Inlägg från: Valentines |Visa alla inlägg
  • Valentines

BIM juni 2025

Mensen dök upp idag så jag får skriva in mig på listan för juni istället. Börjar fundera på om det ställer till att luteralfasen är kort för mig, temperaturen brukar dippa dag 9 DPO med spottings och sen kommer mensen runt 10/11 DPO - hinner knappt börja testa. Någon annan som haft liknande? 

4/6 Sarasi (preliminärt)
    6/6 Valentines 
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)

• Valentines
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-11 08:41:46 följande:

Rätt gyn kommer skriva ut progesteron till dig. Jag fick mens en vecka efter positivt lh test och fick det utskrivet. 10 dagar lutealfas kan vara okej och funka men det är på gränsen eftersom 10 dpo fortfarande är en vanlig dag att fästa. Men det går ju inte om slemhinnan kastas ut på en gång. En del gyn skriver inte ut på 10 dagar så kanske säg att det är åtta eller nio dagar om du söker för det 🙈

Men det är inte omöjligt med 10 dagar lutealfas men kan kännas bättre att veta att ägget har tid på sig att fästa. 

Tack för tipset, ska kolla upp det! Får hoppas att jag kan hitta rätt person, känns lite som en djungel ibland att få rätt hjälp. 
  • Valentines

Idag fick jag supertydligt streck på lh-stickan (dök upp mycket starkare än kontrollstrecket efter bara någon minut) så lär ha ägglossning imorgon. Vi har planerat in allt bra denna månaden så nu börjar den långa väntan igen på att få vet om det tog sig denna gång. 

• Valentines

Igår på ÄL+9 började jag få spottings och blev övertygad om att mensen var på väg. Mådde väldigt konstig och var frusen hela dagen, min temp är dock över cover line men ganska låg. Idag på ÄL+10 timmar tog jag ändå ett test och till min förvåning ser jag ett streck! Vågar inte riktigt lita på det ännu, men håller tummarna för att det är verkligt 🙈 

• Valentines

Idag är min BIM-dag, mensen har inte kommit och testerna är fortsatt positiva så lägger in mitt plus på listan och håller tummarna för att det blir många fler denna månad ❤️ 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Valentines
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-06 11:36:45 följande:

Stort grattis🥳♥️ stort! 

Hur många dagar innan bim plussade du första gången denna cykel? Har bm 13 juni. Vet inte om jag bör börja testa!?

Tack! Plussade på ÄL+10, dagen innan var det negativt.
Svar på tråden BIM juni 2025