Inlägg från: Anonym (Lillrömpa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillrömpa)

BIM juni 2025

Hoppar in här då min mens kom idag. Jag skriver i det datum min app säger men ändrar vid positivt ÄL-test, hoppas på bättre tur denna månad! Vi försöker med bebis numer 3 & förra månaden använde jag mig av ägglossnings stickor & kommer även göra det denna cykel! 🥰 Jag har inte lyckas gått ner alla gravid kilon sen sist & är rädd att det är det som gör att det tar lite tid den gång 🤯 Vi får se helt enkelt, lycka till alla andra också! nu hoppas vi på många ➕

6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Lillrömpa
    24/6 Valkyria

• Anonym (Lillrömpa)

Kul för dem som redan plussat, har varit lite inaktiv i väntan på ÄL,(väntar fortfarande🤣). Är på dag 18 i cykeln så tror ÄL är runt hörnet. Denna månad kör jag på clearblue istället, enklast så och att man bara behöver testa en gång om dagen🙈 Förra månaden hade jag ÄL på dag 22! Ser att vissa redan haft ägglossning & att vissa även plussat?! STORT GRATTIS  till er, & ni som har bim runt hörnet, lycka till! 🤞🏼 Nu hoppas vi på massa Juni pluss 🌸🤞🏼 & Jag känner mig så redo att bli gravid med numer 3, må detta vara min månad också!!🙏🏼☀️

• Anonym (Lillrömpa)

Min ägglossning lyser med sin frånvaro, så jobbigt, är på dag 23 i cykeln.. så hoppas verkligen äl testet ger utslag snart, förra månad gav de utslag på 22, så den är förmodligen lite sen, hade bara hoppats denna cykel skulle varit lite kortare 😒

• Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-08 19:14:55 följande:
    Så frustrerande. Så var det förra månaden för mig, som tur var en engångsföreteelse men jag höll på bli galen 😩 Man vill inte vänta i onödan liksom. 
    ja fy så segt det är, har alltid haft ganska så långa cyklar allt mellan 27-40, men snittet brukar ligga vid 36! man vill ju bara att chansen ska komma🥲 har haft äl flytningar ett par dagar så det känns inte som att de är långt bort🙏🏼🙈
  • Anonym (Lillrömpa)

vet att man egentligen inte ska kolla såhär & vet inte hur fair bilden blir på familjeliv, men tror ni de kan vara början till en stegring? Ni som använt digitalt har ni börjat testa 2 gånger om dagen då? Är så rädd att missa ÄL🥲 har testat sen dag 10 & är på dag 25 i cykeln, och enligt clear blue ska de räcka att ta ett om dagen🤯
  • Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 13:14:57 följande:

Jag har aldrig behövt ta två gånger om dagen för att inte missa stegring, vissa måste ju det men jag tror att det är rätt ovanligt ändå. Tänker att du ändå borde ha fått starkare streck om ÄL varit nära och du missat själva peaken så jag tror att ÄL inte kommit än, att du inte missat någon peak. Lång eller oregelbunden menscykel kan ju tyvärr bero på just utebliven ÄL.

När brukar du få ÄL? 

Okej tack! Det är jätte olika hur ÄL inträffar med tanke på oregelbunden cykel, dock alltid 14 dagar innan nästa mens. Med första blev jag gravid på ÄL-dag 23 & med andra på ÄL-dag 15! 
  • Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 19:41:23 följande:
    Ja då är det ju lite extra besvärligt och blir många tester när ÄL kan ske så olika. Hade oregelbunden cykel när jag var yngre så vet hur det kan va. Hoppas ägget är på gång nu snart då, att det växt till sig rejält 😄🙏🏻
    Ja det blir ju det, för jag får alltid börja testa så tidigt då det är så oregelbundet, så sjukt tråkigt..🤯 ja vi får hoppas, hur går det för dig? Har inte hunnit läst igenom kommentarerna 💕
  • Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 21:11:57 följande:
    Jag är på ÄL+5 så här händer inget alls, väntar ivrigt på att komma närmare BIM 😅 Sist jag blev gravid började jag känna en del ÄL+6, men det kan ju vara olika mellan graviditeter 😊
    Då håller vi alla tummar och tår att de går vägen! 🥰🌼 Gud förstår det, det är en evig väntan till äl, sen en evig väntan till bim 🥲😂 lycka till nu då😍????🏼
  • Anonym (Lillrömpa)

Jag uppdaterar listan då jag äntligen fick positivt ägglossningstest! ☺️ Nu blir det gymnastik i två dagar😇😂

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Anonym (Lillrömpa)
    Tjej90sve skrev 2025-06-12 16:53:11 följande:

Ser att vi är ganska nära i datum ?lillrömpa? och ?hoppaspånr1?.
    Har fått blinkande smiley i 2 dagar nu 🙂 och haft mys 2 dagar i rad. Nu väntar vi in fast smiley eller så kanske det blir imorgon också haha!

Har ni båda fått ägglossning?

Spännande!  Jag kör med clearblues digitala & fick glad gubbe igår klockan 12.00 så vi mös till det igår kväll & tänkte försöka få till idag med, för jag brukar ha ägglossning dagen efter positivt test!🌼😍 Hoppas din fasta gubbe kommer snart 🙏🏼
  • Anonym (Lillrömpa)

ÄL +8 idag & igår slog en enorm trötthet över mig & håller i sig även idag så hoppas såklart att det är ett extremt tidigt tecken 🙏🏼🙈 Ser att det kommit ännu fler plus i tråden & vill säga grattis 😍 Vi ska ha lite midsommarfirande hemma hos oss imorgon & jag vill kolla hur andra tänker kring alkohol? Ska man avstå och tro att man är gravid, eller kan man ta något/några glas? eller köpa alkoholfritt? För samtidigt vill jag inte att folk ska veta att vi försöker, vi vill hålla det hemligt denna gång tills det är dags att gå ut med det liksom 🥺 

• Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 09:48:05 följande:
    Åååh, detta med midsommar alltså 😆 Jag kommer inte tacka nej till ett glas bubbel eller så men kommer inte dricka förstås (nyligen plussat) utan får hälla ut det när ingen ser och smyga ner kallskuret till hunden 😂 Hela sommaren kommer ju bli såhär då vi umgås mkt med familj och släkt i våra stugor och det grillas och dricks rosé fina sommarkvällar, och jag vill absolut inte att nån ska veta att vi är gravida igen 😆 Dom kommer fatta direkt om jag säger nej tack 😬
    Haha ja, hemskt att man ens ska behöva tänka 😂 Tänker att det är måååånga som druckit något glas innan dem vetat att dem är gravid, så så tidigt tror jag att risken att något händer är minimal. Men man känner ju sig som värsta boven, hade varit skönt att slippa tänka för en gångs skull. För just nu ligger allt fokus på att mensen inte ska komma, vore roligt att kunna slappna av och fokusera på något annat 🥲 
  • Anonym (Lillrömpa)

ÄL + 11 idag & har haft lätt molande värk i tjej magen + illamående 🤞🏼 Ni som haft nidblödning, jag hade inte det med första barnet men med andra & den kom på ÄL + 12 då. Hur har ni haft det som har fler barn?

• Anonym (Lillrömpa)

Blankt graviditetstest äl+ 12, håller hoppet uppe då jag aldrig plussat tidigare än äl + 13/14 & dessutom hade glad gubbe på på ÄL testet i 3 dagar så kanske ägget släppte senare?🤷🏻?♀️ Hur går de för er andra som närmar sig bim?

• Anonym (Lillrömpa)

Fick mens idag så hoppar över till juli tråden 😢 Lycka till ni som är kvar ❤️

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie