• Sarasi

BIM juni 2025

Nanathalie skrev 2025-05-28 19:22:26 följande:
    Ja det verkar inte vara helt ovanligt ❤️ smart med att ställa klockan. Vi är också lediga! Tror dock det är för sent imorgon för vår del, men vi får hålla tummarna ändå 👍
    Kör ändå! Träning ger ju färdighet Tyst
  • Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-28 20:53:28 följande:

Idag är första gången det känts hopplöst med syskonförsök. Vill bara ge upp(vet att vi är lyckligt lottade som har sonen). 

Brukar inte kolla sekretet men var nyfiken om jag hade äggviteflytningar inuti eller vad man ska säga och de var alldeles krämiga. Jag förstår inte 24 h sen första positiva lh testet och flytningarna är inte ens kvar, eller har de inte kommit än?! Så lagom till min man kom hem kändes det lönlöst att ligga, men jag behövde ett tröstligg. 

Precis vi börjat vaknar bebis och gråter, vi avbryter och tröstar honom fortfarande inställda på en snabbis när det knackar på dörren 😩 PÅ RIKTIGT! 

Vilken otur! Om det inte går denna gång får ni försöka skaffa barnvakt till nästa cykels öl. Hur gammal är bebis?

Jag börjar bli rätt otålig, ständig väntan på allt!
    Man väntar på äl och sen på bim/+. 
    Men utöver det så väntar jag på svar från ett jobb jag sökt, väntar på svar om kattens bortopererade knöl är malign eller benign, väntar på att morfar ska må bättre även om det är mer troligt att det går åt andra hållet, väntar på att det ska komma ut ett hus på marknaden som vi vill ha och har råd med. Varför måste allt vara en ständig väntan!?! Det behöver hända något nu för min del känner jag, åtminstone på de roligare planen. 

• Sarasi
    Nanathalie skrev 2025-05-29 08:52:07 följande:
    Gud vad jag känner igen mig. Vi har ett mörkt omen över oss just nu och det tär på relationen. Önskar så vi kunde få ett uppsving snart. Vi behöver det. 
    Håller tummar och tår för att det vänder!
  • Sarasi
    Annpor skrev 2025-05-29 18:48:23 följande:

AAlltså? Rejält med fertila flytningar idag så tog ett lh test (vanligt från rfsu) som jag alltid tagit. Inte ens en tillstymmelse till stegring. Fattade ingenting, för flytningarna säger sitt så att säga. Tog sen ett test från Apotekets egna som jag hade i samlingen från tidigare och det visar till min förvåning positivt. Hur är det ens möjligt att det kan skilja så mycket? Ska man inte kunna lita på dom här testerna? 🤔🤔🤔
    Var det med samma urin? För annars kanske det påverkade avseende tidpunkt och ev utspädning. Men jag ska testa annat märke nästa cykel om det inte går vägen denna månad. För jag får ingen förvarning inför och sen en höjning som sällan blir tillräckligt hög för att räknas. Men har ju regelbunden mens så tror ju inte att ägglossningen uteblir även om den kan vara lite senare ibland. 
  • Sarasi

Av alla saker jag går och väntar på så har jag fått reda på att jag inte fick jobbet men morfar verkar må hyfsat så han håller nog i ett tag till. Hoppas bara att det blir något kul besked på barnfronten om några veckor. 

• Sarasi
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-05-31 18:57:07 följande:

Hoppar över hit från maj tråden men är totalt förvirrad. Tog ut p stav början av april. Fick en misslyckad stegring 11/4 sen en månad senare en fast smiley 16/5 efter några dagar med blinkande smiley så trodde äntligen att ÄL skett men fått flera symtom senaste dagarna så trodde ju verkligen på graviditet eller att mensen skulle komma igår/ idag men inget och negativt graviditetstest så i förmiddags tog jag ett lh test och det visade 0.58 så nu är jag förvånad. Undrar om kroppen försökt göra ett nytt ägglossningsförsök. Får se imorgon om lh har stigit eller sjunkit. tråkigt att jag inte började testa tidigare men trodde ju på BIM.  att denna resa ska vara så svår och jobbig. hänger här i tråden och ska vid nästa lh peak ta ett blodprov för att se om ÄL skett.

så skönt att ni finns när man bara behöver få ur sig alla tankar  🌸

Vad är det för blodprov du tar? Något vården står för eller som du betalar själv?
  • Sarasi
    Rhea skrev 2025-06-01 13:33:19 följande:
    Tack!!
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-01 10:38:48 följande:
    Kickar igång månadens BIMtråd med ++ !!  
    Riktigt glad. Kämpat länge. Kan knappt tro det är sant. 

Woho!! Grattis! 

Jag ska testa nästa söndag hade jag tänkt, någon annan som hade tänkt att testa då? 😊 BIM 13e, men denna månad känner jag mig för nyfiken för det känns som att det kommer gå vägen! 
    Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta ett testa tidigt eller vänta till efter bim, beror lite på symtom Vilket än så länge är noll. 
  • Sarasi
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-01 15:58:16 följande:
    Jag testade tidigt pga att jag hade relativt mycket symptom senaste 2-3 dagarna. Både mått illa och magen känns konstig. Som den var orolig blandat med lätt mensvärk. Sen föredrar jag att testa på helgen generellt då jag brukar vara opepp att gå till jobbet efter ett negativt gravtest

Jag förstår dig absolut, särskilt om testet blir positivt finns det ju ett värde att testa tidigt. Men när det blir negativt kan man ju ändå inte vara helt säker förrän mensen kommer så då kan man vara lika undrande som om man inte testat. Men skulle jag få tydliga symtom på graviditet så skulle jag inte kunna hålla mig. Därav, jag kanske testar nästa söndag eller så väntar jag till bim och ser om mensen kommer. 

men grattis till ditt plus!Hjärta

• Sarasi
    Tjej90sve skrev 2025-06-01 16:22:52 följande:

Roligt med ett plus!

Min mens är precis över! Har beställt hem några ägglossningstest. Men när är det vanligtvis att ha sin ägglossning?

Jag vill inte testa varje dag då jag känner en stress över det. Sa tidigare att jag inte skulle testa ägglossningen denna månad. Men det är första månaden med min naturliga mens efter ätit p-piller och fått en mens tidigare direkt efter jag slutade med dem, så känns lite spännande att se när ägglossning äger rum.

Ägglossningen sker ca två veckor innan nästa mens. Har din mens blivit regelbunden efter p-piller? Annars kan du behöva ta under längre tid för att inte missa den. 
  • Sarasi
    Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

Det är bättre att färga hos frisör än hemma. Du kan ju alltid fråga vad det innehåller för att du är orolig för vad som lagras kvar i kroppen. Behöver ju inte nämna något om att du försöker bli gravid. Mycket av det frisörerna använder idag sprids inte i hela kroppen. 
Svar på tråden BIM juni 2025