BIM juni 2025
Ni som använder cb advance ägglossningstest. Vilken dag i cykeln börjar ni testa?
Ni som använder cb advance ägglossningstest. Vilken dag i cykeln börjar ni testa?
Håller tummarna för er som närmar er äl 🤞
Jag är på cd8 och kommer säkert börja ta lh tester de kommande dagarna, uti att i fall om att ägglossningen skulle komma tidigare denna gången. Jag har dock e@h så inte många kronor per test.
Jag använder easy at home, älskar dem. Använde cb digitala ett tag när vi försökte med första men tyckte de stämde dåligt med tempen.
Vi försöker ligga varann dag när det är möjligt vi är i det fertila fönstret, vilket är typ tre veckor de senaste månaderna som jag hoppats äl ska komma men inte kommit förrän dag 24-29 😅 Det är ju lättare sagt än gjort med en liten 😅 Men den har vandrat lite tidigare från mars till april, så hoppas ytterligare några dagar tidigare denna månaden 🙏
Så tufft 💔 Det kan nog vara bra om han inte löser det själv att ni gör av med de gamla spermierna. Spermakvaliteten kan vara dålig om det gått länge sen tömning 🙈
Vi hade det jobbigt över ägglossning ett tag när vi försökte förra gången, men så läste vi om någon annan som också haft det att bara ta det för vad det är, att det inte behöver vara mer än för att göra bebis. Denna gången är det lättare för oss över äl för vi är glada för varje tillfälle som ges 🙈 För oss funkade det när vi höll oss till varannan dag förra gången, är lite orolig att det blir för lite sperma när vi dansar varje dag.
Jag älskar de testen och tycker det är roligt att testa 😂 Jag har så svårt att skilja på rester från tidigare bd och fertila flytningar så skulle känna mig helt lost utan testen.
Spännande! Håller tummarna 🤞🥰 hoppas det blir färre dagar av blinkande!
Kanske kan du be honom lösa det själv innan ägglossningen? Det räcker ju med en dans egentlige, det är ju bara en spermie som behövs. Det är helt obegripligt för mig att inte en enda av flera miljoner kan hitta ägget 😂
Jag försöker manifestera att det kommer gå för oss denna gången. Försöker göra fertilitetsyoga nästan varje dag och har hittills snittat över 9 h sömn per natt denna cykeln. Blir inget besök på klinik denna cykeln men nästa hoppas jag kunna spola äggledarna och få lite stöd vad vi kan göra framåt.
Här är det ÄL inom närmsta dagarna. Sambon känner press igen och vill inte ens ligga pga det, allt känns så hopplöst.
ni som har spolat äggledarna, går ni på utredning eller hur har ni fått till det? jag vill verkligen verkligen kolla min fertilitet för att känna en aningen mindre stress. Men min sambo vill inte det..och tydligen måste han vara med för att jag vill kolla upp mig?
känner mig så nedbruten i allt, tiden bara springer iväg men kommer ingenstans.
Ja, det är ändå något roligt på resan ändå 🥰
Jag har aldrig märkt av mycket fertila flytningar, och har supersvårt att skilja dem från rester från bd. Har dock under utredning varit på ultraljud vid ägglossning och då fått beröm för mitt fina fertila sekret (som jag inte märkt av). 😂
Jag har testat grapefrukt veckan innan äl och då tyckt det varit lite blötare iaf 🙈
Tänker att det kanske blir bättre om ni får hjälp med pcos nu?
Skulle inte blanda in naturläkemedel nu om ni redan har kontakt med läkare och eventuellt behöver göra ivf sen. Ingen vet hur de kommer gå ihop med de medicier ni ev kommer ta då 🥰
Hej hopp! Nu är jag tillbaka. Har fullt ös i livet i övrigt just nu så hinner inte fundera så värst mycket över just ägglossning, men just idag började jag definitivt fundera.
Jag har testat med lila cb advanced och fått blinkande gubbe nu sedan cd13 (cd18 idag). Cd 15,16 och 17 hade jag också rejält med ägglossningssmärta och ägglossningssekret, men inte fått någon fast smiley. Jag blir så fundersam då jag vanligtvis får fast smiley innan dagen då jag inte längre har ägglossningssmärta så att säga, vilket skulle innebära igår.
Förra cykeln testade jag ju inte mig för ägglossning alls och ägglossningen skedde exakt då jag trodde den skulle ske, när ägglossningssmärtan minskat. Jag trodde ju jag skulle hinna få fast smiley innan smärtan försvann, men fortsatte testa ändå utifall att peaken kommer sent. Nu är dock testet såååå svagt och beter sig precissom när ägget släppt och LH sjunker. Förvirrad deluxe.
Antingen så missade jag peaken (brukar bara ha en kort peak förvisso, men inte så kort att jag missar den) eller så uteblev ägglossningen denna cykel.
Som tur är tempar jag så jag kommer ju få veta svart på vitt om/när ägglossningen skett. Tempen idag ser ut som när ägget släppt.
Mycket stämmer in på äl, mycket inte. Vi får helt enkelt se 😂 ska uppdatera mig själv i bim-listan så fort jag får ägglossning bekräftad, eller ta bort mig själv om den inte blir bekräftad 😂
Mvh/ Förvirrad tjej
Hoppas den inte är missad 🤞 Jag blev aldrig klok på digitala lh test, tycker stickorna är lättare. Har ni dansat nu i dagarna ifall det är nu?
Det är det sköna med att tempa att man vet i efterhand iallafall och vet när man kan förvänta/ inte förvänta sig mens 🥰
Hoppas den inte är missad 🤞 Jag blev aldrig klok på digitala lh test, tycker stickorna är lättare. Har ni dansat nu i dagarna ifall det är nu?
Det är det sköna med att tempa att man vet i efterhand iallafall och vet när man kan förvänta/ inte förvänta sig mens 🥰
Nu tjejer kom den fasta smileyn😂😂 Jag som var övertygad om att ägglossning redan vart. Hoppas vi får till bd ikväll bara så det inte blir för långt från ägglossning sedan senast. Usch detta planerade sex. Inte min favoritgrej i livet.
Snart börjar iallafall en ganska spännande tid tycker jag. Tiden mellan ägglossning och bim. Tiden från bim med mens och ägglossning är ju den absolut värsta enligt mig. Jag fyller dessutom är i mitten av juni. Tänk om man kan få ett + som stannar? Har bim runt 9/6. Kommer inte mensen kanske man bara skulle låta bli att testa tills sin födelsedag. Vore himla fint med en sådan present..Men att vänta 7 dagar till från bim med att testa om mensen inte kommer? VEM FÖRSÖKER JAG LURA 😂
Håller alla tummar för oss här inne. Ett plusregn i juni ❤️