• Tjej90sve

BIM juni 2025

Jag hoppar över här från majtråden.
    Har ännu inte fått min mens, negativa gravtest och min första riktiga mens efter p-piller som jag inväntar. På torsdag har det gått 5 v sen mensen jag fick när jag slutade med ppiller (antar det inte var någon ägglossning i den mensen)

Tror aldrig jag velat ha mens så mkt som nu, så jag kan se att min kropp fungerar någorlunda 

• Tjej90sve

Jag hoppar över här från majtråden.
    Har ännu inte fått min mens, negativa gravtest och min första riktiga mens efter p-piller som jag inväntar. På torsdag har det gått 5 v sen mensen jag fick när jag slutade med ppiller (antar det inte var någon ägglossning i den mensen)

Tror aldrig jag velat ha mens så mkt som nu, så jag kan se att min kropp fungerar någorlunda.

• Tjej90sve

Woho fick min mens nu, första riktiga mensen efter avslut med p-pille. Fick en menscykel på 35 dagar, men antar den kan ändras till nästa månad igen. Känns skönt att mensen är igång så man vet att kroppen fungerar 🙂 

Enligt appen Premom hade jag ägglossning 13 maj och vid hade sex 12 maj. Så antar att det inte tog denna gång. Dock var mitt streck på ägglossningstestet inte så himla starkt men det starkaste jag hade denna månad som gått.

• Tjej90sve

Den där oturen brukar vi ha. Nån gång har min sambo slutat lite tidigare så han skulle hinna hem till mig för lite mys innan sonen kommit hem från skolan. Men då kan ex. min mamma dyka upp, telefonen ringer etc.

barn har några år mellan sig och yngsta tjorvar på kvällarna så innan vi ska få tid för oss så är man död och inte alls sugen. Å när man är sugen på ex. efm/dagen då kan man inte. Skulle ha mer sex om de var bara jag å sambon. Vi försöker så gott vi kan haha

Anonym (Ardna) skrev 2025-05-28 20:53:28 följande:

Idag är första gången det känts hopplöst med syskonförsök. Vill bara ge upp(vet att vi är lyckligt lottade som har sonen). 

Brukar inte kolla sekretet men var nyfiken om jag hade äggviteflytningar inuti eller vad man ska säga och de var alldeles krämiga. Jag förstår inte 24 h sen första positiva lh testet och flytningarna är inte ens kvar, eller har de inte kommit än?! Så lagom till min man kom hem kändes det lönlöst att ligga, men jag behövde ett tröstligg. 

Precis vi börjat vaknar bebis och gråter, vi avbryter och tröstar honom fortfarande inställda på en snabbis när det knackar på dörren 😩 PÅ RIKTIGT! 

• Tjej90sve

Roligt med ett plus!

Min mens är precis över! Har beställt hem några ägglossningstest. Men när är det vanligtvis att ha sin ägglossning?

Jag vill inte testa varje dag då jag känner en stress över det. Sa tidigare att jag inte skulle testa ägglossningen denna månad. Men det är första månaden med min naturliga mens efter ätit p-piller och fått en mens tidigare direkt efter jag slutade med dem, så känns lite spännande att se när ägglossning äger rum.

• Tjej90sve

Nej det har den kanske intr blivit men minns att jag haft menscykel på över 30 dagar när jag var yngre. Och denna mens kom efter 35 dagar. Så vi får ju se, men ska börja testa kring dag 14, chansen är att ägglossningen faller in lite senare om jag har längre cykel.

Sarasi skrev 2025-06-01 16:57:49 följande:
    Ägglossningen sker ca två veckor innan nästa mens. Har din mens blivit regelbunden efter p-piller? Annars kan du behöva ta under längre tid för att inte missa den. 
  • Tjej90sve

Någon här med flera barn som gör att ens ?mys? försvåras? idag tänkte vi ha men då kom äldsta barnet hem med massa kompisar och yngsta hade också en kompis här. När dem sticker iväg till kompisar så har man ju mer tid eller när dem är utomhus. Mina barn är lite äldre och kan vara själva. Det har dock bara regnat här idag.

Tur så hade jag inget + på ägglossningstickan iaf :P

Några tips hur man ens ibland får tid/ork att få till det? :)

• Tjej90sve

Låter som här. Ibland känner vi oss lite tokiga som försöker få till det när barnen är hemma  vakna. Men vad ska man göra? Yngsta sonen är dock i mellan åldern så han är så medveten å inte riktigt inne i sin värld när han är hemma som den äldsta. Vi brukar säga vi ska vila en stund innan maten. Hos oss är det inget konstigt att man kan gå å vila i sovrummet en stund pga sjukdom så det förstår dem inte Iaf att vi skulle göra något annat :)

ja det känns på sömnkonto ju äldre barnen blir för dem är ju vakna längre å längre så våran mysstund blir mkt senare än vad man orkar

Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-07 23:52:59 följande:
    Relaterar 🙈

Ibland om barnen är ute eller hos kompisar så passar vi på men om vi har lust eller att ÄL är på gång. Våra barn kan också ta frulle själv o chilla vid Tv:n länge på lediga dagar så då kan det bli lite mys innan vi kliver upp. Blir inga långa mysstunder då men bättre än inget 😅

Annars så blir det sent innan vi ska sova, får helt enkelt offra lite av sömnen, har inte lyckats komma på nåt annat sätt. Just för vår del så tycker vi båda att det är viktigt att få till det med jämna mellanrum och då får sömnkontot stryka med vissa gånger. 

Har tyvärr inga geniala tips 😅
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-07 23:52:59 följande:
    Relaterar 🙈

Ibland om barnen är ute eller hos kompisar så passar vi på men om vi har lust eller att ÄL är på gång. Våra barn kan också ta frulle själv o chilla vid Tv:n länge på lediga dagar så då kan det bli lite mys innan vi kliver upp. Blir inga långa mysstunder då men bättre än inget 😅

Annars så blir det sent innan vi ska sova, får helt enkelt offra lite av sömnen, har inte lyckats komma på nåt annat sätt. Just för vår del så tycker vi båda att det är viktigt att få till det med jämna mellanrum och då får sömnkontot stryka med vissa gånger. 

Har tyvärr inga geniala tips 😅

• Tjej90sve
    La precis in mig i BIM listan

1/6 becky ➕

1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕

12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Tjej90sve

En liten uppdatering från min sida.
    Ska enligt appen börja ha ägglossning snart och jag tycker att ältesterna börja stegra i färg. Ikväll tyckte jag att det var väldigt nära i färg. Förra månaden första månaden utan p-piller så hamnade jag inte riktigt där så tror inte jag hade någon ägglossning trots mens.

Så denna månad hoppas jag på ÄL Skrattande men nu kör vi månad 2 försök att bli gravid! 

Svar på tråden BIM juni 2025