Inlägg från: Anonym (Hoppaspånr1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppaspånr1)

BIM juni 2025

Hej på er!🌸 Hoppar in här från maj tråden. 30/4 fick jag konstaterat MA i vecka 12, kroppen har varit lite ur balans sedan dess men nu verkar första mensen ha kommit igång. Den är inte riktigt som vanligt så jag hoppas iallafall att det är mensen och inget annat som spökar

BIM lista Juni 🌷

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Nanathalie (preliminärt)
    11/6 Annpor
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

Kanske sent svar men jag är frisör och det är absolut ingen fara att färga håret. Vi jobbar ju fortfarande när vi är gravida och håller på med färg, blekning och andra kemikalier hela dagarna så det behöver du inte oroa dig över❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Den här månaden har jag testat munkpeppar och jag verkar få ägglossning tidigare än vanligt🥳 Har en oregelbunden cykel och får ägglossning mellan dag 22-34, men den här månaden har jag fått ägglossningsflytningar redan dag 10. Så jag hoppas att den kommer om några dagar🤞🏻

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 17:19:21 följande:

Nu är jag riktigt förvånad men jag plussade idag 😱😄
    Vi hade ju sex typ 6 dagar innan ägglossningen. Jag har druckit alldeles för mycket koffein, löptränat mycket och vi drack alkohol igår för trodde inte alls att det fanns någon chans att jag var gravid.
    Men ville ändå testa idag för har haft väldigt ont i brösten i tre dagar, men trodde ju det berodde på mensen.
    Hoppas jag inte får missfall nu när jag skött mig så dåligt denna månad.

Stort grattis!!❤️ Vissa går ju hela graviditeter utan att veta om det och lever på som vanligt så det ska nog inte vara någon fara för dig❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-08 19:12:47 följande:
    Lyckan när man hittar nåt som funkar 🙏🏻😄 Låter lovande att ÄL-flytningarna kommit. Segt med långa cykler, all väntan. Håller tummarna att dunderägget släpper snart 🙏🏻
    Tack!😊 Det är helt sjukt vad kosttillskott kan göra! Hade verkligen varit skönt om det tog sig den här gången. Förra gången jag var gravid räknade dom att jag var i fel vecka eftersom dom går efter mensens sista dag, trots att jag sa att jag har ägglossning mycket senare än många andra. Blev nästan 2 veckor fel
Svar på tråden BIM juni 2025