mothertotwo skrev 2025-06-23 10:08:42 följande:
Jag har varit i kontakt med min gyn som jag var hos för lite mer än två månader sedan. Dem säger att jag ska vända mig till en barnmorska för att bekräfta en graviditet. Men när jag vänder mig till barnmorskan så säger dem att vårdcentralen (gyn där) ska ta emot mig för bekräfta eller se vad som händer. Så jag är fast i mitten och väntar... Jag har inte ont någonstans.Mår bara illa och vårtgårdarna är svullna samt ömmar. Men det är allt!
Nu samtidigt som jag skriver detta så skrev sjuksköterskan från vårdcentralen att gynläkaren fått information och kommer skriva ut provera till mig. Men det kan jag ju inte ta om det är något... Dem tar inte emot mig för varken blodprov eller vul. Men skriva ut provera kan dem göra för att mensen ska starta.
mothertotwo skrev 2025-06-23 14:35:47 följande:
Ska in i morgon och ta blodprov för att mäta hcg nivån. Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Tänkte om det finns någon här som vet.
Hoppas du får svar 🥰❤️ ska du ta den privat eller vården? Jag har tagit privat och får svar dagen efter. Själva labtestet tar bara 30 min har jag läst, så skulle tro svar senast dagen efter provet anlänt till labb. håller tummarna 🤞