Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-05-14 15:24:14 följande:

Hej! 🌸
    hoppar in från maj tråden, har ingen BIM än så kan inte skriva in mig i listan då det inte kommit igång sedan uttaget av p stav i början på april. 

jag undrar om någon av er tagit ett progesterontest en vecka efter eventuell ägglossning för att få bekräftat om ägglossning skett eller inte?

Jag har tagit progesteron 7 dpo flera gånger, både under utredningar och på egen hand. Det finns också pdg stickor att köpa på amazon. 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-05-14 18:49:02 följande:

Tycker du det varit värt att fånigheten ta ett sånt blodprov eller rekommenderar du sånna stickor? 

Jo men det var skönt när jag blev gravid att se att progesteronet gick upp och jag inte behövde oroa mig. Sen så fick jag recept för denna rundan. Stickorna hann jag aldrig använda , så de bara ligger och blir gamla. När jag tar tillskott gör de ingen funktion att kolla. 
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-15 12:40:23 följande:

Jag hade min första blödningsdag (det kemiska missfallet) den 8/5. Var så glad att den kom i tid och att cykeln inte verkade påverkas av det kemiska. Dock hade jag en mycket kraftigare mens än vanligt, brukar ha typ 3 dagar max och 1 av dem med riklig blödning. Nu hade jag 3 dagar med riklig blödning och ytterligare 2 med medel. Sedan dess har jag haft spottings.. Brukar aldrig ha spottings efter mens, snarare dagen innan mensen ska komma igång. Är idag på cd8 och spottingsen är fortsatt ett faktum.

Någon med erfarenhet av detta? Kan man få ägglossning som vanligt trots att man har spottings helt plötsligt? En kemisk graviditet borde väl inte resultera i rester som inte kommer ut som i ett senare mf? Eller?

Jag hade extremt lite mens innan sonen 2-3 dagar där det egentligen mest var spotting. Men tempen gick ned därav vet jag att det var mens. 

Men den månaden jag blev gravid började just som du har nu, lite mer flrsta dagarna medel flöde istället för lätt och sen att den inte riktigt la av utan fortsatte lite spotting ganska många dagar. 

Tror inte det blir rester kvar vid en kemisk. 
    Hoppas du liksom jag hade får en lyckad cykel istället 🙏🤞

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-15 08:39:15 följande:

Jag tar bort mig från listan. Har inte fått min mens som jag trodde, vara spottings. Något stämmer inte för är inte gravid men får ändå inte mens så jag skiter i detta ett tag. Känns inte ens kul längre... sorry för negativt inlägg men lycka till, till er andra ❤️

6/6 Valentines

8/6 Majsipajsi
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    24/6 Valkyrian
    Hoppas det snart kommer igång 🙏
    valkyrian skrev 2025-05-15 08:09:36 följande:

Jag hoppar in. Räknar med BIM runt 24 juni på min födelsedag. Upptäckte i fredags förra veckan att min graviditet med BF i början av december hade avstannat. Fick första tabletten i förrgår och tog cytotec igår med ordenlig blödning osv som följd och nu blöder jag som en normal mens så räknar detta som CD1. Men den är precis som TS BIM lite flytande beroende på när ÄL faktiskt kommer och så. Hoppas bli gravid fort på nytt. 

Är 36, fyller 37 nu i juni så känns som att tiden rinner iväg. Den här graviditeten som jag precis förlorat gick fort att få till. Så är även fallet med mina andra barn men man läser ju om hur extremt mycket det sjunker efter 35. Och nu har jag haft mitt första missfall liksom. 

Beklagar 💔 det är så tufft ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-15 19:48:55 följande:

Bara för att jag gick ur listan och tänkte skita i allt så kom mensen nu 😅😂har aldrig haft sånt här krångel. 10 dagar sen, super konstigt. 

Ibland behöver man bara ge upp 😅 
    Jag brukar alltid ge upp dagarna innan jag får positiva lh test och säga till sambon att det blir ingen ägglossning, sen dagen efter brukar de bli starkare 😂 
    Skönt att den kom om den nu ändå skulle komma! Hoppas nästa cykel blir böttre 🙏
  • Anonym (Ardna)

Håller tummarna för er som närmar er äl 🤞 
    Jag är på cd8 och kommer säkert börja ta lh tester de kommande dagarna, uti att i fall om att ägglossningen skulle komma tidigare denna gången. Jag har dock e@h så inte många kronor per test. 

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-20 09:36:02 följande:
    Håller tummarna åt dig också ❤️ vilka tester använder du?

Jag har tidigare använt billiga stickor från easy@home, men bytte till cb lila för att se tydligt "maximal fertilitet". Nu känner jag att det är typ omöjligt att se en stegring på dem.. Har liksom ingen aning om hur nära jag är att hamna inom det fertila fönstret. Funderar på att ha ett billigt märke på sidan av.. 

Jag använder easy at home, älskar dem. Använde cb digitala ett tag när vi försökte med första men tyckte de stämde dåligt med tempen. 

Vi försöker ligga varann dag när det är möjligt vi är i det fertila fönstret, vilket är typ tre veckor de senaste månaderna som jag hoppats äl ska komma men inte kommit förrän dag 24-29 😅 Det är ju lättare sagt än gjort med en liten 😅 Men den har vandrat lite tidigare från mars till april, så hoppas ytterligare några dagar tidigare denna månaden 🙏

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-20 09:51:33 följande:
    Vad kul, då använder du de jag använde sist. Får nog beställa ett paket typ nu. Jag gjorde mig av med allt för typ 1.5 månad sen för jag skulle försöka ta det på volley. Sjukligt nog blev jag gravid ändå. Gick på äl känningar i magen. Men vill ha lite mer koll nu så vi inte börjar för tidigt eller missar den helt.

Vi låg varannan dag i början av denna resa. Nu ligger vi typ någon gång i veckan, kanske 2. Så vi måste veta mer exakt när det är på G för att inte missa det helt. Vi har liksom tappat det roliga med sex, det är mer bebisverkstad. Vi har inte legat sedan senaste ägglossningen som blev kemiskt.

Blö, känner jag. Men det ska nog lösa sig, i framtiden 😂

Så tufft 💔 Det kan nog vara bra om han inte löser det själv att ni gör av med de gamla spermierna. Spermakvaliteten kan vara dålig om det gått länge sen tömning 🙈
    Vi hade det jobbigt över ägglossning ett tag när vi försökte förra gången, men så läste vi om någon annan som också haft det att bara ta det för vad det är, att det inte behöver vara mer än för att göra bebis. Denna gången är det lättare för oss över äl för vi är glada för varje tillfälle som ges 🙈 För oss funkade det när vi höll oss till varannan dag förra gången, är lite orolig att det blir för lite sperma när vi dansar varje dag. 

Jag älskar de testen och tycker det är roligt att testa 😂 Jag har så svårt att skilja på rester från tidigare bd och fertila flytningar så skulle känna mig helt lost utan testen. 

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-20 16:19:40 följande:
    Ja, så är det säkert. Att man skulle behöva ha sex oftare för att hålla spermierna igång. ❤️ Vi har försökt med kortisar osv men då blir det för stor press på mannen att komma så då blir det inget alls.

Ja, det sägs ju att varannan dag är bra! Vi orkar inte hålla igång varannan dag hela cykeln men förr eller senare ska det väl tajma så det tar sig.

Känner samma. Just fertila flytningar är svårt att märka av. Beställt hem nya easy@home som kommer imorgon för guess what? Jag fick blinkande gubbe på cb lila digitala! Nu är det på G i dagarna. Sist hade jag dock blinkande gubbe i 5 dagar innan den blev fast så ingen brådska direkt😂😂 men ändå. Hoppas äl kommer lite tidigare än cd19 åtminstone. Känns lite väl länge att vänta till cd19 för ägget att släppa när det är cd13 idag men vem vet????😂

Spännande! Håller tummarna 🤞🥰 hoppas det blir färre dagar av blinkande! 

Kanske kan du be honom lösa det själv innan ägglossningen? Det räcker ju med en dans egentlige, det är ju bara en spermie som behövs. Det är helt obegripligt för mig att inte en enda av flera miljoner kan hitta ägget 😂 

Jag försöker manifestera att det kommer gå för oss denna gången. Försöker göra fertilitetsyoga nästan varje dag och har hittills snittat över 9 h sömn per natt denna cykeln. Blir inget besök på klinik denna cykeln men nästa hoppas jag kunna spola äggledarna och få lite stöd vad vi kan göra framåt. 

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-20 17:13:56 följande:
    Tror säkert han reder sig själv😂 jag har bara inte haft så mycket lust efter det kemiska. Typ 0. Men det kommer nog med ägglossningen, det är ett tydligt symtom för mig 😂

Håller helt med dig i detta! Hur fan kan 1 spermie räcka när det finns flera miljoner? Och varför i hela världen tar det sig inte varje gång? Så himla underligt alltihop. Det sägs ju att man kan hjälpa spermierna uppåt när även kvinnan får orgasm. Tänk!! Tänk om det hade vart så att det krävdes en orgasm från kvinnan OCH mannen? Det verkar ju åtminstone förenkla 🤷?♀️

Åh fattar. Jag håller alla tummarna att det löser sig för er även utan spolningen❤️ tror säkert midset kan påverka en hel del. Jag försöker mest fokusera på att äta rätt röra på mig och vila emellanåt 😂 hoppas det reder oss för oss båda. Denna cykel ska jag låta bli att testa för tidigt. Säger jag nu. 😂 men efter det kemiska blev det inte direkt underhållande med själva plusset även om det såklart kommer skapa en underliggande glädje men också mycket oro. Jag blev så glad över vårt plus att jag bröt ihop och fick en sådan känslourladdning att jag mådde illa efteråt typ. For nothing känns det som nu i efterhand! Så, hoppas jag kan hålla mig från att testa iallafall..  

Det är bra 😂 Ja jag förstår inte att det ska vara så svårt. Jag får inte orgasm lika lätt när det är bebisdans, det blir lätt att man bara ska få det gjort 😅 

Jag hoppas mindset ska hjälpa, jag vet att det åtminstone inte hjälper att deppa över det. Känner mig ändå lugnare nu med andra barnet än när vi försökte med första. Oavsett hur det går nu så kommer vi inte vara lottlösa ❤️

Förstår verkligen om du vill vänta med att testa ❤️ tror jag sagt det innan men ju längre du väntar desto kortare tid blir det att vänta till ultraljud osv 🥰

Jag testar alltid tidigt för jag bygger upp så mycket förväntningar och tolkar in allt jag känner om jag väntar till bim. Får jag ett negativt på 9-10 dpo kan jag liksom släppa det mer och vara realistisk och se framåt.

Håller tummarna att din äl kommer snart och ert bfp sen 😍

Svar på tråden BIM juni 2025