• Elisand

BIM juni 2025

Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-05 18:19:49 följande:
    Vårt första barn blev till på ett knasigt sätt 🙈 Fick ÄL till fjälls med hela tjocka släkten samlad och noll privatliv, så vi fick ta skotern ut i skogen och göra det som krävdes 😂 Skrattade gott åt det för det var inte lätt i djupsnön och snön som blåste runt. Men hon blev till då, hade kämpat drygt 1 år. Så det kanske inte är helt otroligt att det blir just denna gång 😆

Förstår paniken i att missa ÄL, höll själv på att missa pga mannen bortrest men vi hann precis 😆 
    Hahah men vad detta ändå gör mig lite taggad nu!! Det här är ju vårt 10e försök liksom och börjar kännas kämpigt..
    Rhea skrev 2025-06-05 18:26:59 följande:
    Hahahh jag älskar detta!! Asså det är inte helt oromantiskt ändå tycker jag, så fint om detta är så er bebis blev till 😭❤️ vilken historia!!
    Åh, så sant! Hoppas ❤️🙏🏻
    Siripiri skrev 2025-06-05 19:52:15 följande:
    Kul ändå 😁♥️ hade nog gjort samma, var beredd att göra det förr när sambon jobbade borta hehe. 
    Haha, skönt att höra att man inte är den enda som håller på såhär 😂 Ni är så fina allihop som stöttar❤️ 

• Elisand
    Sarasi skrev 2025-06-06 13:23:40 följande:

Ni som tempar, vad använder ni för termometer? Ser flera skriva två decimaler nämligen och min har bara en. 

Jag köpte en basaltemperaturmätare från gravidkollen.se . Det kan ju skilja ganska mycket med 0,9 som inte syns med en decimal! 
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 13:42:25 följande:

Det är minst sagt spännande här idag! Jag får skuggor på babyplan hela tiden 🙈 men ändå inte så att jag kan säga att det är ➕ ett abblo från i morse har också torkat med en linje. 

Är inte säkert att det syns med fl bildkvalitet men testar. Kanske någon som vill se 👀

Wow, jag ser! Vad spännande!! Är det med känslighet 10 miu/ml? 
  • Elisand

Asså wow vilket plusregn det pågår här inne! Grattis till alla som plussat!!
    Det gör verkligen längtan och förhoppningarna efter ett eget plus ännu starkare att se så många få sitt den här månaden och det har bara gått en vecka in i juni!! ❤️

• Elisand
    Annpor skrev 2025-06-09 22:21:09 följande:

Extremt ömma bröst och nu även lite illamående. 9 dagar efter ägglossning imorgon, min mens kommer alltid dag 10-11. Har alltid extremt ömma bröst innan mens så känns exakt som att det är det som är på gång. Känner dock inte igen illamåendet. Är det någon här som haft exakt samma symtom som innan mens - men det visade sig att ni var gravida istället? Försöker få lite hopp bara antar jag. ❤️?????

Tog Progesteronprov idag också men blir inte klok på vad som är bra eller dåligt där heller i referens. Känner mig uppgiven över hela bli gravid situationen. 

Jag har fått exakt samma som innan mens men det visade sig att jag var gravid! Det var en oplanerad graviditet dock så kände inte efter något annat innan men när mensen aldrig kom fast jag fick mina vanliga symtom tog jag test som visade gravid. Så absolut!! Ofta så går ju mens-symtom och gravid-symtom att förväxla! Hoppas mensen håller sig borta och att det är en liten som börjat växa därinne❤️
  • Elisand

Idag bekräftades ägglossning med temp och är nu på äl+4 och vi lyckades pricka in med babydans på rätt dag, så glad för det. Nu är det bara att vänta? Jag har ju relativt kort lutealfas på oftast 10 dagar så behöver inte vänta fööör länge innan jag vet om det gått vägen eller inte. Däremot hade jag ju önskat att den var några dagar till så att ägget verkligen har chans att boa in sig. Snälla, snälla, vill så gärna tillhöra skaran som får plus denna månad 😭 Vet inte hur jag ska återhämta mig annars känns det som nu ❤️

• Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 15:11:49 följande:
    Håller tummarna så hårt för oss båda 🙏🏻💕 Jag är en dag före, ÄL+5 så vi får otåligt vänta båda två några dagar till innan det eventuellt kan börja bli spännande 😅 Jag har också lite kortare lutealfas, 11-12 dagar. Juni är månaden det händer vill jag verkligen hoppas 😍👏🏻

Hoppas, hoppas, hoppas🙏🏼❤️ Fint att följas åt så tätt!

Känner att mina känslor också går i samma cykel efter cykel - först besvikelse, sen sorg, sen ilska, sen acceptans, sen hopp, sen tvivel och sen kommer mensen och det börjar om. Denna gång hoppas jag cykeln får ett positivt slut iaf 😅

• Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-11 08:14:56 följande:

Jag blir så pepp på att få smygtesta själv när jag ser alla små, svaga test här i tråden 😍 Man vet ju aldrig när det där strecket ska dyka upp, rätt var det är bara finns det. Bara ÄL+6 för mig idag så får otåligt vänta några dagar till men hejja alla ni andra 🙏 

Min temp är hög iaf, jag hoppas den stannar högt 😄

Åh, känner samma! Väntat med att testa 2 månader nu men den här månaden tror jag det blir ett testa tidigt ändå 😍 Känner mig inspirerad av alla små svaga plus.. Men tror jag testar äl+10 eller äl+11
  • Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-13 08:39:20 följande:

ÄL+8 idag och jag är väl dum i huvudet som testar så tidigt men kändes kul trots att jag inte alls har några förväntningar då tempen inte är högre än vad den brukar och noll symtom? men kul att testa. Nu har jag ju satt mig i den här sitsen att jag velar fram och tillbaka på om jag såg nåt på morgonens test eller inte. Inbillning? Synskadad? 😂 Ja nu är det ju bara vänta och se om fler test framöver visar nåt eller inte.

Ser ni?

Men man blir ju faktiskt taggad av att det redan finns 7 plus här i tråden och att många fått plus tidigt!! Så jag fattar, är också taggad men är på äl+7 och det känns alldeles för tidigt för att testa för mig så jag sätter mig på händerna. Nu ska jag bort över helgen och tog inte med mig något test (vill inte testa hemma hos någon annan), så det blir oavsett inget tidigt test förrän måndag äl+10 vilket är bra hehe.

Jag vill inte vilseleda dig för jag tror jag har line eyes hahaha men tror typ att jag kan ana en liten liten skugga.. Men som sagt kan vara att jag inbillar mig för jag hoppas såååå för din skull <3 Hoppas!!!! Har du plan på att hålla dig från att testa närmsta dagarna igen eller hur tänker du nu? 
  • Elisand
    Annpor skrev 2025-06-13 23:12:01 följande:

Ännu en månad utan plus, bottenlöst. Kommer
    behövs slicka mina sår länge och väl känner jag. 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Åh, kramar <3 Vet känslan så väl.. Kan du ta hand om dig själv lite extra kommande dagar? 
  • Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-14 09:34:51 följande:

Mitt supersvaga test igår verkar kanske vara nåt för dagens test visar ett tydligare streck. Fortfarande svagt förstås, bara ÄL+9 idag men jag tror att det är något på gång 😭👏🏻

Får hoppas det fortsätter åt rätt håll nu. Hade varit magiskt om regnbågen är påväg 🙏🏻🌈????

Grattis till starkare plus Enlitentill, vet känslan när man känner att det går åt rätt håll, längtar dit själv nu 😅

Åh, men nu ser man ju verkligen tydligt!! Håller alla tummar och tår att det stannar kvar och fortsätter växa❤️❤️ 🌈 Grattis❤️
  • Elisand

Åh grattis till nya plus och starkare plus i tråden ❤️ Vilken månad!!

Vill på ett sätt inte dra ner den positiva stämningen här i tråden men på ett annat känner jag att jag verkligen behöver skriva av mig till nån som kanske kan förstå.. Varit på en slags reunion från studietiden idag och det visade sig att det var många höggravida där och en som precis fått sitt barn också. Känner mig som världens hemskaste människa som bara sitter där med sån stor längtan och avundsjuka. (Självklart också glad för deras skull, men sorgen i mig tar ändå över) Första gången som jag verkligen gråter över att allt är så jobbigt med detta barnaförsökande idag. Vi är på försök nummer 10 och det känns hopplöst. Har bim imorgon eller tisdag enligt bekräftad äl, och tempen har dykt senaste dagarna precis som den brukar inför att mensen ska komma så känner mig inte det minsta hoppfull. Nästa cykel är jag bortrest under fertila dagarna, sen har det alldeles precis gått ett år och vi räknas officiellt som ofrivilligt barnlösa (även om jag vill kalla mig för det redan nu). Den här arma längtan har funnits i mig och rivit mig i bröstet i så många år redan, även om det blivit mer intensiv sorg under våra aktiva försök nu senaste året så känns det som att det funnits med så länge och jag vet inte alls hur jag ska hämta mig från en sannolik mens till här i veckan.

• Elisand

Tack för all stöttning ❤️ Det betyder mycket!!

Tempen hade gått upp i morse så testade ändå med ett tidigt test. Nytt märke för mig ?dynamic code?. Teststrecket syns jättetydligt i verkligheten men det har ingen färg alls vad jag kan se, bara vitt. Så tråkigt för förhoppningarna började ju gro när det syntes så tydligt två streck. Nån som har erfarenhet av dessa? 

Äl+10 idag. Får nästan alltid mens 10-11 dagar efter äl så det är väl på gång.

• Elisand

Tog ett test i morse som var negativt på äl+12.. Men min temp har fortfarande inte sjunkit (bara lite men sen stannade det upp och är fortfarande hög) som den brukar innan mens och får alltid mens äl+11-12 så något känns lurt och jag hoppas att jag ändå är gravid.. Statistik säger att det är 25-30% gravida som ändå får negativt på äl+12 så jag hoppas jag är en av dom haha. 

• Elisand

Fick mens nu på eftermiddagen. Brukar alltid få på natten eller tidig morgon, men.. 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie