Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

BIM juni 2025

Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-19 16:07:26 följande:

Ni som använder cb advance ägglossningstest. Vilken dag i cykeln börjar ni testa? 

Det står när du skall börja testa beroende på längden av din cykel :)
  • Anonym (.)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-05-30 20:56:17 följande:

Är det någon som förstår sig på cb digital??

Igår fick jag fast smiley(maximal fertilitet) på ägglossningsstickan. Den är ju fast på skärmen i 48h. Men jag hade en till behållare som jag använde imorse och då var cirkeln blank. Ikväll när jag använde behållaren igen blinkade plötsligt gubben (fertil). blinkande har man väll bara innan den fasta smileyn eller?  jag har ju inte spårat min ägglossning ännu Varpå jag använder cb digital för att hitta den. Under förra cykeln fick jag tre fasta gubbar.🤷🏻?♀️ jag hänger inte med och blir inte klokare av testet! 
    Finns det någon/några här inne som förstår sig på cb digital och varför jag hade fast igår kväll och blinkande ikväll? 

Om jag har förstått dom rätt så mäter den inviduella hormon nivåer. Så om du använder en ?ny? behållare så utgår den från dina hormon nivåer den dagen som minsta värde & mäter sedan ökningen av hormonerna. Så jag tolkar det som att när du testar en till behållare i morse som inte har något att jämföra med, så utgår den från att imorse var dina grund nivåer. När du sedan använder den ikväll så har den väl känt av en ökning som den indikerar? Låter de rimligt? ☺️

läser man på bruksanvisningen så skall man inte testa mer när man fått fast smiley, då har den identifierat LH ökningen den cykeln. Hur fick du tre fasta gubbar förra cykeln? Jag har använt dom själv & blivit gravid, har bara använt en behållare och slutat testa när jag får fast smiley 🌻
  • Anonym (.)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-05-31 18:15:47 följande:
    Jag sökte vidare och kom väll fram till ung det du skrev! Tack för svar! 🙏🏽🌸
    Ja du, det vet inte jag eller min man heller. Ringde mödravården i samband med det och de undrade om jag var gravid, men det är jag inte. Dock fick jag sent missfall efter halva graviditeten i slutet på mars, så vet inte om det är därför det spökat som det gjort. Men bm sa att man kan vara hyper fertil efter en graviditet, så kanske det isf? Det är ju därför jag försöker spåra min ägglossning. Har aldrig haft så innan och äe Inte riktigt klok på cb idagsläget så att säga. 🤷🏻?♀️😅
    Ah förstår, beklagar ditt missfall! 🌻 ja det kan man kanske vara, jag blev gravid direkt efter mitt missfall utan mens emellan. Fick missfall tidigt dock, i vecka 5 typ 😊 

Men jag tror det bästa med CB advance är att börja testa utefter den dagen den säger, och sedan testa varje dag fram till fast smiley. När den fasta smileyn kommer så vet man att ägget släpper inom 48h, så bara köra på 😂 känns ändå orimligt att man skall ha flera lh ökningar per cykel så det kanske blir lite knas när man testar för mycket och med olika behållare ❤️ hoppas du snart landar i det! 😊
  • Anonym (.)
    Tjej90sve skrev 2025-06-11 19:53:04 följande:

Lycklig tjej som fått en blinkande smiley ikväll!!

Hur ofta brukar ni ha sex när ni har hög fertilitet? Varje dag? Förstår att ägget släpper inom 24-48 Tim nu?

Måste bara få dessa ungar i säng å ha energi sen för lite mys hehe 

och ja jag gömmer testet i en skafferi låda från barnen haha! :)

Åh grattis! ☺️ jag och sambon låg inte varje dag, jag försökte förutspå när fast smiley skulle komma och försökte se till att vi låg minst 1 gång på blinkande smiley(hade alltid två dagar blinkande) och sedan på fast smiley, och typ dagen efter fast smiley om de gick 😂 men tror inte man behöver tänka så egentligen. gör de som känns bäst för er! För vissa kan ju för mycket bara kännas krystat och som ett måste. för mig kändes det bäst att försöka få in ett ligg på fast smiley, ville inte ha mina fertila dagar som ?måste ligg?. för oss gick det bra! 

ägget släpper upp till 48 timmar efter fast smiley, när du når maximal fertilitet på CB ☺️
  • Anonym (.)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-12 05:54:13 följande:

Idag känner jag mig lite ledsen.
    Min temp har droppat i flera dagar nu så känner mig väldigt orolig för missfall. Står också fortfarande 1-2 veckor på cb veckoindikator.
    Vet att man inte ska ta ut något i förskott, men detta känns ju verkligen inte bra 😭

förstår din oro, det är fruktansvärt i början när man inte märker en tydlig stegring. Jag var besatt av att testa stickor och jämföra styrkor så förstår dig ❤️ hoppas verkligen att det går bra för dig. Vet inte hur långt från befruktning du är, men vet att veckoindikatorn mäter Hcg på ca 500 för att v2-3 skall visas. Det kan ju ta 72h innan hcg fördubblas så du kanske är på väg dit? Finns det någon möjlighet att din ägglossning vart några dagar senare än du trott? Det kan ju också spela roll ❤️

Tjej90sve skrev 2025-06-11 23:46:05 följande:

Min sambo får prestationsångest av detta märker jag verkligen. Kanske inte ska informera han om när det är fast smiley tror jag Cool

okej spännande!

haha exakt , samma här 😂 han visste att jag testade men berättade aldrig vad testet visade 😊 det var mer för han inte tycker om när liggandet blir schemalagt typ. Och jag håller med han! 

• Anonym (.)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-12 12:50:52 följande:
    studerade skrev 2025-06-12 10:23:34 följande:
    Hur långt gången är du? Hur ser din kurva ut? Grattis 🥳 

Så här ser kurvan ut 🥲
    Jag hade positivt ägglossningstest 30 maj. Hade ordentlig ägglossningsmärta 31 maj. 
    Så jag är ju åtminstone 12+ idag. 🤔
    Men ingen blödning än iaf, men är väldigt beredd på det känner jag...
    okej förstår! Jag tempar inte själv men förstår dina tankar kring att tempen droppar. Men är det inte rent krasst möjligt att ägget släppte 1juni då? Ägglossningssmärta kan ju ske innan ägget släpper. Jag är gravid nu i v 8, jag fick 2-3 veckor på CB digital på ägglossning +16 typ. Sedan testade jag inte varje dag givetvis.  men vad jag vill få fram är väl att jag förstår dig & vet hur jobbigt det är, men det är inte över tills man vet! ❤️ håller alla tummar för dig 

något jag gjorde förresten när jag väntade på att 2-3 skulle bli 3+ var att jag öppnade testen och jämförde remsorna 😂 jag hade fått 2-3 och testade typ en vecka senare och det var fortfarande 2-3. Öppnade då båda testerna och såg att det senare testet var myyyyyycket mörkare än det första. Så jag kände mig ändå lugn i att jag borde närma mig 3+. typ två dagar senare slog den över till 3+. Så ditt HCG kanske ändå ökar trots att veckorna inte slår om när man själv tycker att de borde göra det 
  • Anonym (.)
    mothertotwo skrev 2025-06-23 08:41:02 följande:

Ser ni två eller ett streck? För jag är förblindad! Detta test mäter 25 hcg men testade ett som mäter 10 hcg och där kommer inte upp något. Jag kanske inte alls ska förlita mig på babyplans tester? Vilka test rekommenderar ni som man kan köpa på apoteket redan idag? Känns bara så märkligt att min temp höjs, men inga tydliga test.
    Jag tycker mig se något svagt där men jätte märkligt om de som mäter 10hcg inte visar nånting. i den här situationen hade jag köpt Clearblue digitalt som mäter från 10hcg, alternativt de som visar streck som är lite billigare. Tror den blåa färgen i dom är lite lättare att se på. Annars har jag använt mig av RFSU som funkat för mig :) 
  • Anonym (.)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-24 13:45:04 följande:

Grattis Hoppaspåtur! 💕

För mig blev lyckan väldigt kortvarig 😭 fick som mensvärk igår kväll i ca 2 min, gick och kissa och ser då ca 2 droppar blod och en klump mörkrött torkat blod (ca0,5-1cm). Låg sen bara och vänta på att börja blöda men det har inte kommit än. Idag känner jag mig inte lika gravid tyvärr, mindre ömma bröst iaf 😢 ringde barnmorska och de kommer inte göra något, borde jag be/kräva något? Jag är så arg på mig själv att jag ringde igår och skrev in mig, tänk om de kommer börja om med ?ett års försök? nu. skulle inte ringt😭💔

Åh beklagar ❤️ vet inte hur långt du är men jag fick missfall i 4+6 och fick rejäl mensvärk och sedan blödde jag som en riklig mens i fem dagar. Vården gör inget när det är så tidigt för kroppen klarar av det själv. Men eftersom du inte blött mer, finns det någon möjlighet att det inte var missfall? Det är väl det jag skulle trycka på i så fall, att få hjälp att konstatera det 🌻
  • Anonym (.)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-24 16:36:49 följande:
    ❤️ jag är på 4+5. Jag vet inte, magkänslan säger att det inte står rätt till längre men har inte kommit mer blod ännu. Ska prata med barnmorska på fredag om det inte börjat blöda, får försöka pusha för tidig kontroll isåfall. 
    Ah förstår ❤️ såg att du skrev längre upp att du fortfarande har ett starkt graviditets test, det ger mig lite förhoppningar åt dig! när jag fick mitt missfall så hade jag negativt test samma kväll det hände (började blöda på natten). Så mitt HCG var redan under mätbart värde för CB digitalt som mäter 10ml/u innan blödningen började för mig. det är så klart olika för alla och förstår att du går igenom en jätte jobbig oviss tid nu, men hoppas innerligt att blödningen vad nånting annat 🌻håller alla tummar för dig 
  • Anonym (.)
    Anonym (Nr2) skrev 2025-06-26 19:48:14 följande:

Hej!
    Har följt den här tråden lite och hejar på alla och önskar grattis till alla +! Jag fick + för en vecka sen men kan inte sluta testa för nojar så mycket? Hur tycker ni det här ökningen ser ut? Det är mellan 11-17 dp, torkade prover.

Rosen3 skrev 2025-06-26 20:25:04 följande:
    Hej!

Vill oxå önska alla grattis som fått plus! Har inte följt tråden så mycket ännu och har inte vågat skriva då vi fått 6 tidigare missfall. Så för oss är det verkligen ingen garanti. 

Visar oxå mina stickor från DPO 11-21. 

Dem har ökat men är rädd att dem inte blivit tillräckligt starka tillräckligt snabbt. Önskar oxå lite tankar från er som anonym2, tycker för övrigt dina test ser fina ut.  

Tycker båda era ser jätte fina ut! jag fastnade med i test träsket men båda era ser ju fina ut ☺️ tycker era är starkare i ökning än vad mina var och jag är nu gravid i v 10 och har fått se ett knyte där inne 🌷 grattis till er båda! 

• Anonym (.)
    Rosen3 skrev 2025-06-27 06:07:50 följande:

Grattis! Tack för peppen! Hoppas såklart att det är något. Förra gången ökade när jag fick ett av missfallen så ökade det tillslut men det var väldigt ojämn ökning. 

Har du några symtom än? Och när började dem? :)

Tack! ❤️ hade också ett missfall månaden innan jag blev gravid, det satte en del oro i mig med. Svårt att inte bli orolig när man vart med om det tidigare! 

ja mina symptom började några dagar efter BIM. Trötthet som inte går att sova bort och som fortfarande sitter i, behöver ta en nap mitt på dagen ibland trots att jag snittar 12 timmar sömn per natt nu. Har haft semester i tre veckor så har kunnat sova på 😂 började känna ömma bröst tidigt, ont i huvudet varje dag sen BIM typ. Typ som spänningshuvudvärk. Nu på senare veckor är jag torr i munnen, täpt i näsan, ömma nipples och bröst fortfarande. Hade växtvärk i benen nån dag i v6 som jag läste beror på att blodkärlen vidgas. Något jag märkte tidigt också var min sjukliga irritation på allt 😂 har sluppit illamåendet så det är jag tacksam över! Är alltid hungrig men aldrig sugen på nått.. ja listan kan göras lång haha 

hoppas du har ditt guldägg nu & att allt kommer gå bra för dig! 🌷

Svar på tråden BIM juni 2025