Inlägg från: mothertotwo |Visa alla inlägg
  • mothertotwo

BIM juni 2025

Jag skriver bara hej så att jag kan följa denna tråd. Skrattande

Vet inte när mens kommer, men hade hoppats på regelbunden igen efter en kur med provera. Obestämd

Mens kom den 21 april efter provera i 10 dagar på dag 82. Men nu är jag på dag 37 igen. Så ingen aning! Två barn på 8 och 12 år sedan innan. 
    Samma man sedan 13 år tillbaka. Glad

• mothertotwo

Ni som har oregelbunden mens, vilken dag i cykeln börjar ni testa er för att inte vara förtidigt? 🤔😊
    Tog ett test idag för jag känner mig annorlunda, tycker man ser en skugga av ett streck till men ni vet alla hur man kan inbilla pga höga önskningar. Sen var det ett testa tidigt av babyplan. Litar inte så mycket på sånt förrän man ser streck klart och tydligt.🙈🙈

När jag har tempat så har det kommit upp att min ägglossning skett mellan dag 18-28 dem senaste gångerna, men i mars fick jag ingen och början på april var jag hos läkaren och fick provera sen kom mens den 21 april. Ja idag är det den 31. Får väl kanske avvakta en vecka till med att testa igen. Visar det inget då kanske man bara får vänta på att mens dyker upp så att man kan börja om med ett nytt försök. Är på dag 41 idag. 

Är förresten coverline olika på era diagram varje månad? Min temp har pendlat ganska mycket och stora glapp dem senaste sex dagarna. Då menar jag glapp med 0.5 grader typ tre dagar. Ena dagen höjd, andra dagen faller den igen, andra dagen höjd, föll igen och nu ökar den stegvis dem senaste tre dagarna med ca 0.10 grader per dag. Kan det kanske vara så att ägglossningen skett nu istället?🙂 I så fall måste det skett ca dag 38 i cykeln. Ja man kan väl spekulera kring detta hur mycket som helst. 😅😅

• mothertotwo
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-31 14:23:18 följande:
    Jag börjar alltid 9-10 dpo, då finns det en chans att det kan visa samtidigt som det kan vara för tidigt. Vill man vara mer säker att det ska visa så är det väl bra att vänta till 12-14 dpo ❤️
    Okej, jag ska försöka hålla mig med att testa igen till nästa helg om inte mens kommit :)
  • mothertotwo

Tjejer, ser ni någon skymt av två streck? 
    Nu ökar min temp också varje dag. 
    Dessa test är samma test med typ 1 min skillnad. Men sen när den kommer till 5 min så bleknar det. 
    KKanske något kemiskt :/ 

• mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-02 07:39:20 följande:

Tjejer, ser ni någon skymt av två streck? 
    Nu ökar min temp också varje dag. 
    Dessa test är samma test med typ 1 min skillnad. Men sen när den kommer till 5 min så bleknar det. 
    KKanske något kemiskt :/ 

Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-02 09:45:13 följande:
    Tycker ändå att det spökar ett litet streck där?! 😃
    Håller en tumme!♥️
    Annpor skrev 2025-06-02 09:47:27 följande:

Ser absolut ett streck! Spännande! 😍

Anonym (M) skrev 2025-06-02 09:53:15 följande:
    På detta syns det absolut två streck 😍
    Hoppas verkligen! 🥰️
    Är i så fall helt overkligt för jag och sambon har inte varit aktiva efter proveran som jag tog i april. Kanske max två gånger. Har bara försökt få min kropp i balans igen. Men då har den kanske kommit i balans ändå. 
    Nu går huvudet på hög varv!😂 Men vill inte säga att det är positivt än förrän den blivit starkare.
    😊🙈🙉🙊

• mothertotwo
    Sarasi skrev 2025-06-02 17:38:17 följande:
    Jag såg inget på den första bilden men den andra du la upp kan man absolut ana något. När ska du ha mens?
    Jag har ingen aning eftersom den är oregelbunden pga pcos. Fick konstaterat det förra månaden hos gyn när jsg fick provera. Men hon sa att cykeln nollställs i dem flesta fall så att den ska bli regelbunden igen. Mens kom med hjälp av provera den 21 april på dag 81 i den cykeln. Nu är jag på dag 42 eller 43 ????
  • mothertotwo
    Sarasi skrev 2025-06-02 18:27:38 följande:
    Hur vet du när du ska börja testa? Eller går du på symtom?
    Detta kanske låter jätte märkligt, men jag har kronisk nässelutslag och jag får utslag varje dag. Dem senaste 4 dagarna har jag inte fått några utslag och har liksom haft det i ca 4 år. Känner att det är något lurt med min kropp. Vet om att jag mådde sjukt bra med mitt andra barn under graviditeten. Jag typ gled på ett bananskal genom den graviditeten och mådde bra hela tiden. Med min första mådde jag hemskt. 
    Ja sen har jag extrem svullnad om magen, jag känner mig typ full och känns som jag ska rulla iväg. Den känslan hade jag allra första gången jag var gravid. 

Men ja, detta kan vara inbillning med eftersom det är enormt svagt men kroppen känns annorlunda. Vi får se om det blir tydligare om någon dag 😊 jag har alltså bara gått efter min inre intuition 🙈
  • mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-02 21:09:32 följande:
    Guuud så spännande 😬😍🤞🏻 Jag ser tydligt på detta test. Läste att du skrivit att din temp också ökat och det var mitt första tecken på graviditet mina två senaste graviditeter 😄
    Jätte spännande! Skrattande Får ta ett nytt test om några dagar och kolla igen för att se om det blivit starkare. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite fortare hihi. 
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-02 09:19:04 följande:
    Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).
    Är det många som får sina test så här och sen dagen efter är det helt blankt? Börja tro att det är falskt eller kemiskt. 
Svar på tråden BIM juni 2025