Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

BIM juni 2025

Mensen kom i dag så flyttar hit från maj-tråden. Kommer deppa ihop i dag och kanske imorgon 😢 sen ta nya tag efter mensen.

Har hängt här i trådarna sedan november, detta blir vårt åttonde försök. Har inte kört ägglossningstest senaste två månaderna för tänkte att det skulle minska min stress. Tempar sedan 1,5år och känner igen mycket tecken. Men nu när det snart blir sommar kommer jag nog börja igen och pröva med CB Advanced. 

kram till alla som kämpar! ❤️

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria

• Anonym (Önskan97)
    Elisand skrev 2025-06-01 18:57:56 följande:

Nu börjar det närma sig att verkligen påbörja försök nummer 10 här i vår bebisverkstad. Hoppas Såå att det går denna gång (som varje gång haha men åh vad längtan bara blir större och större hela tiden)! 

Använder 2 appar för att hålla koll på temp och tester och de siar verkligen olika den här cykeln inför när äl ska ske. Den ena säger nu på onsdag och den andra först på söndag. Återstår att se vilken som har mer rätt. Hoppat över äl-test två cykler men har beställt nya nu för den här cykeln kommer vara svårare att få till babydans så känner att jag behöver ha koll på när det verkligen börjar bli akut att försöka få till det. Jag har så pass ?oregelbunden? ägglossning/mens så det kan verkligen skilja mycket ibland mellan cyklerna. 

samma här! Vi är inne på 8e försöket för första barnet. Köper barnkläder då och då för att trösta längtan lite haha, längtar så himla mycket till att det blir vår tur! 💕Tempar också och en app säger ons och den andra fre-sön. Har också låtit bli ÄL-test ett tag för blev stressad av det men kör nu cb advanced för första gången, än så länge bara tom cirkel. 

Vi får följas åt, lycka till till oss 🙌

• Anonym (Önskan97)
    Elisand skrev 2025-06-02 00:21:11 följande:
    Åh, nu är det väl ändå vår tur?? <3 Vi försöker också för första barnet. Spännande att testa cb advanced! Har förstått att många tycker om de testerna! 
    Vad mysigt att köpa lite kläder, jag har inte vågat sen jag fick missfall och det kändes som att jag hade 'jinxat' det då när jag redan hade köpt grejer. (men så funkar det ju givetvis inte och jag är helt för att leva i nuet och i det hoppfulla!!!!) Men går förbi de avdelningarna och drömmer lite, gör gilla-listor på Sellpy och sånt 'oskyldigt' för att känna mig lite hoppfull. Såg någon inspirerande video på sociala medier här om dagen med typ budskapet 'Vad skulle du göra idag om du visste att det faktiskt funkade? Att det kommer bli verklighet!' och det har typ hjälpt att tänka lite på det för min oro. Ja, inte skulle jag oroa mig för om det nånsin kommer gå för oss. Och jo, nog hade jag gått och köpt en söt liten body eller små strumpor. <3 

Hoppas på en glad sommarstart för oss alla med plusregn!
    Ja det är smidigare att kunna ta testet på morgonen iaf!

Åh förstår, vad jobbigt att behöva gå igenom det. Har slagit mig att jag kanske blir ?mer ledsen? när jag ser dessa kläder om jag skulle få missfall men just nu ger det mig lite hopp att köpa något från Sellpy när jag fått mens 🙈 slår mig ibland också att jag tänker det värsta tänkbara, att det aldrig kommer gå, men ska försöka tänka att man kommer närmre och närmre ett plus ❤️ hejar på alla här i tråden!
  • Anonym (Önskan97)

Första gången jag använder cb advanced och vad glad man blev av att se en fast smiley 😍 körde äl-test i början på resan men lyckades aldrig få positivt/peak. Kunde inte testa så ofta. Nu var det första gången jag såg ett test med starka sträck, till och med test lite starkare än kontroll. Ikväll blir det mys 🙈

Så glad för er som plussat! Hoppas fler står på tur 🍀 

• Anonym (Önskan97)

Grattis Ardna! Hoppas ditt test blir tydligare om någon dag lamaja🤞

Jag börjar fundera på om det är något fel på min Apple Watch. Har denna månad mätt tempen via klockan och fört in det i Premom och tagit tempen i munnen med tidigare NC termometer och fört in det FF. Ville se om det skiljde sig när ÄL visades och det verkar det göra. Hade peak i torsdags på CD 15 och fortf positivt i fredags som sedan gått ned. Skulle ni lita mer på tempen i munnen eller klockan? 🤔
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 12:36:22 följande:
    Tror du ska lita mer på tempen i munnen, för min klocka lever sitt egna liv också. 🤔
    Ja. Det har varit skönt med klockan men har tyckt att symtom på ÄL slutar ganska långt innan tempökning så ville testa munnen igen, får helt enkelt köra båda framöver 😄
  • Anonym (Önskan97)
    Junieverse skrev 2025-06-09 18:23:13 följande:

Hoppar in från Maj tråden, jag behövde en liten paus för att samla ihop mig men nu känner jag mig lite starkare igen :). 

Jag och sambon har försökt sedan november för första barnet, blev gravida men drabbades av X I mars med akut operation som följd. Nu är vi på försök 3 efter operation, fick spökstreck första cykeln efter op och nu i maj var mensen sen som annars är regelbunden för att strö salt i såren 😅? Spolade äggledare förra cykeln och ska på fertilitetsutredning I augusti om inget tar sig innan. 

Jag har tyvärr inte lyckats pricka ÄL med positova test men enl appen var den ny i fredags 6e och BIM beräknad  22/6, någon som har koll på sista BIM lista? 

Så himla glad att se alla plus här inne ❤️ grattis till er!! Många bekanta namn här inne och kul att följa nya också 🤗 hoppas på fler plus för oss alla. 

❤️ 
    hade också velat spola äggledare men verkar inte finnas någon privat klinik i närheten som har tid/gör det här.  Hoppas det hjälper för er och att sommarn gör gott! Är ni över 35 och därför kan söka utredning tidigare? 

• Anonym (Önskan97)
    Junieverse skrev 2025-06-09 19:29:52 följande:
    Jag blir 36 i Juli och min sambo 38 i december så åldern är en faktor, jag har PCO och endometriosis diagnos också på det 🙈. Sen med tanke på mitt X och att jag fi k operera bort min äggledare fick jag igenom en spolning av den jag har kvar :) 

Finns det inte någon klinik i närliggande stad för er kanske? förstår det är jobbigt att inte ens kunna boka privat 🥹

Jaha då förstår jag om de skyndar på det lite 🙈Hoppas ni får ert plus. 

Jo men får kolla ännu längre bort, vill i princip ha gjort det vi kunnat innan ev utredning ☺️

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-09 19:51:58 följande:
    Vet inte var du bor med Lund / Malmö finns flera kliniker som gör det. Ofta kan ivf klinker hjälpa till med det. Jag hade bokat hos lunds ivf klinik och det skulle gå på 4500 att bara spola äggledarna och det är typ vad en privat utredning kostar också och då kan det ibland ingå att man går vidare med spolning. 
    Dock är det i de allra flesta fall inget som hittas men det kan ändå ta tid 😢 Detta är första gången det gått fort för oss att få plus. Tidigare med sonen tog det ett år av försök efter ett ma ❤️

Tack, bor i Norrköping så har kollat här och i Linköping men får kolla längre bort. Ja inte är det billigt 🙈 hade typ vart skönt med något form av svar bara, men förmodligen som du säger inget fel. Hoppas det håller sig kvar för er nu ❤️

• Anonym (Önskan97)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 15:35:38 följande:
    Exakt samma för mig, det går runt runt med känslorna 😅 Den här gången är jag faktiskt rätt lugn, känner mig inte alls lika hetsig eller vad jag ska säga utan mkt mer chill. Kanske är sommaren som är här som gör att allt känns lättare och bättre ☀️
    Elisand skrev 2025-06-10 15:32:00 följande:

Hoppas, hoppas, hoppas🙏🏼❤️ Fint att följas åt så tätt!

Känner att mina känslor också går i samma cykel efter cykel - först besvikelse, sen sorg, sen ilska, sen acceptans, sen hopp, sen tvivel och sen kommer mensen och det börjar om. Denna gång hoppas jag cykeln får ett positivt slut iaf 😅

Är också på ÄL +4/5 och känner igen mig i dina känslor Elisand. Tror också vi försökt ungefär lika länge och det blir svårare att återhämta sig, när man blir hoppfull brukar det inte få vara så länge tyvärr. Tror också sommaren gör gott för mig och min partner, vi känner oss ganska stressade i våra jobb från och till så ser lite ljusare på dessa sommarmånader. Hoppas redan Juni slutar bra för oss alla😍
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-14 09:34:51 följande:

Mitt supersvaga test igår verkar kanske vara nåt för dagens test visar ett tydligare streck. Fortfarande svagt förstås, bara ÄL+9 idag men jag tror att det är något på gång 😭👏🏻

Får hoppas det fortsätter åt rätt håll nu. Hade varit magiskt om regnbågen är påväg 🙏🏻🌈????

Grattis till starkare plus Enlitentill, vet känslan när man känner att det går åt rätt håll, längtar dit själv nu 😅

Åh så skönt för er att det blivit starkare bara efter en dag, grattis 😍håller tummarna att det stannar kvar!🤞
Svar på tråden BIM juni 2025