Inlägg från: Anonym 8296 |Visa alla inlägg
  • Anonym 8296

BIM juni 2025

Här är det ÄL inom närmsta dagarna. Sambon känner press igen och vill inte ens ligga pga det, allt känns så hopplöst. 

ni som har spolat äggledarna, går ni på utredning eller hur har ni fått till det? jag vill verkligen verkligen kolla min fertilitet för att känna en aningen mindre stress. Men min sambo vill inte det..och tydligen måste han vara med för att jag vill kolla upp mig?  
    känner mig så nedbruten i allt, tiden bara springer iväg men kommer ingenstans.

• Anonym 8296

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

• Anonym 8296
    Siripiri skrev 2025-06-01 20:32:57 följande:
    Jag själv oroar mig mer för att tillföra gifter under tiden äggen mognar än de redan släppt, men det kanske bara jag♥️ nog för att man hört flertalet historier om tjejer som vart gravida men ej vetat om de och druckit alkohol osv, sedan fött barn som ej tagit skada. ♥️ 

Så har jag aldrig tänkt faktiskt 🙈 Men intressant att tänka på! Nu dricker jag inte jättemycket men något glas kan det bli mellan mens och bim...försöker leva här och nu, även om det är otroligt svårt och det mesta i mitt huvud kretsar kring att få barn! Satt och kollade på barnvagn & kläder idag & drömde?såg att det var någon annan här som klickat hem kläder, kunde varit jag 😅 Skönt att kunna känna igen sig och dela med andra ❤️

• Anonym 8296
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-02 17:48:13 följande:
    Kanske sent svar men jag är frisör och det är absolut ingen fara att färga håret. Vi jobbar ju fortfarande när vi är gravida och håller på med färg, blekning och andra kemikalier hela dagarna så det behöver du inte oroa dig över❤️
    åå tack snälla för ditt svar, precis kommit hem från frissan så detta känns lugnande 🙏🏻 Tack, en sak mindre att tänka på 😂 
  • Anonym 8296

ÄL +9 Eller 10 idag, BIM söndag elr måndag. Kunde bara inte hålla mig från att testa imorse, negativt 🙃 besviken men lite hopp har kommit tillbaka ikväll, jag känner mig annorlunda i kroppen, svullen, gasig, illamående till och från,  suger/spänner på ett konstigt vis i magen, annorlunda flytningar, hög temp. Senast jag var gravid testade jag också negativt på äl +9 & tog inte fler tester förens BIM +3 och då var det positiv.
    Kanske testar på lördag igen, har bara använt CB  digitalt ultratidigt?lite sugen på att testa det som inte är digitalt. läste nu att det ska vara deras mest känsliga test? Någon som har jämfört mellan dom? Dom digitala är ju mycket dyrare och därför har jag tänkt att dom skulle vara bäst?

någon annan med bim söndag eller måndag som har testat? 😊

Svar på tråden BIM juni 2025