• valkyrian

BIM juni 2025

Jag hoppar in. Räknar med BIM runt 24 juni på min födelsedag. Upptäckte i fredags förra veckan att min graviditet med BF i början av december hade avstannat. Fick första tabletten i förrgår och tog cytotec igår med ordenlig blödning osv som följd och nu blöder jag som en normal mens så räknar detta som CD1. Men den är precis som TS BIM lite flytande beroende på när ÄL faktiskt kommer och så. Hoppas bli gravid fort på nytt. 

Är 36, fyller 37 nu i juni så känns som att tiden rinner iväg. Den här graviditeten som jag precis förlorat gick fort att få till. Så är även fallet med mina andra barn men man läser ju om hur extremt mycket det sjunker efter 35. Och nu har jag haft mitt första missfall liksom. 

• valkyrian
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-05-14 15:24:14 följande:

Hej! 🌸
    hoppar in från maj tråden, har ingen BIM än så kan inte skriva in mig i listan då det inte kommit igång sedan uttaget av p stav i början på april. 

jag undrar om någon av er tagit ett progesterontest en vecka efter eventuell ägglossning för att få bekräftat om ägglossning skett eller inte?

Jag tempar för att bekräfta ägglossning :)
  • valkyrian

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill 
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    24/6 Valkyrian

• valkyrian
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-15 13:05:29 följande:
    Hoppas det snart kommer igång 🙏
    valkyrian skrev 2025-05-15 08:09:36 följande:

Jag hoppar in. Räknar med BIM runt 24 juni på min födelsedag. Upptäckte i fredags förra veckan att min graviditet med BF i början av december hade avstannat. Fick första tabletten i förrgår och tog cytotec igår med ordenlig blödning osv som följd och nu blöder jag som en normal mens så räknar detta som CD1. Men den är precis som TS BIM lite flytande beroende på när ÄL faktiskt kommer och så. Hoppas bli gravid fort på nytt. 

Är 36, fyller 37 nu i juni så känns som att tiden rinner iväg. Den här graviditeten som jag precis förlorat gick fort att få till. Så är även fallet med mina andra barn men man läser ju om hur extremt mycket det sjunker efter 35. Och nu har jag haft mitt första missfall liksom. 

Beklagar 💔 det är så tufft ❤️
    Tack <3 
    Ja hemskt har det varit :( 
  • valkyrian

Jag ska också försöka att inte vara testnarkoman denna gång men brukar inte hålla. 

• valkyrian

Jag använder också easy@home. Både graviditetstest och ägglossningstest. Har en extremt kort LH topp (3 timmar ca) så missar den oftast men ser ungefär var den varit i och med att LH börja gå upp sen ner (och sen bekräftar ju tempen). Varit så alltid och blivit gravid 5 gånger så helt enkelt bara så min kropp funkar. När jag blev gravid i mars så lyckades jag fånga den. 

Nu är mitt graviditetstest efter missfallet nästan negativt (väldigt svagt plus på 10 mlu test) och har slutat blöda så nu blir det åka av i detta hem i alla fall. Får väl nästan räkna idag som CD1 men ja, vi får väl se var ägglossningen hamnar. Börjar testa LH på måndag tänker jag. 

Om inte mensen kommer innan tänkte jag inte testa förrän på min födelsedag den 24 juni. Kanske lite magiskt tänkande men vad kan vara mer rätt än det som födelsedagspresent nu när jag förlorade min lilla julklapp. 

• valkyrian
    Annpor skrev 2025-05-22 23:12:18 följande:

Tack för peppen, känns fint att vi också är några namn som följts genom några trådar för på familjeliv ett tag. Känns fint att få lite hejarop! ❤️

Har funderat senaste månaderna på det här med fertila flyttningar. Senaste månaderna har det varit mindre mängder om jag jämför med ex den månaden jag sist blev gravid (Augusti som slutade i missfall i höstas) - när vi fick till det då hade jag rikliga mängder och aldrig heller haft så starka streck på mina äl tester. Tror ni att det är något samband i det? Alltså ju mer fertila flygningar man har desto större chanser att det lyckas? OCH - man kan på något sätt öka sina fertila flytningar tror ni ? 🤗

Min senaste graviditet hade jag faktiskt mycket färre tecken på ägglossning, och knappt flytningar alls. så vet inte hur mycket det spelar in. Det enda som avslöjade ägglossning var det positiva lh testet och att tempen steg. 
  • valkyrian

jag var på återbesök hos gyn idag och har rester kvar från min MA så en till omgång cytotec tagen. kul kul. Men förstår det som att kroppen ändå ställer om sig fort när allt väl är ute. Graviditetstesten är extremt svaga men har inte sjunkit på ett tag så detta kanske var lite väntat. Hoppas och tror att jag fortfarande har chans till ägglossning som ger BIM i juni. Bara att vänta och se. 

håller också tummarna för ett hagel av plus i juni 

• valkyrian
    Nanathalie skrev 2025-05-27 09:49:55 följande:

ANG HYPOTYREOS OCH LEVAXIN 

Hej tjejer!
    Jag har sett flera av er skriva om Levaxin och TSH.

Jag har haft HYPOTYREOS alltså underfunktion sedan tonåren och min läkare (endokrinolog, inte via vc pga för mycket okunskap gällande sköldkörteln) har alltid sett till att mitt TSH ligger som högst på 1.0 för att jag ska kunna bli gravid.

Jag har 0.008 just nu. Äter dock en annan medicin som hjälper kroppen att ta upp levaxinet samtidigt, så mitt t3 är snarare intressant snarare än tsh. Men, vill ändå säga det. ❤️

Har också hypotyreos sen länge (sen jag var 21). Vad äter du för stödmedicin? 
  • valkyrian
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyrian 
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Mensen kom men det känns skönt att kroppen är nollställd nu efter missfallet. Juli here I come
Svar på tråden BIM juni 2025