BIM juni 2025
Idag är första gången det känts hopplöst med syskonförsök. Vill bara ge upp(vet att vi är lyckligt lottade som har sonen).
Brukar inte kolla sekretet men var nyfiken om jag hade äggviteflytningar inuti eller vad man ska säga och de var alldeles krämiga. Jag förstår inte 24 h sen första positiva lh testet och flytningarna är inte ens kvar, eller har de inte kommit än?! Så lagom till min man kom hem kändes det lönlöst att ligga, men jag behövde ett tröstligg.
Precis vi börjat vaknar bebis och gråter, vi avbryter och tröstar honom fortfarande inställda på en snabbis när det knackar på dörren 😩 PÅ RIKTIGT!
Vilken otur! Om det inte går denna gång får ni försöka skaffa barnvakt till nästa cykels öl. Hur gammal är bebis?
Jag börjar bli rätt otålig, ständig väntan på allt!
Man väntar på äl och sen på bim/+.
Men utöver det så väntar jag på svar från ett jobb jag sökt, väntar på svar om kattens bortopererade knöl är malign eller benign, väntar på att morfar ska må bättre även om det är mer troligt att det går åt andra hållet, väntar på att det ska komma ut ett hus på marknaden som vi vill ha och har råd med. Varför måste allt vara en ständig väntan!?! Det behöver hända något nu för min del känner jag, åtminstone på de roligare planen.

Av alla saker jag går och väntar på så har jag fått reda på att jag inte fick jobbet men morfar verkar må hyfsat så han håller nog i ett tag till. Hoppas bara att det blir något kul besked på barnfronten om några veckor.
Hoppar över hit från maj tråden men är totalt förvirrad. Tog ut p stav början av april. Fick en misslyckad stegring 11/4 sen en månad senare en fast smiley 16/5 efter några dagar med blinkande smiley så trodde äntligen att ÄL skett men fått flera symtom senaste dagarna så trodde ju verkligen på graviditet eller att mensen skulle komma igår/ idag men inget och negativt graviditetstest så i förmiddags tog jag ett lh test och det visade 0.58 så nu är jag förvånad. Undrar om kroppen försökt göra ett nytt ägglossningsförsök. Får se imorgon om lh har stigit eller sjunkit. tråkigt att jag inte började testa tidigare men trodde ju på BIM. att denna resa ska vara så svår och jobbig. hänger här i tråden och ska vid nästa lh peak ta ett blodprov för att se om ÄL skett.
så skönt att ni finns när man bara behöver få ur sig alla tankar 🌸
Jag förstår dig absolut, särskilt om testet blir positivt finns det ju ett värde att testa tidigt. Men när det blir negativt kan man ju ändå inte vara helt säker förrän mensen kommer så då kan man vara lika undrande som om man inte testat. Men skulle jag få tydliga symtom på graviditet så skulle jag inte kunna hålla mig. Därav, jag kanske testar nästa söndag eller så väntar jag till bim och ser om mensen kommer.
men grattis till ditt plus!
Roligt med ett plus!
Min mens är precis över! Har beställt hem några ägglossningstest. Men när är det vanligtvis att ha sin ägglossning?
Jag vill inte testa varje dag då jag känner en stress över det. Sa tidigare att jag inte skulle testa ägglossningen denna månad. Men det är första månaden med min naturliga mens efter ätit p-piller och fått en mens tidigare direkt efter jag slutade med dem, så känns lite spännande att se när ägglossning äger rum.
Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat?
Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara?
Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid?