• Vallmo93

BIM juni 2025

Jag passar på att uppdatera listan med mitt nya bim datum. Är idag på ÄL+7 och fick igårkväll en lätt brun flytning. Brukar inte ha mellanspottings så hoppas såklart på att det var en mini-tillstymmelse till nidis 😄 Har lite lätt molande värk, men det har jag haft av och till sedan förra mensen och beror nog bara på att kroppen fortfarande återhämtar sig från X operationen jag hade I mars. Annars absolut inga speciella känningar.

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Vallmo93
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 10:03:48 följande:

Mina tidiga tester som gav positiva resultat i två dagar har nu slagit om till helt blanka - dvs negativa. Det är 3 dagar innan BIM men jag vet vad det innebär. Ägget lyckades inte hela vägen och det är bara att ta nya tag 😢

Nytt försök med BIM i Juli - då har vi försökt få vårt första barn i ett år. Fasiken vad tufft det känns 😭❤️

Varma lycka till för er andra denna månad! Jag ser fram emot att följa era plus ????🏼

Åh så ledsen läsa detta 😢 Håller tummarna för att nästa plus stannar hos dig! ❤️
  • Vallmo93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-06 11:15:02 följande:
    Spännande 🤗 När tänkte du testa? Uppdatera oss 🤞❤️
    Förra månaden började jag testa på 8 dpo och blev så himla nedslagen varje morgon det var negativt.. Så den här månaden tänkte jag försöka vänta lite längre.

På måndag är jag ÄL +11 och då har jag och min partner anniversary och ska ut på middag. Så testar nog då, dels för det hade varit fint att få veta den dagen men också för att jag vill veta om jag kan dricka vin eller ej på middagen haha 😂❤️🤞
  • Vallmo93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 13:42:25 följande:

Det är minst sagt spännande här idag! Jag får skuggor på babyplan hela tiden 🙈 men ändå inte så att jag kan säga att det är ➕ ett abblo från i morse har också torkat med en linje. 

Är inte säkert att det syns med fl bildkvalitet men testar. Kanske någon som vill se 👀

Åh spännande! FL kvaliten är ju sämst men jag ser absolut en svag linje på dina 10 dpo EM tester iaf! 😍 Hoppas det blir starkare för dig! Vilket test började du ana ett streck? Var det på första/9dpo?

haha jag skrev ju igår att jag skulle vänta längre denna månaden och testa på måndag först - men vem är jag att lura. Kunde inte hålla mig och har tagit två tester nu idag på 8dpo (utan någon tillstymmelse till streck)😂. Inte lika nedslagen som förra månaden dock, har fortfarande hoppet uppe lite att det är skillnad den här månaden.
  • Vallmo93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 06:53:07 följande:

Mina skuggor var ➕🥹
    Åh jaa grattis!! 😍😍❤️

har du haft några speciella känningar/symtom/känslor den har cykeln som gjort att du misstänkt ett plus, eller har det varit som vilken cykel som helst? 🤗

9dpo idag och fortfarande blankt för mig 😔
  • Vallmo93

ÄL+11 idag och vet inte om jag håller på att tappa det eller vad som händer 😅🙈 Fick ju spotting vid ÄL+7 (som en femkrona i trosan), och dagarna därefter har det varit som lätt bruna flytningar på pappret. Har tagit gravtest redan från ÄL+8 som alla varit stenblanka.

Igår bröt jag ihop och förberedde mig för mensen som ska komma idag - men nej, inget än!! Jag har sån sjukt punktlig mens (och tydliga ÄL) att jag i princip alltid får spottings kvällen innan och sen kommer mensen under natten.

Istället är det som att jag nästan ser ett sjukt svagt streck på dagens gravtest, men jag vet inte om jag inbillar mig eller om det faktiskt är något svagt där. Så jäkla svårt att få på bild men jag har gjort ett litet försök där jag även dragit ner ljusstyrkan. Så nu sitter jag här och försöker hålla mig i 3 timmar för att ta ett nytt test på eftermiddagen 😂

Ska tilläggas också att jag började äta Levaxin efter ÄL denna cykel - så den kan ju såklart påverkat min Lutealfas till blivit lite längre och mellanblödningarna. Kommer säkert få mens nu direkt efter jag postat detta inlägg 😂😂

• Vallmo93
    mothertotwo skrev 2025-06-10 12:30:45 följande:
    Jag ser också ett streck :) Mitt såg också ut så den 2/6 men dagen efter var det blankt igen och har sedan dess inte ökat något, men ännu ingen mens. Är på dag 14 efter äl idag, så får se om den dyker upp. Hoppas det visar sig tydligare för dig under eftermiddagen. 🤞 Håller tummarna för dig! 😃
    studerade skrev 2025-06-10 12:32:56 följande:
    Jag ser okså något svagt 😍 ta ett nytt test imorgon med morgon urin istället ☺️håller tummarna för dig. 
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 13:01:42 följande:

Jag ser också 😍👏🏻🤞🏻 Håller tummarna för tydligare resultat.

Jag tror iaf att kroppen försöker få till en graviditet annars skulle det inte synas något alls. Sen kan det ju gå åt pipsvängen ändå för det är så tidigt men just nu är det ju på gång en graviditet tänker jag 😄

Siripiri skrev 2025-06-10 13:02:26 följande:

Tycker ändå det skymtar en skugga 😁

Tack fina ni 😍 och ja som du säger Saltakatten - blir så glad över att det är något svagtsvagt iaf och att kroppen har något att jobba med. Men så svagt så ska inte ta ut något i förskott förrän det faktiskt blir ett tydligare streck 😂 (eller om mensen kommer såklart).

Jag har börjat gå till psykolog denna vår efter mitt utomkvedshavandeskap och något som hon vill att jag ska öva på är att acceptera ovisshet ibland. dvs att tänka ?Jag vet inte vad det är, och det är okej att inte veta. Om några dagar kommer jag att veta?.

Nu får jag verkligen öva på det 😂
  • Vallmo93
    ungmo98 skrev 2025-06-12 07:33:38 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test idag igen. 

jag tycker det är ett tydligt streck😍 så glad men känns lite konstigt. Vågade till och med skriva in i Natural cycles idag att jag tagit ett positivt test! 

Ja supertydligt! Stort grattis! 😍
  • Vallmo93

Tempen har nu droppat och mensen kom i natt, 2 dagar sen. Lite skönt då jag förstod att det inte skulle bli något (när skuggan på tisdagens test inte blev starkare igår). Blev så rädd att det skulle vara nytt X 😬 Om det var spökskugga, inbillning, tidigt kemiskt, eller bara levaxinet som gjorde att mensen dröjde lär jag väl aldrig veta. ❤️

Hoppas på massa fina plus för er andra och ses i juni-gruppen annars! ❤️

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Vallmo93
    Annpor skrev 2025-06-12 09:07:46 följande:

Trist med mens, men vi ses i Juli gruppen. Tråkigt men samtidigt fint att få följa vissa namn månad efter månad. Vi kämpar vidare! 🌸🥰

Siripiri skrev 2025-06-12 12:52:05 följande:
    Nä va tråkigt men skönt att det inte var ett nytt X iallafall 🙏🏼♥️

Ja håller helt med, håller så mycket tummarna för er såklart men också fint att kunna följa varandra genom detta. Men jag har en så bra känsla för sommaren så snart är det vår tur! 😍🌸🌼❤️
  • Vallmo93

Åh så kul att få se era streck Saltakatten och Mothertotwo! Vilken dunder start på sommaren ☀️ håller så tummarna att de bara fortsätter bli starkare! ❤️

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

Men åhh, grattis grattis så kul! 😍😍❤️ Håller så alla tummar för att den lille ligger rätt och vill stanna denna gång. Och inte alla som får starka plus innan ÄL +12 (tycker dessutom ditt är väldigt tydligt!!) så oroa dig inte för mycket för kemiskt utifrån testet. ❤️ Om något så tänk positiva tankar att du fått plus redan idag och inte en vecka efter mens (som nytt X). 🤗

Minns inte varför, men varför hade du räknat ut dig denna cykel redan? 🤗
  • Vallmo93
    Monki19 skrev 2025-06-26 05:58:01 följande:

Äntligen ❤️ 11DPO.  Men vi är försiktigt optimistiska, har en MA, en kemisk och ett vanligt tidigt missfall bakom mig så nu håller vi bara tummarna att den lilla vill stanna ❤️
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-26 05:39:12 följande:

Det slog om idag, ska till gyn imorgon och få progestoron. Nu får man bara hoppas 

Men åh wow, stort grattis till era plus!! 😍❤️
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-01 13:45:29 följande:

Åt henne? mer åt kommentaren bara. Hon får tro på vad hon vill.

Förlåt men kändes som en trollkommentar, precis som häromdagen. 

Ja håller med, kändes som en trollkommentar som häromdagen.
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-03 10:27:10 följande:
    Skrev till gyn på sjukhuset nu angående mina smärtor, för vaknade två gånger i natt och andra gången blev det Alvedon och dusch. Så nu har jag äntligen fått ett VUL + känner mig nu mer orolig än innan.. 
    Hoppas allt går bra ❤️ Har du fått VUL inbokat idag eller från vecka 6?
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-03 14:54:11 följande:
    Fått idag, alldeles strax ♥️ håll en tumme! 
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-03 12:04:13 följande:
    Hoppas det onda kommer av något som inte påverkar graviditen ❤️ Hoppas tiden går fort till du får svar på vad det beror på 🙏
    Ja hoppas ♥️ 
    Det gör jag!! ❤️
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-03 18:30:04 följande:
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 15:55:17 följande:
    Det gör jag!! ❤️

Bästa ni!!♥️

det fanns en lite gulesäck i livmodern🥹 MEN den satt på en bula, som hon inte visste vad det var.. men som jag nu lyckats googla mig fram till och tror det är en chorionic bump.. Vilken såklart kan öka risken för MF 😩 men finns inte tillräckligt med studier på de, så ska försöka vara positiv ♥️ Sen hoppar jag nog VULet i Sthlm och satsar på det i Lund istället som är den 14🥰 

Sen mina smärtor kan vara för att jag i vanliga fall har problem med mens och äl-smärtor så är antagligen mina nerver på högspänn av irritation trodde läkaren. Så ska börja ta en Alvedon innan jag lägger mig för att få sova i fred 🙏🏼 Läste även att man är extra smärtkänslig på natten, så inte konstigt att jag vaknar. 

Åh så fint att den finns i livmodern och att smärtorna inte verkar vara kopplat till något allvarligt! 🥺❤️

Och ja, fortsätt tänka positivt, du väntar barn och inte missfall tycker jag är ett fint mantra 🥰
Svar på tråden BIM juni 2025