Vallmo93 skrev 2025-05-29 15:44:42 följande:
Massa styrkekramar för alla som kämpar med bd och annat ❤️
Har ÄL mest troligt imorgon cd 17 (starka äl-test idag, om än inte peak/vet inte om peaken var inatt). Vi fick till bd väldigt bra den här månaden (cd 12,14,16) men det är väldigt tufft och planerat sex, med tydlig agenda 🙈 dessa dagar tycker jag mig känna tydliga dragningar/nästan lite svidande känsla på vänster sida vilket också är den sidan jag har bortopererat äggledaren i mars. Så trots bra bd är jag lite nedslagen med känslan att jag ägglossar på vänster sida nu 😢 (vilket ägget såklart fortfarande kan plockas upp, men känns ju inte som min optimalaste sida.). Ah mycket tunga tankar trots egentligen bra dagar!
Till det positiva så har jag träffat endokrinologen och ska få börja med levaxin (med svag dos till att börja med). Var egentligen ingen diskussion efter att jag berättade att vi försöker bli gravida. Att jag har höga prover av antikroppar sa han dock inte påverkar att bli gravid/missfallsrisk. Men tänker att jag ändå ska läsa på och bli bättre på antiinflammatorisk kost också 🤗
för mig är den jobbigaste och mest ångestfyllda tiden mellan ÄL och BIM, som jag nu går in i 😂 Ska försöka inte stressa och tänka för mycket den här kommande veckan dock.
Kul med ÄL och att ni fått till sex när det ?behövs?, även om det är planerande runt det 😅 Du behöver inte svara om du inte vill, men kan man ägglossa ändå på vänster sida om du opererat bort äggledare? Eller är det så att du måste släppa på höger för att det ska fungera?
Kul med Levaxin! 😁 Eller ?kul och kul?, men toppen med en så bra endokrinolog som förstår sambandet och vikten av bra värde för graviditet. Hoppas du känner som jag, att du även blir lite piggare. Jag märkte skillnad direkt, även om jag tar minsta dosen på 25 mikrogram. Jag vet inte alls om det kommer bli samma för dig men troligtvis har Levaxinet fått fart på mina hormoner så jag fick ÄL redan dag 10 och höll på att missa sex för det var så tidigt 😅 Tack vare att jag nu känner igen tecken på ÄL så tog jag test och upptäckte ökning.
lycka till! Spännande att följa 😁❤️