ vart skönt med något form av svar bara, men förmodligen som du säger inget fel. Hoppas det håller sig kvar för er nu ❤️

Inte helt positivt men säkert inom 24h. Jag hade 5 ÄL stegringar och 8 positiva ÄL test plus CB digital advance som gick från Tim till blinkade och sen fast men ingen ägglossning. Fortsättning följer. 3 månader sedan jag slutade med preventivmedel så hoppas på en riktig ägglossning här snart. 

Tjej90sve skrev 2025-06-11 14:40:32 följande:
    Skulle ni säga att jag har ägglossning? :)  tycker teststrecket är lika rosa som kontrollstrecket i verkligheten!! första gången jag fått såhär på ÄL test efter mitt avslut av p-piller för 2 mån sen!!

Någon som gjort en BIM juli tråd?

Jag hoppas att juli blir månaden när min första ägglossning kommer och att kroppen kan sluta göra nya försök var och annan dag, denna hormonella resa med alla symtom hit och dit utan några riktig ägglossning.

Svar på tråden BIM juni 2025