Inlägg från: Anonym (A-Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A-Ö)

BIM juni 2025

Hej,
    Har två sen innan, försöker också med en sladdis för att få ett gemensamt barn med min man. Har genomgått två sena missfall halvvägs i graviditeten (inom loppet av ett år). Fick 3 positiva CB - digitala ägglossningsstickor under loppet av min senaste cykel? fråga mig inte hur, för jag har ingen aning ( har ingen pågående graviditet). Därav är jag inte helt säker på när jag har äl, men misstänker datum Utifrån senaste mens Och hur det varit innan. Men nu är man där man är och Skriver också in mig här.

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria

• Anonym (A-Ö)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-29 07:15:28 följande:

Fast gubbe på cb advance idag. 
    Fick inte till det igår och jag försökte verkligen... jäkla gubbe... Inte nog med att han förstör våra chanser. Känner mig verkligen som den osexigaste i världen när han inte vill.... 
    Jaja får hoppas det räcker med den i måndags för idag lär det inte bli...
    Får väl satsa på nästa månad istället 🥲

Har också fast smiley idag. Hade ihop det två dagar sen, innan han gick på skift. Han kommer hem imorn. Har bett honom sluta lite tidigare 🤭 för att hinna få till det, men är rädd för att det kanske är kört denna cykel. Får hålla tummarna för oss som har det lite svårare att få till det i tid med allt vad det nu innebär. 😏♥️

Ursäkta frågan: men Har din man/sambo sagt varför han inte vill? Känner han till din cykel och vill han ha fler barn? ♥️
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-30 08:51:06 följande:
    Då har du lite bättre chanser än mig iaf 😅❤️

Han har väldigt låg sexlust över lag. Så sex typ 2 gånger i månaden räcker för honom. Vilket är jätte tråkigt, men eftersom jag älskar honom har jag fått acceptera det bara. Han känner inte till min cykel direkt. Kan inte prata eller stressa honom med detta för då kommer det definitivt inte bli något.
    Han vill egentligen inte ha fler men har gått med på det men sagt att det får bli som det blir.
    Men han är verkligen världens bästa pappa och jag vet att det blir bra bara bebisen väl kommit (om den kommer), men han oroar sig för mycket.

Jag tror förstår. Synd när det inte klaffar. Men hoppas på att det ska gå vägen, eftersom ni båda ändå är med på en utökning. ♥️

Ja, man vet ju aldrig, men hoppas på det absolut bästa denna månad!🥰 Försöker ju lista ut min cykel, så jag vet inte om äl sker idag imorn eller senare🤭 enligt CB var det en fast smiley igår. Vid test idag var det  tom/blank cirkel. Man lever på hoppet!

• Anonym (A-Ö)

Är det någon som förstår sig på cb digital??

Igår fick jag fast smiley(maximal fertilitet) på ägglossningsstickan. Den är ju fast på skärmen i 48h. Men jag hade en till behållare som jag använde imorse och då var cirkeln blank. Ikväll när jag använde behållaren igen blinkade plötsligt gubben (fertil). blinkande har man väll bara innan den fasta smileyn eller?  jag har ju inte spårat min ägglossning ännu Varpå jag använder cb digital för att hitta den. Under förra cykeln fick jag tre fasta gubbar.🤷🏻?♀️ jag hänger inte med och blir inte klokare av testet! 
    Finns det någon/några här inne som förstår sig på cb digital och varför jag hade fast igår kväll och blinkande ikväll? 

• Anonym (A-Ö)
    Anonym (.) skrev 2025-05-30 22:12:14 följande:
    Om jag har förstått dom rätt så mäter den inviduella hormon nivåer. Så om du använder en ?ny? behållare så utgår den från dina hormon nivåer den dagen som minsta värde & mäter sedan ökningen av hormonerna. Så jag tolkar det som att när du testar en till behållare i morse som inte har något att jämföra med, så utgår den från att imorse var dina grund nivåer. När du sedan använder den ikväll så har den väl känt av en ökning som den indikerar? Låter de rimligt? ☺️

läser man på bruksanvisningen så skall man inte testa mer när man fått fast smiley, då har den identifierat LH ökningen den cykeln. Hur fick du tre fasta gubbar förra cykeln? Jag har använt dom själv & blivit gravid, har bara använt en behållare och slutat testa när jag får fast smiley 🌻
    Jag sökte vidare och kom väll fram till ung det du skrev! Tack för svar! 🙏🏽🌸
    Ja du, det vet inte jag eller min man heller. Ringde mödravården i samband med det och de undrade om jag var gravid, men det är jag inte. Dock fick jag sent missfall efter halva graviditeten i slutet på mars, så vet inte om det är därför det spökat som det gjort. Men bm sa att man kan vara hyper fertil efter en graviditet, så kanske det isf? Det är ju därför jag försöker spåra min ägglossning. Har aldrig haft så innan och äe Inte riktigt klok på cb idagsläget så att säga. 🤷🏻?♀️😅
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (.) skrev 2025-05-31 18:36:07 följande:
    Ah förstår, beklagar ditt missfall! 🌻 ja det kan man kanske vara, jag blev gravid direkt efter mitt missfall utan mens emellan. Fick missfall tidigt dock, i vecka 5 typ 😊 

Men jag tror det bästa med CB advance är att börja testa utefter den dagen den säger, och sedan testa varje dag fram till fast smiley. När den fasta smileyn kommer så vet man att ägget släpper inom 48h, så bara köra på 😂 känns ändå orimligt att man skall ha flera lh ökningar per cykel så det kanske blir lite knas när man testar för mycket och med olika behållare ❤️ hoppas du snart landar i det! 😊

Tack! 🌸
    åh va härligt för er! Det är ju fantastiskt när det går så fort. Jo, Vi avråddes från att testa direkt iom chorioamnionit - infektion. Men nu ska det vara good to go. 

ja det är nog så. Det var väldigt underligt iaf. Får hoppas på det bästa För denna månad, för oss alla!♥️

• Anonym (A-Ö)

Uppdaterar listan:

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Anonym (A-Ö)
    Valentines skrev 2025-06-06 10:30:35 följande:

Idag är min BIM-dag, mensen har inte kommit och testerna är fortsatt positiva så lägger in mitt plus på listan och håller tummarna för att det blir många fler denna månad ❤️ 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Stort grattis🥳♥️ stort! 

Hur många dagar innan bim plussade du första gången denna cykel? Har bm 13 juni. Vet inte om jag bör börja testa!?

• Anonym (A-Ö)

Har Äl + 10 på tisdag (tror jag), men man pendlar mellan hopp och hopplöshet.  Så testade jag idag och tyckte mig se ett super mega svagt streck. Frågade min man om han såg det. Han såg inte det jag såg🥴, så jag började leka med ljusstyrkan på bilden för att han skulle kunna se det jag tyckte mig se. Man vill det här så gärna att man nästan ser streck som inte existerar.  Men med denna bild tyckte även han att han kunde se ett mega svagt streck. Sen måste det absolut inte betyda något. Men när man pendlar mot hopplöshet, får man tillbaka ett uns hopp när man tycker Sig se ett super svagt streck. Någon som känner igen sig?😅

Vi vill så gärna få vår 🌈 bebis,  efter två sena mf i v 20. 

• Anonym (A-Ö)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 20:51:23 följande:
    Håller tummarna 🤞🙏➕🌈

Tack snälla! 🙏🏽🤞🏼➕????🏽

Har ni startat en tråd för alla som har bf februari 2026? Så kan alla som får plus följas åt där☺️ 

• Anonym (A-Ö)

Det var ett tecken som bara blev frågetecken😅

• Anonym (A-Ö)

Nu tog vi testerna och oj så glada vi blev! 🥰????🏽
    Man får hoppas det håller hela vägen denna gång. 🙏🏽🌈➕

• Anonym (A-Ö)

Uppdaterar listan: 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Anonym (A-Ö)
    Siripiri skrev 2025-06-10 18:22:23 följande:
    Whuaaa grattis 😍♥️
    Stort tack! 🥰♥️ hoppas det samma för er! 🙏🏽➕
  • Anonym (A-Ö)
    studerade skrev 2025-06-10 19:36:43 följande:
    Grattis kan inte bli tydligare än så ❤️❤️❤️
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-10 19:29:35 följande:

Jag har iaf fått svar nu. Jag var såklart inte gravid med alla blödningar. Jag har däremot rester kvar sen mitt missfall i januari. Har också fått ganska lågt blodvärde då kroppen försöker stöta ut det sista själv men inte lyckas. 

Lycka till alla! Och stort grattis till er som fått plus. Vi andra kanske ses i en tråd längre fram :)

Jag hade samma fick ett missad abortion i slutet dec/början januari och gick länge utan mens och med hcg kvar  i blodet. De var i mitt fall resterna som störde ut, fick en skrapning och blev gravid direkt som idag är en 4 åring pojke 👦 håller tummarna för dig 

Tack snälla! Har två pojkar. Förlorat två flickor sent förra året och detta. så jag hoppas på det absolut bästa nu🌸 önskar detsamma för alla starka kvinnor här inne!♥️🥰🌈
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-10 22:23:48 följande:
    Har funderat på detta själv, vill nog vänta lite till egentligen, men är rädd att det blir semesterstängt snart. Så kanske ringer nästa vecka vi får se 🤔
    Jag bokade tid eftersom vi har överenskommen vårdplan iom allt som hänt innan. men även pga att sommartiderna är färre och kan bokas upp rätt snabbt. På min mvc kan man boka online. Bokade själv till v 7. man kan alltid omboka om det skulle behövas ☺️
Svar på tråden BIM juni 2025