Inlägg från: Junieverse |Visa alla inlägg
  • Junieverse

BIM juni 2025

Hoppar in från Maj tråden, jag behövde en liten paus för att samla ihop mig men nu känner jag mig lite starkare igen :). 

Jag och sambon har försökt sedan november för första barnet, blev gravida men drabbades av X I mars med akut operation som följd. Nu är vi på försök 3 efter operation, fick spökstreck första cykeln efter op och nu i maj var mensen sen som annars är regelbunden för att strö salt i såren 😅? Spolade äggledare förra cykeln och ska på fertilitetsutredning I augusti om inget tar sig innan. 

Jag har tyvärr inte lyckats pricka ÄL med positova test men enl appen var den ny i fredags 6e och BIM beräknad  22/6, någon som har koll på sista BIM lista? 

Så himla glad att se alla plus här inne ❤️ grattis till er!! Många bekanta namn här inne och kul att följa nya också 🤗 hoppas på fler plus för oss alla. 

• Junieverse
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-09 18:43:04 följande:

❤️ 
    hade också velat spola äggledare men verkar inte finnas någon privat klinik i närheten som har tid/gör det här.  Hoppas det hjälper för er och att sommarn gör gott! Är ni över 35 och därför kan söka utredning tidigare? 

Jag blir 36 i Juli och min sambo 38 i december så åldern är en faktor, jag har PCO och endometriosis diagnos också på det 🙈. Sen med tanke på mitt X och att jag fi k operera bort min äggledare fick jag igenom en spolning av den jag har kvar :) 

Finns det inte någon klinik i närliggande stad för er kanske? förstår det är jobbigt att inte ens kunna boka privat 🥹
  • Junieverse
    Sarasi skrev 2025-06-09 18:57:22 följande:
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Här är senaste
    Tusen tack 🥰 lägger in mig: 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕

12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Junieverse
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-09 21:03:15 följande:

Jaha då förstår jag om de skyndar på det lite 🙈Hoppas ni får ert plus. 

Jo men får kolla ännu längre bort, vill i princip ha gjort det vi kunnat innan ev utredning ☺️

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-09 19:51:58 följande:
    Vet inte var du bor med Lund / Malmö finns flera kliniker som gör det. Ofta kan ivf klinker hjälpa till med det. Jag hade bokat hos lunds ivf klinik och det skulle gå på 4500 att bara spola äggledarna och det är typ vad en privat utredning kostar också och då kan det ibland ingå att man går vidare med spolning. 
    Dock är det i de allra flesta fall inget som hittas men det kan ändå ta tid 😢 Detta är första gången det gått fort för oss att få plus. Tidigare med sonen tog det ett år av försök efter ett ma ❤️

Tack, bor i Norrköping så har kollat här och i Linköping men får kolla längre bort. Ja inte är det billigt 🙈 hade typ vart skönt med något form av svar bara, men förmodligen som du säger inget fel. Hoppas det håller sig kvar för er nu ❤️

Kanske finns det något i södra Stockholm ? Det är ju inte så långt från Norrköping 😊. Kan och orkar du vänta så ingår ju en sån undersökning om du skulle komma till den  tidpunkten att ni försökt länge nog om du vill slippa betala  🙏🏻
  • Junieverse

Testade negativt på digital tidigt CB BIM -4 eller ÄL+12  lite beroende på hur man räknar, känner mig helt nedslagen 😔. Detta var tredje försöket efter min operation för X och nu kommer jag fylla 36 innan nästa cykel, hopplösheten tränger på och stress.

Vågar man ta ett glas på midsommar nu när man testade negativt?  Vi åker bort så vill helst slippa testa igen när vi är med andra och bortresta men tar med ett test jag kan ta på morgonen just in case. Mensen ska komma på söndag enl beräkningar 

Grattis till plussen ❤️

• Junieverse
    Siripiri skrev 2025-06-18 11:17:38 följande:
    Känner med dig ♥️💔 börjar redan ställa in mig på att orka ta mig igenom IVF  

jag funderar själv på att slappna och bryta nykterheten i helgen 🌸
    usch det är så jäkla tufft alltså?Jag har fått bokad tid till uppstartsmöte för fertilitetsutredning efter sommaren i augusti iallafall så det är alltid nåt 😢 

visst gick du privat om jag minns rätt? tänker du göra Ivf privat också då? så himla dyrt känner jag så jag tänkte försöka via Landstinget först iallafall 

kram och pepp ❤️
  • Junieverse
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

Men ÅH GRATTIS 😍❤️!!! Helt fantastiskt att du fått positivt, jag får Ju tillbaka hoppet här när en annan med X I bagaget lyckas 🥹🙏🏻? 

Min cykel denna månad verkar så konstig, är på BIM idag som dessutom sen X flyttats till 16 dagar efter ÄL än tidigare som varit 15 dagar. Fortfarande ingen mens som dykt upp ( jinxar väl nu ?) och klockan är liksom sen eftermiddag, dessutom NOLL känning på vare sig mens eller grav. Tog senast negativa ( testa tidigt ) i förrgår pga midsommar och vi skulle ta lite vin till middagen så chansen är ju minimal jag är gravid. 

Kan det varit så att jag inte ägglossat denna månad, lyckades inte hitta peak denna gång? Någon som haft så innan och vet om mensen blir sen då? 

hoppas ju ändå lite att det kanske är en graviditet men som sagt det är inte så stor chans 😔
  • Junieverse
    mothertotwo skrev 2025-06-23 08:41:02 följande:

Ser ni två eller ett streck? För jag är förblindad! Detta test mäter 25 hcg men testade ett som mäter 10 hcg och där kommer inte upp något. Jag kanske inte alls ska förlita mig på babyplans tester? Vilka test rekommenderar ni som man kan köpa på apoteket redan idag? Känns bara så märkligt att min temp höjs, men inga tydliga test.
    Jag ser definitivt ett svagt andra streck! håller tummarna för dig ❤️

Min mens kom aldrig igår, fortfarande inget nu på morgonen och jag blir så ledsen över denna förvirring. kommer testa igen imorgonbitti alt ikväll när vi är hemma. Hoppet återvänder ju oundvikligen när det blir såhär och jag kommer bli så ledsen att få mens eller negativt igen 🥹? 
  • Junieverse

Tog ett testa tidigt RFSU nu när jag kom hem och det var totalt blankt, inte ens en skugga 🥺

• Junieverse
    Siripiri skrev 2025-06-23 19:40:38 följande:
    Surt :( hur lång lutealfas brukar du ha? 
    14-15 dagar lutealfas som normalt eller 27-28 dagar som hel cykel är normalt för mig. Nu är jag på cykeldag 30 eller ÄL + 17 (!?!). Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och inga klänningar på mens ( eller graviditet alls ). 

Hur mår du nu och har du Kunnat inse och glädjas åt att du faktiskt är gravid 😍?? 
  • Junieverse

Negativt test imorse också, eller rättare sagt i natt 04 då jag inte kunde sova? Fattar verkligen ingenting och jag är så ledsen för jag hade ändå fått upp hoppet 🥹? 

Kanske är det helt normalt att mensen är sen men det är inget som hänt mig mer än max 1 dag tidigare. Nu är jag rädd att min cykel blir rubbad och det blir ännu svårare att bli gravid framåt 😬

• Junieverse

Idag är det BIM + 3 och ytterligare en besvikelse med negativt test imorse ( vanlig RFSU ). Mensen har inte dykt upp men jag känner ändå av en del symptom, en mage som går från orolig och lös till hård, uppsvälld och gasig till värmevallningar och lite små små känningar i tjejmagen. 

Någon annan som haft lika? borde jag ge upp hoppet ?! 

Svar på tråden BIM juni 2025