Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

BIM juni 2025

Varning för långt meddelande 😅

Jag har inte skrivit sedan ägglossning för jag har känt mig nästan precis som vanligt, hoppet liksom försvinner från mig någon dag efter ägglossning och jag har varit extra känslig denna månad med fler tårar. Jag har tempat via munnen och klockan denna månad och som jag skrev en gång tidigare så är de oense när ägglossning skett. Jag har varit lite extra trött och haft lite ?fylligare? bröst än vanligt nu innan BIM men annars känt mensvärk så sent som i morse så bara väntade på att mensen skulle komma nu på morgonen. Jag valde att testa för att jag ska iväg på midsommarfirande och ville veta säkert att jag kunde dricka. Men då till min största förvåning ser jag något 🧐

jag brukar inte testa så har bara två av samma märke hemma, får nog gå och köpa digitalt eller vänta in mens. Känns dock som att det skulle kunna vara kemiskt eftersom jag känner mensvärk och mår typ som vanligt. jag har verkligen inte mycket hopp efter alla månader så kanske inte lika glad som andra vid antydan till streck, mest skeptisk. Klockan sa från början BIM idag men har sen flyttats till 21 (Premom), muntemperatur är första gången jag mäter sen länge men brukar ha en lutealfas med klockan på 11+/-1. Har behövt mäta med vanlig termometer senaste dagarna för glömde min NC i helgen, och den gick ju lite neråt idag 😔

vet inte vad jag vill få för svar 😂men är väl mest nyfiken på andras symtom vid kemiskt
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 08:04:48 följande:
    Jag har ju 11 graviditeter I ryggen. Mina symptom har varit annorlunda varje graviditet.  Men något alla har gemensamt är att jag har knappt känt av att jag varit gravid förutom tröttheten Men den har oftast kommit i v.6-7 och framåt. Inget illamående eller kissat ofta osv... 

Så det behöver ju faktiskt inte vara kört. Jag håller alla tummar jag har 💕
    Tack för peppande ord 💕känner igen ditt namn från trådarna men minns inte om du har några barn nu?
    någonstans kan jag ändå se detta förmodligen positiva test som något positivt (😅) även om det inte skulle resultera i en graviditet, känns som att kroppen ändå försöker då och innan har jag knappt känt så.
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 09:27:10 följande:
    Jag har 5barn. 1 X graviditet , 1 kemisk, 1 tidigt missfall, 3 MA(uteblivna missfall) där senaste skedde i januari,  efter mycket tjat och påstridighet så skrapade de tillslut ut resterna i maj. 💕
    Usch så jobbigt 💔 Fint med en stor familj, har själv många syskon. Hoppas ni kan få ett till efter skrapningen nu, håller tummarna för er!
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 09:44:19 följande:
    Jag har också ett par graviditeter i ryggen, några som gått jättebra och några som gått dåligt här på slutet när jag blivit äldre 💔

Men jag har aldrig haft gravidsymtom tidigt och knappt ens haft symtom överhuvudtaget i någon av graviditeterna.

Däremot har jag oftast haft svag molvärk kring BIM, som att man känner att livmodern jobbar med något eller att mensen är på gång och det har jag haft både de gånger det gått bra och de gånger det gått dåligt. Jag har till och med haft lite färgade flytningar, röd/bruna/rosa vid BIM och trott att det varit kört vilket det varit en gång då det blev missfall men gången efter blev gick det bra. Så det kan verkligen vara hur som helst och gå hur som helst. Man får ha tålamod och avvakta 😅

Håller tummarna för dig iaf 🙏🏻💕 Ser lovande ut tycker jag 😍
    Måste vara fruktansvärt att gå igenom💔

Ja det skiljer sig såklart men skönt att höra att det kanske inte varit mensvärk utan att livmodern jobbar. Vi har försökt sen november och jag har nästan aldrig testat och aldrig sett en antydan till positivt. Därför tänker jag kanske dumt att sannolikheten skulle blir större för mig att det skulle bli kemiskt eller missfall innan det händer ?på riktigt?. Håller mig från att kissa för att testa med digitalt men vågar inte så får se när det sker😆 tack! Håller tummarna för er med! 💕
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 12:47:57 följande:
    Ja inte är det roligt med förluster inte...men jag har två underbara barn och vill det inte bli fler så får jag vara nöjd med dom, vilket jag förstås är 🥰 Men hade jag inte haft mina barn hade dessa förluster tagit enormt mkt hårdare på mig. 

Jag verkar ju onekligen vara en som blir gravid lätt, allt fastnar i livmodern men mkt borde ju aldrig ha blivit nåt, så jag tänker snarare tvärtom att din kropp kanske inte blir gravid förrän det verkligen är ett guldägg och kan bli en frisk graviditet medans typ min kropp tar emot vadsomhelst och befruktar dåliga ägg också 🤣

Såhär var det inte när jag blev gravid för 10 år sedan, hade aldrig missfall då, mina ägg är helt klart märkta av ålder, dom är sämre helt enkelt och därför får jag så många tidiga missfall tänker jag. Men skam den som ger sig, har inte velat ge upp än och har ju nyss plussat igen så får se om det går vägen den här gången eller inte. Väldigt skeptisk, men hoppas 🙏🌈❤

Jag tror på ditt streck iaf 😍

Ja förstår. Ja får hoppas att det är så för mig men är beredd på annat!
    Men juste, du har ju fått plus😍 grattis (kanske för andra gången jag säger det)!! hoppas det håller sig där inne🌈❤️

• Anonym (Önskan97)

Vågade till slut testa med digitalt. Det verkar vara något 🥹😲 så chockad om det faktiskt är vår tur nu men ropar inte hej än, får avvakta och se vad som händer under helgen!

Sambon åkte iväg till släkt för midsommarfirande igår så ses inte förens söndag. Vi pratade för några veckor sedan om att ?tänk om det skulle vara månaden din mens inte kommer och vi inte kan testa ihop?. Brukar alltid fira tillsammans också. Även om jag hade behövt hans stöd så känner jag inte att jag vill berätta det för honom över telefon, så kommer försöka vänta tills vi ses🙈 Det svåraste nu är midsommar och alkohol, har fått lite tips här ovan hur jag kan dölja att jag inte dricker😂 överväger att berätta för lillasyster så hon kanske kan hjälpa mig. Just denna månad berättade vi också för mina föräldrar att vi försökt drygt ett halvår så de har nog ögon öppna 
  • Anonym (Önskan97)
    mothertotwo skrev 2025-06-19 15:49:01 följande:

Testen har bara blivit svagare och svagare för mig, och nu är dem helt blanka. Det har tyvärr inte tagit sig något här denna månad verkar det som. Inväntar min mens trots att tempen fortfarande är ganska hög. 🤔 

Råkade trycka tummen upp istället för tummen ner, beklagat 😔 hoppas det går bättre nästa månad! 
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-19 13:52:55 följande:
    Men grattis 😍❤️ Nu är det er tur 🥳 Visst är det en galen känsla? Helt plötsligt är man gravid 😄 Stort, stort grattis 🌸
    Tack snälla! ❤️ så himla galet!! Kommer nog tro det långt fram om det håller sig kvar🙈
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-19 14:23:51 följande:
    Grattis grattis 🥰🥰🥰
    Tack snälla 🥰vågar inte tro på det själv riktigt än 🙈
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-06-19 22:06:02 följande:
    Grattis 😍♥️ 

om du skulle få dig lite är det inte hela världen heller även om det känns illa! ♥️ Är nog ingen dum idé att berätta för systern 😁 Kanske slutar med att hon blir riktigt kalas 😂 

Jag har inte druckit något i sällskap sen förra sommaren, samt folk vet ju om mitt X och att vi vill ha barn så det är skönt att kunna säga nej utan påtryckningar 🙏🏼 
    Tack så mycket😍❤️ 
    nej det har du rätt i, om alla skulle bli bjudna på något får jag låtsas ta/ta pyttelite och sedan lösa det. haha precis 😂

det var smart att inte göra det! OM jag skulle få någon fråga i helgen kan jag ju säga att jag inte dricker så mycket längre eftersom vi försökt få barn ett tag😊

hoppas juli blir månaden för er ❤️🌈
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

Ååh stort grattis!! 🥰
  • Anonym (Önskan97)

Känns fortfarande helt overkligt men nu vågar jag skriva in ett plus i listan 🙈❤️ 

Håller alla tummar jag har för alla er andra. Denna resa är tuff ❤️

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕