Inlägg från: Anonym (Enlitentill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enlitentill)

BIM juni 2025

Hej hoppar in här ifrån maj tråden. Efter en otroligt sen mens kom den nu till slut. Denna gång ska jag beställa ägglossningstest och så jag får lite bättre koll.

6/6 Valentines

8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill 
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
  • Anonym (Enlitentill)

Jag tar bort mig från listan. Har inte fått min mens som jag trodde, vara spottings. Något stämmer inte för är inte gravid men får ändå inte mens så jag skiter i detta ett tag. Känns inte ens kul längre... sorry för negativt inlägg men lycka till, till er andra ❤️

6/6 Valentines

8/6 Majsipajsi
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    24/6 Valkyrian
  • Anonym (Enlitentill)

Bara för att jag gick ur listan och tänkte skita i allt så kom mensen nu 😅😂har aldrig haft sånt här krångel. 10 dagar sen, super konstigt. 

• Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-15 20:28:25 följande:
    Ibland behöver man bara ge upp 😅 
    Jag brukar alltid ge upp dagarna innan jag får positiva lh test och säga till sambon att det blir ingen ägglossning, sen dagen efter brukar de bli starkare 😂 
    Skönt att den kom om den nu ändå skulle komma! Hoppas nästa cykel blir böttre 🙏
    Haha ja tydligen, ja så skönt att den kom. Att vara fast i sånt mellanläge tog verkligen på mitt psyke 😅
    Men ska försöka att slappna av lite mer nu om det går ????

Tack så mycket 🥰
  • Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-05-16 06:36:46 följande:

Verkar den vara på riktigt denna gång? 

då får du spara teststickorna du beställt till nästa månad istället med förhoppningen om ett plus :)

Ja nu är den helt på riktigt, jag har alltid mycket mens så jag får sova med både binda och tampong och det fick jag göra inatt också. Men funderar på om det ändå fäste men det var något fel eftersom allt var så konstigt. Men men nu nya tag. 🙂
    Ja de kommer till användning ändå 🙂 Men ska verkligen försöka vänta med att testa till typ dagen efter bim så det slipper bli sån här extra väntan igen 😅 säger jag nu iallafall 😂😂
  • Anonym (Enlitentill)

Ni som använder cb advance ägglossningstest. Vilken dag i cykeln börjar ni testa? 

• Anonym (Enlitentill)
    Anonym (.) skrev 2025-05-19 18:34:41 följande:
    Det står när du skall börja testa beroende på längden av din cykel :)
    Jo jag såg men den varierar lite men vill inte missa, men vill inte att stickorna ska ta slut innan ägglossningen kommer. Om man har en cykel på 28 dagar ska man testa dag 8 tror jag. Men denna mens beter sig inte som vanligt så vet inte hur jag ska räkna 😅 hade ju typ spottings flera dagar innan mensen började. Den är fortfarande väldigt riklig och har haft väldigt ont i magen. Känns precis som ett missfall. 
  • Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-05-21 17:49:08 följande:

Dags att börja med ÄL tester i dagarna men är osäker på hur det kommer gå denna månad. Enligt appen har jag äl på tisdag nästa vecka då sambon jobbar sena skiftet, och nu i helgen ska han träffa vänner där det innebär cigarrer och alkohol. Inte precis bästa förutsättningarna för bra spermier och jag hade helst velat köra varannan dag från fredag men det kommer ju inte gå nu. Har jag tur så är han pigg nog för det på söndag och sen måste jag hålla mig vaken tills han kommer hem nästa vecka. Kommer bli toppen. 

någon annan med skiftarbete som ställer till det?

Inte skift. Men en gubbe som inte vill ha sex så ofta tyvärr. Så jag funderar på hur jag också ska få till det när det är dax. Ska börja med cb advance på söndag tänkte jag. Så när den börjar blinka kanske vänta 1 dag och försöka ha sex sen ha sex igen vid fast gubbe om det nu går att få till. Men man blir så stressad när man vet att det inte bara går när man själv vill 🥲

Och det här med alkohol och cigg behöver du nog inte vara bekymrad över. Tror inte att det påverkar så mkt av enstaka tillfällen utan över lång tid i så fall ❤️
  • Anonym (Enlitentill)

Fick min första blinkande gubbe idag. Men har mycket fertilt sekret och min temp har droppat lite (enligt klockan) så det är väl inte helt tillförlitlig. Men ska försöka få till det idag så jag inte missar min chans. Och hoppas att det räcker som försök 😅 

• Anonym (Enlitentill)
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-05-26 21:19:21 följande:

Idag var det som att öppna en kran och det forsade blod. Jag är så less på den här kroppen och hur ur balans den är. Hur långt efter missfall har era cyklar blivit "normala" igen? Har någon några tips på hur man får bra koll på äl? Jag börjar ändå tappa hoppet om att få en till och det gör mig så ledsen. Även om jag är otroligt tacksam för dom jag har.

Jag håller tummarna för er andra.

Har haft 2 tidiga missfall då var mensen längre men ganska som vanligt de gångerna. Har haft ett försenat missfall och även gjort en abort. Då fick jag ta tabletter. Då var mensen väldigt lång och konstig så då tog det ca en cykel emellan att det blev som vanligt igen. 
    Men det är väl så olika från person till person men så här var det för mig iaf 🙂
Svar på tråden BIM juni 2025