Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM juni 2025

Hej tråden. Fick mens idag och får joina junitråden och hoppas att det är månaden vår regnbåge kommer 🙏🏻💕 

Maj var första månaden min menscykel funkade som normalt efter allt jag varit med om i vinter (var tvungen avbryta min graviditet i v 17), men blev ingen graviditet så nytt försök nu i juni.

Jag kör ÄL-test och tempar så oftast har jag väldigt bra koll på allt 😅 BIM kommer bli nångång i mitten på juni.

• Anonym (Saltakatten)
    Annpor skrev 2025-05-22 23:12:18 följande:

Tack för peppen, känns fint att vi också är några namn som följts genom några trådar för på familjeliv ett tag. Känns fint att få lite hejarop! ❤️

Har funderat senaste månaderna på det här med fertila flyttningar. Senaste månaderna har det varit mindre mängder om jag jämför med ex den månaden jag sist blev gravid (Augusti som slutade i missfall i höstas) - när vi fick till det då hade jag rikliga mängder och aldrig heller haft så starka streck på mina äl tester. Tror ni att det är något samband i det? Alltså ju mer fertila flygningar man har desto större chanser att det lyckas? OCH - man kan på något sätt öka sina fertila flytningar tror ni ? 🤗

Jag höll helt på missa ÄL sist jag blev gravid, hade inte alls dom där typiska flygningarna, var ju tur jag körde med ÄL-test annars hade vi missat den chansen 😅

Jag var förut också orolig över att jag inte så ofta har sådär jättemkt fertila flytningar men uppenbarligen ägglossar jag och blir gravid ändå så jag har börjat tagga ner lite med den oron.

Man har ju läst om dom som tar Bisolvon och tycker sig få mer flytningar, eller dricker massa grapefrukt, tar rosenrot osv. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-05-24 06:13:32 följande:

Hej! Fick mens idag så hoppar över hit från maj-tråden. Varit med i ett antal trådar nu och det här blir vårt 10e försök för första barnet. Ett MA i bagaget för 5 år sedan.

Jag börjar undra om det är problem med att min lutealfas är för kort. Den är 10-11 dagar alltid. Idag fick jag mens på äl+11 så då räknar man väl att lutealfasen blev 10 dagar..? Jag har förstått att kortare än 10 så är det problem men kanske jag är på gränsen? 

Jäkla skit med mens, sitter med värsta mensvärken och syndfloden delux så den här mensen kom verkligen rejält 😆

Jag har för övrigt kortare lutealfas. När jag var yngre var den 12, nu 11. Men jag har ju varit gravid många gånger ändå och gjorde i höstas en liten mindre utredning för jag ville veta hur det stod till med fertiliteten i och med att jag är äldre, och jag hade bra progesteronvärde efter ÄL, det var kring 30-40 trots mina få dagar. Lite lätt nedsatt nivå för äggreserv vilket är normalt med tanke på åldern men vad inte påväg in i klimakteriet på länge trodde läkaren 😅😬

Så jag tror inte man behöver oroa sig bara för att man har kortare lutealfas men man måste väl kolla med blodprov för att veta säkert om det kan påverka chanserna.

Att det ska vara så himla svårt att bli gravid egentligen. Så mycket som ska stämma.
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Väntanpånr2) skrev 2025-05-24 18:30:54 följande:

Hej tjejer! 

vi försöker få ett syskon till sonen och jag har hållit mig lite utanför trådarna för att försöka att inte tänka för mycket men har gått in och läst lite då och då.

sonen vart till på andra försöket och nu har vi försökt i över ett år och börjar ta på ens psyke har kört Natural cycles hela tiden och tempat men försöker mig på ägglossningstest nu men tycker det är svårt så skulle vilja ha lite tips! 

idag har jag tagit test på morgonen och nu vid 17 är det senaste positivt? 

har haft väldig mycket ägglossningssmärta nu på dagen så misstänker att det är på gång.

så om det senaste är positivt borde ägglossningen vara typ i morgon kväll? 

Vad jobbigt att det tar sån tid med stskonförsök, förstår frustrationen. Vi försöker oss på en sladdis, ett tredje sista barn.  Blev gravid hyffsat snabbt men har fått ett tidigt missfall och måstat avbryta en graviditet nästan halvvägs, så har fortfarande inte lyckats hela vägen. Det tär verkligen, men jag är inte redo att ge upp än. Hoppas på att få lyckas snart igen, tredje gången gillt. Det tar verkligen på psyket som du skriver 💔

ÄL brukar man ju säga sker cirka 1 dygn efter positivt utslag, svårt att säga exakt när förstås men det är ju inte så viktigt egentligen då spermierna kan leva i flera dagar. Brukar sägas att ägget kan befruktas i max 24 timmar efter det släppt men många forskare tror att det är betydligt kortare tid än så, vissa ägg kanske bara kan befruktas några timmar. Individuellt som med allt. Bäst att ha sex just innan ägget släpper så simmare finns och väntar iaf 😊 

Håller tummarna att juni är månaden både för mig och er 🤞🏻

• Anonym (Saltakatten)

Äntligen är mensen över, lite roligare att börja vänta på ÄL som förhoppningsvis sker i mitten/slutet på nästa vecka. Är lite nervös den här gången att ÄL ska ske tidigare, den kan ju göra det ibland. Min man är bortrest i början på nästa vecka och jag kommer bli så sur om ÄL sker då 😆 

Vi får väl ta en snabbis på morgonen innan han drar just in case 😂 Detta med att pricka ÄL asså. Var så jäkla glad att vi var ute ur den cirkusen när jag blev gravid nu senast. Och så är man tillbaka på ruta ett igen, så less faktiskt.

• Anonym (Saltakatten)
    Siripiri skrev 2025-05-29 15:41:26 följande:

Hoppas det sker i slutet på nästa vecka 😁 hoppas jag får ÄL då med och att den inte kommer tidigt denna gången med😅 
    Som är mannen hemma på heltid nu så behöver inte planera för det längre🙏🏼 

Men en snabbis är nog ingen dum idé, man vet aldrig va kroppen hittar på! 

Min man reser väldigt sällan så jag brukar inte heller behöva oroa mig över planering av liggande, haha. Det vore ju typiskt om han är borta exakt under ÄL, men bara gilla läget om det blir så  😅 Jag känner väl mest att jag inte vill gå miste om en månad, men försöker tänka bort den stressen. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-01 10:38:48 följande:

Kickar igång månadens BIMtråd med ++ !!  
    Riktigt glad. Kämpat länge. Kan knappt tro det är sant. 
    Stort grattis 🌸😍 Så himla häftigt att helt plötsligt så blir teset positivt och man är gravid. Bösta känslan 😄
  • Anonym (Saltakatten)

Jag har firat min minsting i helgen, min lilla pojke som inte är så liten längre 😭❤️ 10 år, helt sjukt var åren går snabbt. Blev så blödig när jag kollade på gamla foton och filmsnuttar från när han var bebis och liten. Dels en sorg att tiden går så snabbt och det blir så tydligt att man bara har barnen till låns, fint också förstås att dom växer och blir mer sina egna och skapar sig sitt egna sociala liv osv. Men måste tiden gå så snabbt?!

Blev lite sorgsen också över att vi hade en liten pojke till i magen i vintras och som ju inte kommer till oss nu, aj i hjärtat. Men förhoppningsvis får vi uppleva en sista liten bebis och en sista liten en igen. ÄL närmar sig tror jag, men jag hoppas det dröjer minst 3-4 dagar till så maken hinner hem från jobbresan 😅🙏🏻

• Anonym (Saltakatten)

Jag har alltid levt som vanligt under tiden vi försökt skaffa barn. Äter bra, tränar lagom, dricker vin ibland osv. Det enda jag gör annorlunda är att jag tar folsyra och Q10 och dricker lite mindre kaffe.

Min kropp verkar ju funka och jag blir gravid trots att jag dricker vin ibland exempelvis. Inte blivit mer gravid om jag skippat vissa saker. Däremot hade jag mer oregelbunden ÄL under tiden jag var lite överviktig och åt mkt socker. Det gillade inte mina hormoner, så fort jag gått ner 5-7 kg blev ÄL regelbunden igen. Så just min hormonbalans verkar vara känslig för vad vågen visar 🙈

Jag är i grunden frisör och jobbade flera år på salong när jag var yngre, inget vi då avrådde från, och många frisörer jobbade ju gravida 😊 Dagens preparat är ännu mer skonsamma än bara för 10 år sedan så det blir ännu bättre på den fronten också.

Men man känner själv vad man tycker känns bra och inte och vad som är rätt och fel för en själv 😊 

• Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-02 09:19:04 följande:
    Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).
    Guuud så spännande 😬😍🤞🏻 Jag ser tydligt på detta test. Läste att du skrivit att din temp också ökat och det var mitt första tecken på graviditet mina två senaste graviditeter 😄
Svar på tråden BIM juni 2025