• Monki19

BIM juni 2025

1-3/6 A-Ö
    1-2/6 Monki19
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Hoppar in från majtråden. Min mens kan komma när som helst. Hade ÄL antingen 18/5 eller 19/5 men det var ju CD17-18 liksom.. Det är rätt sent för mig varför jag inte tror att det har lyckats denna gången. Har inga höga förhoppningar så jag lägger redan till min andra BIM som råkar vara i slutet på månaden 
  • Monki19

Mensen kom idag så jag uppdaterar listan. Nya tag om 2 veckor!🙏

1-3/6 A-Ö
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Monki19
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 10:03:48 följande:

Mina tidiga tester som gav positiva resultat i två dagar har nu slagit om till helt blanka - dvs negativa. Det är 3 dagar innan BIM men jag vet vad det innebär. Ägget lyckades inte hela vägen och det är bara att ta nya tag 😢

Nytt försök med BIM i Juli - då har vi försökt få vårt första barn i ett år. Fasiken vad tufft det känns 😭❤️

Varma lycka till för er andra denna månad! Jag ser fram emot att följa era plus ????🏼

är så ledsen för din skull! 💔 Jag är samma sits, fast vi är väl en månad före så vi har försökt ett år nu. jag har precis skrivit en egenremiss för fertilitetsutredning och allt känns så himla sorgligt..
    läste en kommentar att man inte ska nämna att man blivit gravid/kemisk graviditet? Jag som har två tidiga missfall på 1 år, har inte jag rätt till fertilitetsutredning?
  • Monki19
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 13:07:01 följande:

Tack för du skriver och det känns skönt att inte vara ensam i det, även om jag blir ledsen för er skull och önskar ingen att få kämpa med att bli gravid, det är så extremt tärande ❤️ 

Precis, nämn inte om två tidiga missfall. Det kan påverka den Hjälpen ni kan få och om de skriver in att du haft missfall i din journal så kommer du eventuellt få vänta med möjlighet till finansierad IVF om det skulle behövas. Reglerna säger att du ska ha försökt ett år från ditt senaste missfall för att få finansierad IVF. Lycka till!!!

Oj oj! Då har jag redan sagt för mycket. Men jag har iallafall fått tid för regionfinansierad fertilitetsutredning nu i juli så det känns ju bra. 

detsamma till er!❤️

• Monki19
    Elisand skrev 2025-06-15 18:00:38 följande:

Åh grattis till nya plus och starkare plus i tråden ❤️ Vilken månad!!

Vill på ett sätt inte dra ner den positiva stämningen här i tråden men på ett annat känner jag att jag verkligen behöver skriva av mig till nån som kanske kan förstå.. Varit på en slags reunion från studietiden idag och det visade sig att det var många höggravida där och en som precis fått sitt barn också. Känner mig som världens hemskaste människa som bara sitter där med sån stor längtan och avundsjuka. (Självklart också glad för deras skull, men sorgen i mig tar ändå över) Första gången som jag verkligen gråter över att allt är så jobbigt med detta barnaförsökande idag. Vi är på försök nummer 10 och det känns hopplöst. Har bim imorgon eller tisdag enligt bekräftad äl, och tempen har dykt senaste dagarna precis som den brukar inför att mensen ska komma så känner mig inte det minsta hoppfull. Nästa cykel är jag bortrest under fertila dagarna, sen har det alldeles precis gått ett år och vi räknas officiellt som ofrivilligt barnlösa (även om jag vill kalla mig för det redan nu). Den här arma längtan har funnits i mig och rivit mig i bröstet i så många år redan, även om det blivit mer intensiv sorg under våra aktiva försök nu senaste året så känns det som att det funnits med så länge och jag vet inte alls hur jag ska hämta mig från en sannolik mens till här i veckan.

Känner så med dig❤️ Du får känna alla känslor, inget är rätt eller fel! Jag och min sambo har försökt i ett år nu och har fått tid 2/7 för fertilitetsutredning på privat klinik (regionens sjukhus vill inte ta emot oss pga jag haft två missfall).

Jag har haft en rätt pissig helg själv. Fick frågan om jag är gravid på jobbet helt out of the blue i fredags. Sen skulle lämna cellprov efter jobbet pga jag har HPV. Börjar storlipa i väntrummet på barnmorskemottagningen för där kommer en mamma med sin bebis i famnen och jag tänker att det borde varit jag, (skulle haft BF i april i år men fick MA i höstas). Kändes så fel att vara på BM-mottagningen av ?fel anledning? om ni fattar vad jag menar.
    Fick veta igår att min kompis som försökt bli gravid i 8 månader precis testat positivt för någon vecka sedan. Hon berättade det för mig apropå när jag sa till henne att jag tyckte att jag såg gravida kvinnor överallt. Blev chockad men är så glad för hennes skull. Men så himla himla himla ledsen för min egen skull!?💔 Det känns som att det mörka hålet man ramlar ner i blir lite mörkare för varje gång man hamnar där. 

stor kram till dig!

• Monki19
    Tjej90sve skrev 2025-06-16 14:28:39 följande:

Vad härligt med alla plus i gruppen!! Jag hoppas det blir vår tur denna månad också :) Har endast fått blinkande smiley på CB testen och när jag tagit vanligt ÄL test har det varit lika starkt streck som kontrollstrecket. Har haft så nu i 6 dagar. Förstår inte riktigt hur man kan ha hög fertilitet så länge?

Vi har iaf myst alldeles för många ggr, så pass att vi tycker vi bara måste prestera. Så jag hoppas det ger ett plus om 2 veckor även om det inte kommit en fast smiley. Någon mer som haft positivt ÄL test i så många dagar? Tycker ju nivån borde sjunka tillbaka ?

Hej! Jag använder inte CB men har de senaste cyklerna fått positivt ÄL två dagar cirka. Har googlat på detta och det verkar som att man det är det första positiva testet man ska utgå ifrån. Dvs man ägglossar inte flera dagar på raken. Men hur man ska tänka med CB kan jag inte svara på. 😊
  • Monki19

Jag tror jag har fått min först nidblödning någonsin? Torkade mig tidigare idag och det var en liten ljust rosa flytning på pappret 🌸 Men sen efter det har det inte kommit mer. Är nånstans mellan 6-7 dagar efter ägglossning beroende på vilken app jag använder. Hooppas så mycket att det stämmer och att det är en bebis som vill stann🥹 i övrigt har jag haft lite diffusa stickningar i magen

• Monki19
    Tjej90sve skrev 2025-06-22 18:59:41 följande:

Har aldrig haft nidblödning, men kan också få rosa först en dag innan mensen kommer. Men hoppas det är en nidblödning!! 

Tack! Brukar aldrig få rosa innan mens, sen hade det varit väldigt tidigt också isåfall. Detta var iaf något nytt och jag håller tummarna🤞🤞
  • Monki19

Känslan när man inser att man har räknat fel på dagar efter ägglossning - så imorgon är det 9DPO och jag ska ta ett första test🥹!! Förbereder mig på högst troligt negativt svar men jag är ändå stolt över mig själv, känner jag mig själv så hade jag börjat testa för två dagar sedan redan 😅

• Monki19

Kan du ladda upp en närmare bild? så kass kvalitet så fort man laddar upp här!

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-24 06:16:52 följande:

Så, dpo 9... Någon som ser något här.  

Rfsu testa tidigt test. Känns som att jag har line eyes delux efter alla månader med graviditets rester som fortfarande gav utslag 2mån efter första kuren mes cytotek 💕

• Monki19

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-24 06:47:04 följande:
    Jag tycker jag ser! Har du fler bilder med färg? Hoppas ➕🤞🙏
  • Monki19

Jag ser!🤞🤞🤞

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-24 07:12:15 följande:

Tog en ny bild...såhär ser det ut nu...Detta är ju dock efter test tiden gått ut nu istället...

• Monki19
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-24 07:32:27 följande:
    Monki19 skrev 2025-06-24 07:30:03 följande:

Jag ser!🤞🤞🤞

Får bli att köpa ett digitalt. Vågar nog inte helt tro på detta 💕. 
    Jag ska nog också köra på digitalt, antingen imorgon eller i övermorgon!🌸
  • Monki19

Äntligen ❤️ 11DPO.  Men vi är försiktigt optimistiska, har en MA, en kemisk och ett vanligt tidigt missfall bakom mig så nu håller vi bara tummarna att den lilla vill stanna ❤️
  • Monki19

Tog ett nytt test och det var mycket tydligare idag. Nu börjar det sjunka in 🥰

1/6 becky ➕

1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi ➖
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  ➕
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand ➖ 
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri ➖
    22/6 Mothertotwo 
    24/6 Valkyrian ➖
    24/6 Loviisa92 ➖
    24/6 
    25/6 elliibelli
    25/6  Hoppaspåtur ➕️
    26/6 lillrömpa ➖
    26/6 lillablommanivinden 
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19 ➕
    30/6 Hoppas

• Monki19

Blev ganska snopen när jag kollar efter tid för vaginalt ultraljud. Jag går in i vecka 6 mitt under rådande industrisemester och de flesta privata kliniker där jag bor är stängda. Tråkigt då vi har 2 missfall bakom oss och vi vill kolla efter hjärtslag så snart som möjligt!  Och när de har öppet så är vi bortresta 🥲 Har bokat ultraljud och Nipt i augusti nu iaf! Lite av en trigger då det var på det besöket vi upptäckte MA.. men vad ska man göra ❤️

• Monki19
    Siripiri skrev 2025-06-30 17:44:23 följande:

Som sagt, rekommenderar ingen att plussa i juni om man vill ha möjlighet till tidigt VUL 🥲♥️

Hur funkar det med NIPT? Får ni det genom vården eller gör ni det privat?😊 

Jag pratade med min privata gyn idag som fixade 2 provtagningar till mig så jag kan se ifall HCG stiger som det ska under veckan 🥹🙏🏼  verkar det ok kanske jag skiter i VULet nästa vecka, så slipper jag ta en de-tour till sthlm och hem. 

Grymt med provtagningarna!

Jag betalar privat mottagning för nipt! Är 32 år.

Jag lyckades boka VUL i Lund vecka 30 i samband med vår semester i Skåne 🤞🤞🤞
Svar på tråden BIM juni 2025